Inlägg från: bligravid123 |Visa alla inlägg
  • bligravid123

Bim oktober 2017

Jag har bim 14: de men tror inte så mycket på en graviditet. Jag är 37 år, har inga barn sedan tidigare - inte ens försökt bli gravid- utan kom på att jag vile ha barn i våras.... har väntat med det ( dock inte friviigt. Hade gärna börjat försöka redan i mars-april)mendå jag lever i en relation med en kvinna och sjäva befruktningen måste ske via donator. Jag har alltså allt emot mig... =( vet ju inte ens om jag kan bli gravid vid denna ålder!

Jag känner inga symtom som ni andra skriver om ..ni vet molvärk, humör illamående... allt är precis som vanligt =)

jag fick inte ens utslag på stickorna fast jag tesatde över en vecak och KäNDE min ägglossning...alltså på riktigt. Har alltid vetat typ på minuten när ägget lossnar för jag får så ont - samma den hördagen .... men lik förbenat så inget utslag på ä.l-stickorna.... är det fel på mej?

HUr många gånger har ni andra försökt? Änns lite hopplöst nu men men... skönt att ha de här sidorna på familjeliv att följa...försöker läsa mest de lycliga inlägget där det gått vägen . Tack föratt ni finn alla!

• bligravid123
    Ereya skrev 2017-10-05 06:13:44 följande:

Förlåt om jag är lite trög på bollen, och jag menar absolut inte att vara elak, men om du inte har legat med en man så är det ju rätt svårt för biologin att ha sin gilla gång tänker jag

A jag har en donator som skänker sperma.... jag förstår ju att man inte kan bli gravid utan det ?
  • bligravid123

Alltså detta är mitt första försök. .. har bim 14:de. Känner inga som helst symtom på graviditet men önskar och hoppas förstås! Men hur gör ni andra -nu med fler försök o mera erfarenhet- Hur gör ni för att tänka på annat? Jag känner mig helt besatt....ser magar barnvagnar ägglossningstester o fertilitettips ÖVERALLT!

tips på hur man tänker på annat. ..vad som helst - mottages tacksamt!

• bligravid123

Hej på er alla erfarna kvinnor. Detta är mitt första försöka att bli gravid ( blev efter en våldtäkt  gravid som tonåring men valde då att avbryta). Nu lever jag i en relation med en annan kvinna och vi har bestämt att försöka bli gravida! ( genom spermadonation förstås)
    För ca en vecka sen hade jag ägglossning - även om stickorna inte visade nåt ... jag lovar jag kände det! Vi hade en donator och inseminerade sperman men efter det har ingenting känns eller märkts. ingen feber inga smärtor illamående eller annat... men nu inatt 9 dagar efter försöket vaknade jag av att det hugger i magen - liknande mensvärk. Det har fortsatt under dagen...verkar som att mensen är på gång fast att jag inte borde få den förrän om en vecka...vad kan det vara som gör så ont? Jag har läst att när ägget fäster kan det göra lite ont o komma en blödning men det var ju som sagt över en vecka sedan vi försökte så om det blev nåt borde väl ägget satt sej redan - inte idag 9 dagar efter? Jag har heller inte fått någon liten blödning. Är det någon av er som förstår det här? Kan man få oregelbunden mens av att försöka bli gravid... är det därför det känns som att mensen är på väg redan idag?
     HA det gott alla där ute och hoppas vi snart plussar!!!

mens eller vad?
  • bligravid123

nu började jag gråta - man önskar hoppas vill sååååå gärna! 
    kram o kärlek till er alla!

• bligravid123
    Hej! Hur går det för alla? Själv hade jag ÄL 28 sept ( Bim 14´de okt tror jag) Den första veckan kände jag ingenting i kroppen - var lite ledsen över det för man vill ju liksom känna åtmistånde något....men nu har jag en molande värk i magen.. jag har ju aldrig försökt bli gravid förut och detta är mitt första försök. Jag är 37 år och vet att det kan vara jättesvårt.
    Jag har lite frågor till er mer erfarna.
    1 Varför fick jag inga utslag på ÄLstickor...testade från en vecka efter mens till stickorna tog slut ( 14 dagar) men ingenting. Detta trots att jag kände ägglossningen ske! Kan man ha ägglossning ( värk sekret osv) utan att det släpps ägg? Att kroppen liksom inte fattat att den här månaden finns inget ägg att släppa men allt annat i livmodern rullar på? Att man släpper ett plaseboägg typ ( låter flummigt men hoppas ni förstår vad jag menar)
    2 Varför har vi som är äldre svårare att bli gravida? Om man nu släpper ägg varje månad...handlar det om att ägget har svårare att fästa? 
    3 Varför har vi lättare att få missfall? Kan man förhindra det på något vis? Ska man undvika hårt arbete/lyfta /stressa/ kaffe....?
    4 Varför har vi som aldrig fått barn tidigare ÄNNU svårare att få barn ( jag menar det är ju svårt nog när man inte är så ung längre...) 

Jag har hur mycket frågor som helst - hoppas ingen tycker jag är knäpp men jag funderar så mycket
    allt gott och lycka till med PLUSSEN <3
    frågvis
  • bligravid123
    malikan skrev 2017-10-08 15:22:22 följande:

Alltså! Hade bim i fredags, tog ett PE i onsdags som var blankt, såg en skugga efter tiden typ.

I fredags kom bruna flytningar, tänkte att åhh, himla regelbunden cykel jag har då.

Sen hände det inget mer! Tog test nu för 10 min sen och ett fint plus!!! :D

Grattis!!!
  • bligravid123

Hej på er! Jag hade bim i lördags men har inte vågat gjort något test.... någon sa är man kunde plussa på äl-stickor så jag testade det och fick plus där ....vad tror ni -:kan det vara något? / oerfaren

Vet ej om det syns på bilderna

Svar på tråden Bim oktober 2017