Inlägg från: fruSolsken |Visa alla inlägg
  • fruSolsken

Bim oktober 2017

Jag hoppar in här då min ägglossning kom betydligt mycket tidigare än beräknat! Men det är jag bara väldigt glad för :)

Detta blir det tredje försöket för oss till barn nummer två. Vi båda är 27 år och vår etta föddes 2016 ? Håller tummarna hårt för oss i tråden! Är det någon mer som haft ägglossning i dagarna och har bim ca 27? :D

• fruSolsken
    Emselie skrev 2017-10-15 11:46:00 följande:

Hoppar också in här! Har BIM 27e oktober. Min cykel har varit helt oberäknelig senaste månaden. Fick varken ägglossning eller mens i september. Blev så frustrerad när man vill så mycket!!

Har ganska oregelbunden mens också så hade ingen aning när (och om) ägglossning skulle ske i oktober. Som tur var började jag med ägglossningstester i tisdags. Tur var väl det då jag fick en fast glad smiley redan på torsdagen! Så nu har äl precis passerat och jag hoppas verkligen det tar sig denna månaden! 5e försöket nu med barn nummer 1. (MF i juni)

Då har vi samma! Både bim och oberäknelig cykel. Väldigt frustrerande när man vill ha ett plus så fort som möjligt.. Min ägglossning har varit det som strulat för mig. Den här alltid kommit, men de senaste månaderna har den försökt ägglossa cd 10- 17 ca - lite olika, men tydligen inte släppt ägg för sedan har det kommit som ägglossning igen någon/några veckor senare.

Skulle vara roligt att följas åt när man ligger så nära varandra i cykeln :D
  • fruSolsken
    Emselie skrev 2017-10-15 14:36:45 följande:

Ja vi måste absolut följas åt nu, peppa varandra! Har du barn sen innan? Det här blir första barnet för mig och sambon. Han är 34 år och jag 23. Nu är en av mina bästa vänner gravid också. Vecka 8 eller något sådant, hade varit så kul om man kunde pricka in och bli gravida samtidigt. Hon säger det också, "kom igen nu, nu kan väl du bli gravid samtidigt" haha jo vi försöker säger jag. Vissa behöver bara kolla på sin sambo så blir dom gravida. Vi andra har det inte lika lätt tyvärr. Hur mycket man än vet att man har prickat in äl. Nu har jag börjat äta folsyra också, vet inte om det kan hjälpa till på traven att bli gravid, har hört olika meningar om det där. Men tänker att det inte kan skada.

Ja precis! Mer pepp åt folket haha! Vi har ett underverk som blir två i början på nästa år, skulle så så gärna vilja ha ett syskon snarast så att det inte blir så långt mellan dem. Lite mer än två år känns ganska perfekt för oss ;)

Min förra graviditet var jag och min bästis gravida nästan samtidigt, skiljer 5 månader mellan barnen och det är verkligen jätteskoj, så jag håller verkligen tummarna att du får ditt plus snart.

Ja men visst är det lurigt! Känns som att det inte egentligen spelar så stor roll när runt Äl man ligger, är det menat så är det menat. Typ.
  • fruSolsken
    tempnörden skrev 2017-10-15 18:45:24 följande:

Ja jag kanske har haft äl, i såna fall också tidigare än beräknat. Skulle ha på tisdag egentligen så lite förvirrad! Innan var bim 30e så jag får räkna ut en ny när jag sett på fertility friend vad den nya äl sätta till!

Lurigt med dessa ägglossningar! Fick du ägglossningssymtom? Jag fick jättegulliga flytningar i flera dagar nu så jag tror och hoppas verkligen att min kropp släppte ägget nu. Smart med en app också!, jag har inte provat den djungeln än.. Dock blir det nog något sånt om det fortfarande inte vill sig om några månader..
  • fruSolsken

Hahaha dog lite när jag såg att mobilen ändrade mina jättetydliga flytningar till jättegulliga flytningar!!!

