Inlägg från: Flodhästen |Visa alla inlägg
  • Flodhästen

Bim oktober 2017

Vi är på vårt först försök. Jag vet helt säkert att vi hade sex vid ägglossning men nu väntar vi. Nu är jag på äl +8 och bim - 6. Jag ömmar jätte mycket över livmodern och den känns liksom stel. Någon som känner igen det? Jag tänkte testa på söndag. Vill säga BIM -2. När brukar ni testa? Jag har läst att man kan testa HCG i urin 2 - 4 dagar efter inplantering. Och den sker mellan 6 - 12 dagar efter äl men 5 dagar innan BIM. Dock kan man testa det i blod 1 dag efter inplantering. Vet ni om bm verfierar graviditeten i blod vid första besöket?

• Flodhästen

By helt way allihopa, köp gravtest på ebay. Mycket mycket billigare och egentligen samma sak som de man köper i Sverige. Jag har även köpt lh test där och de funkar jättebra.

• Flodhästen

Äl+8 och har blod på pappret ikväll. Ömmande bröst och mensvärk. Jag brukar få mens 13, 14 dagar efter äl. Kan det var en nidblödning eller är det väldigt tidig mens. Tänker testa på söndag. Har inte så höga förhoppningar, det är vårat första riktiga försök.

• Flodhästen
    R84 skrev 2017-10-14 09:24:35 följande:

Ägglossningen borde ha skett någon gång mellan onsdag och fredag. Vi har bara orkat få till det 2 gånger kring de dagarna eftersom vi båda är förkylda och småhängiga. Jag har väl också lite kommit till den punkten efter snart två år av försök att jag inte riktigt har energin att försöka. För varför skulle det ta sig nu? Inväntar tid för utredning och det känns lite som nästa milstolpe. Så fram tills dess har vi bestämt att vi försöker i den ork och lust vi har snarare än att tvinga fram sex varje dag bara för att. Vi kör 2-3 gånger i veckan (mer om lusten faller på) och tar det sig så tar det sig! Sänkta krav och förväntningar helt enkelt!

Nu ska jag i alla fall vänta och hoppas på att sänkta krav och mindre stress kring allt det här kanske hjälper!

Jag håller tummarna för att det blir bra i slutändan.
  • Flodhästen
    AngelicaB skrev 2017-10-14 17:39:52 följande:

Hej!

Har bim om 3 dagar, kan jag testa mig imorgon bitti tror ni? Fick superont i höger äggstock igår men idag har det centrerat sig och känns bara en bit under naveln nu. Även fått en maaaassa flytningar..Vad kan det vara?

Jag har också BIM på tisdag och man ska kunna få utslag på urin 12 - 14 dagar efter äl. Så jag ska testa imorgon då jag är på äl+12. Jag kommer ta på morgonurinen då HCG har högst koncentration då. Sorry för fackspråket. Jag jobbar på labb.
Svar på tråden Bim oktober 2017