Inlägg från: Brittsommar |Visa alla inlägg
  • Brittsommar

Bim oktober 2017

R84 skrev 2017-09-30 22:50:27 följande:

Hoppar över hit från september-tråden. Mensen kom igår. Ledsamt som tusan. Ägglossning om ca 2 v. Typ försök nummer 23 och det känns som att orken och energin för att försöka är lika med noll... Menmen! Om två veckor tänker jag säkert annorlunda

Vet vad du menar. Varje gång efter mensen kommit känns det som man bara vill lägga ner planerna. Bara så kämpigt att hantera besvikelsen och hålla hoppet i liv för nästa försök.
  • Brittsommar
    R84 skrev 2017-09-30 23:07:44 följande:

Ja... och efter snart två års försök finns det inte så mycket hopp kvar tyvärr. Hur länge har ni försökt?

Vi är på försök 10 nu. Har 2 barn sedan innan. Första graviditet nummer ett tog 3 år så jag känner till hur jobbigt det är efter så många försök. Barn 2 tog på första försöket lustigt nog. Hann inte ens sluta amma.
  • Brittsommar
    Morsatillt skrev 2017-10-06 10:00:19 följande:

Update från mig nudå. Jag testade mig igen igår och jag är garanterat gravid :)

Lycka till alla ni andra!

Grattis.

Hade själv äl i tisdags så väntar och hoppas nu. Fick inte en hel del mys denna månad så håller tummarna
  • Brittsommar
    JohannaN2015 skrev 2017-10-06 21:33:37 följande:

Killen kom hem med ett test idag...

Tycker också att jag ser ett svagt streck där
  • Brittsommar
    Sunflower92 skrev 2017-10-08 22:21:52 följande:

Inte vart med i denna tråden innan, men vart med i några andra liknande grupper under sommaren då detta var 4e försöket och första månaden vi inte försökte aktivt då jag och sambon inte träffades så mycket under de rätta dagarna i september.

Men!! Plötsligt händer det och ikväll plussade jag! :D Lyckan är total!

Finns de någon grupp för plussen?

Grattis. Skulle tro du hamnar i junimammor som plus grupp. Kul överraskning när du inte alls vänta dig.

Själv har jag inte bim förrän 16;e så har lite väntan kvar. Sprungit till toaletten som en galning idag. Kissnödig maximum men lite tidigt för att kunna hoppas det beror på böna i magen.
  • Brittsommar
    Horisonten skrev 2017-10-09 17:45:11 följande:

Okej skall kolla på detta. Men kommer ee i brevlådan? För svårt att gå ut och hämta ut test nu då jag har sjuka barn hemma

Testlagret har alltid kommit i brevlådan hos mig. Har tom fått alternativ nu med Hem leverans med bud.
  • Brittsommar
    evve88 skrev 2017-10-09 17:12:44 följande:

Eftermiddagstestet, lite mörkat men rosa färg.

Är de spök tror ni?

Tycker det ser rätt tydligt ut.
  • Brittsommar
    Ungmensäker skrev 2017-10-12 08:00:59 följande:

Hjälp mig tjejer! Är på dag 28 idag, brukar ha 36 dagar ca till mens. Brukar ha ägglossning dag 23-24 men denna månaden har jag inte haft superkoll för vi har sagt att vi ska ta det som det kommer. Har inte fått något positivt ägglossningstest denna månaden men imorse tog jag 1 graviditetstest och 1 ägglossnibgstest och fick positivt på ägglossningstestet? Kan jag verkligen ha ägglossbing nu? Har mått illa nu i några dagar och haft ont i magen ganska mycket.

Ägglossning kan ibland vara sen av olika anledningar så det är möjligt att du har det nu. Mår själv illa när jag har äl. Eller så reagerar den på att du är nära mens det händer med. Ett sista alternativ är att du är gravid och de ökade hormonerna påverkar ältrstet men gravidt estet är inte tillräckligt känsligt att plocka upp det än.

Rekommenderar att mysa på bara ifall och testa igen om 2 dagar.
  • Brittsommar
    XAHHA92 skrev 2017-10-15 15:48:15 följande:

Alltså nu blir jag riktigt knäpp... äl+9 och såg precis en liten liten brun/röd fläck i trosskyddet. Det är alldeles för tidigt för spottings men är det inte för sent för en nidis? Har ont i brösten och mår lite illa från & till.

Nidis kan dyka upp så sent som dag 11 så är inte omöjligt.
  • Brittsommar

Nu kom lite spottings och mensvärk så ingen tur denna månad. Får se om jag orkar fortsätta försöka. Snart försökt ett år.

• Brittsommar
    Ungmensäker skrev 2017-10-17 19:37:04 följande:

Hej! Behöver lite råd nu igen. Jag fick positivt ägglossningstest cd28 och hade då sex, har sen dess haft riktig molvärk och mått illa. Idag är det äl+5 bim-11, när skulle ni testa? Jag vill såklart testa typ imorgon men antar det inte lär synas redan då. Om inte det positiva ägglossningstestet dag 28 var positivt pga att jag var gravid redan då? Brukar oftast ha ägglossning cd20 ca.

Beror u lite på när äl faktiskt var men tar ca 10 till 11 dagar innan hormonerna når urinen. Innan dess krävs ett blodprov för att kunna se hormonhöjning i kroppen.
Svar på tråden Bim oktober 2017