• fruSolsken
    tempnörden skrev 2017-10-16 07:31:23 följande:

Haha omg jag dog också lite! Så roligt med autocorrect ibland! Jag har haft äl-flytningar i flera omgångar denna cykel, även efter äl enligt appen. Dock inte lika mycket som innan. Så jag kanske får ställa in mig på ett tidigare bim då, 27e istället för 31e

Jaha även efter att (antagligen) ägget släppt? Så finurlig kroppen är haha.. Skönt med ett tidigare bim! Kortar ju ner den jobbiga väntan ;)
  • fruSolsken
    Emselie skrev 2017-10-15 20:35:21 följande:

Åh så mysigt det vore för er om ni lyckas bli gravida snart så syskonen blir ganska tighta i ålder. Håller alla mina tummar!!

Men visst känner man en liten stress inombords? Vill verkligen inte göra det men när folk i ens närhet och gamla kompisar börjar bli gravida till höger och vänster så vill man också vara med på tåget. Och speciellt när sambon här hemma är 34år och inte fått barn ännu (är såklart jätteglad för att han inte skaffat barn i tidigare relationer och att vi kan få det där speciella med första barnet ihop) Och att alla hans nära kompisar redan är inne på barn nummer två ungefär. Haha måste lära mig att slappna av och tänka att det kommer när det kommer. Vi tänkte köra så först, bara ha sex när vi väl hade lust och ville och se vad som hände. Men nu har jag redan steppat upp mitt game och kör med äl-stickor och tempar förfullt. Haha *skäms*

Haha, gud vad jag känner igen mig i det du skriver! Vi började direkt med inställningen att nu ska vi göra syskon istället för att vi tar det chill och ser vad som händer. Ångrar oss lite nu, men när vi är mitt i det går det ju inte ens riktigt att ändra inställning. Vi hade ju velat ha ett plus helst igår liksom..

Ja alltså jag har nog aldrig sett så många gravida till höger och vänster som nu haha. Känns som det är det enda jag ser plötsligt!
  • fruSolsken
    Emselie skrev 2017-10-16 20:38:07 följande:

Och nu kommer den riktigt jobbiga väntan på bim och att kunna testa. Olidligt!! Det enda man tänker på!!

Åhh jag vet inte. Jag vill också vänta på bim men nu blev jag helt nojig! Har haft fortsatta ägglossningsflytningar (om än väldigt lite mot för 3 dagar sedan) och fått en ordentligt förkylning.. så jag tror inte mitt ägg orkar släppa. Haha så surt! Jag som äntligen trodde att det ordnat till sig liksom. Jag verkligen hatar att inte veta om jag ska vänta på bim eller ägglossning!
  • fruSolsken
    Emselie skrev 2017-10-17 15:19:26 följande:

Åh nej!! Så himla surt, kanske äl bara skjutits fram några dagar :o Hoppas du inte får som jag hade det förra månaden när jag inte fick ägglossning alls, visst det kan hända några gånger per år har jag läst, men ändå, så störigt!!

Jag vet ju helt säkert att jag fick ägglossning i fredags iom att jag tempar, faktiskt skönt att kunna göra det och vara helt säker på att äl skett. Inte för att jag blir mer gravid för det, haha!

Haha ohnooo.. får jag ingen ägglossning alls blir jag ledsen på riktigt ;) stackars dig som gick det!, en månad känns ju redan tillräckligt lång när man väntar..

Nej men så himla skönt ändå att veta att ägglossningen verkligen skett! Jag har kört med stickor periodvis, men då får jag stegring båda gångerna så det har ju inte hjälpt haha.. tar det sig inte snarast ska jag nog också börja tempa, så man har ordentlig koll!
  • fruSolsken
    tapper skrev 2017-10-21 08:30:55 följande:

Knappt att jag tror det är sant!!!

Stort Grattis!!!!! Så himla roligt :) är det första barnet?
  • fruSolsken

Alltså jag bara kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Att bli gravid är typ det enda jag tänker på nuförtiden haha.. Jag hade ÄL - flytningar i 6 dagar, vilket jag aldrig haft förr. Nu är de borta och jag hoppas innerligt att mitt ägg släppte. (Jag har haft problem de senaste månaderna med att mitt ägg inte orkat släppa på första försöket). Sedan de tog slut har jag varit så sjukt konstig i magen. Uppsvälld, bubblig och gasig med halsbränna känningar. Igår var jag lite lätt illamående innan frukosten. Vad jag hoppas på att det är ett litet frö i magen och inte äl eller kroppen som lurar mig som vanligt.. ÄL + 5 (ca) vad tror ni?

Svar på tråden Bim oktober 2017