Inlägg från: Rödtulpan |Visa alla inlägg
  • Rödtulpan

Bim oktober 2017

Hej. Hittade denna tråd och behöver skriva av mig lite.

Tog ut min p-stav i slutet av juni dels för att slippa mina småblödningar jag hade heeeeela tiden dels för önskad graviditet. Har inte haft någon mens eller blödning sen p-staven togs ut.

Idag fick jag en känsla och köpte ett gravtest som va positivt. Sambon köpte även ett till, även det positivt. Svaren kom väldigt snabbt inom 1 minut.

Hur ska man kunna räkna ut vilken vecka jag är i?

Den enda jag märkt av är ömma bröst sen några veckor tillbaka och nu häromdagen lite järnsmak i munnen.

/ J

• Rödtulpan
    JohannaN2015 skrev 2017-10-11 22:31:21 följande:

Hej och välkommen!

Och stoet grattis till din önskade graviditet!!

Det bästa du kan Göra är att köpa ett clearblue digital ( som visar veckor) sen ringa till BM för inskrivning och ultraljud! Lycka till!

Tack snälla! Ja ett positivt test är väl alltid ett positivt test. Ska ringa mvc imorgon och prata med dom. Får se kanske köper ett cleatblue test till fast med veckoindikator.
  • Rödtulpan
    JohannaN2015 skrev 2017-10-11 22:45:19 följande:

Ja men gör det!!:) Gud så kul för dig! Och grattis igen! Undra när det lila pyret beräknas!?Spännande!

Ringde mvc dagen efter och fick tid 23 okt. Suck.

Menmen. Känns så jobbigt att inte veta. Ska köpa ett cleatblue test med veckoindikator imorgon och testa.
  • Rödtulpan
    Milou3 skrev 2017-10-15 19:22:19 följande:

[quote=78103084][quote-nick]Rödtulpan skrev 2017-10-15 19:07:35 följande:[/quote-nick]

Det va mig ett redigt plus :) grattis![/quote]

Det är så va :) jag kan liksom inte fatta att det är sant än :)
  • Rödtulpan
    XAHHA92 skrev 2017-10-15 19:33:56 följande:

[quote=78103084][quote-nick]Rödtulpan skrev 2017-10-15 19:07:35 följande:[/quote-nick]

Stort grattis!! :)

[/quote]

Tack :) nu vill jag bara veta vilken vecka jag är i.
  • Rödtulpan
    Milou3 skrev 2017-10-15 20:33:45 följande:

Det är så va :) jag kan liksom inte fatta att det är sant än :)

Hur långt efter äl är du? Symptom? Grattis igen :)[/quote]

Jag har faktiskt ingen aning.

Tog ut min p-stav i slutet av juni och har inte haft mens sen dess. Så har inget att gå på :/

Jag har jätteflytningar för någon månad sen tror jag. Men man glömmer så fort tycker jag. Haft ömma bröst i kanske 3-4 veckor men inte nu. Så vill gärna att den 23 oktober kommer så jag kan gå på första samtalet med mvc och sen få tid för ultraljud.
  • Rödtulpan
    Milou3 skrev 2017-10-15 20:33:45 följande:

Hur långt efter äl är du? Symptom? Grattis igen :)

Men mina symtom har varit väldigt diffusa. Men hade ont i magen och liksom som sug. Så trodde det va min magkatarr då det varit mycket stress sista tiden. Sen hade jag ömmat bröst men det brukar jag ha när jag ska få mens typ så tänkte inte mer på det. Men sen fick jag en känsla jag inte kunde släppa så tog ett test för jag tänkte att jag kunde utesluta det då. Men det kan jag ju inte. Önskan har varit ett syskon till min snart 2 åring. Så på hennes kalas ska vi avslöja för våra familjer med ett hemligt paket :D
  • Rödtulpan

Hej igen. Har nu tagit tre tester och alla visad gravid. Den sista stod det 3+ på. Lyckan total! Nummer 2 så efterlängtad.

Men idag kände jag av en kraftig mensvärk i va 5-10 min sen släppte det. Efter några timmar när jag torkade mig efter jag kissat fick jag blod på pappret. Sen dess motvärn och blod på pappret. Tog på ett trosskydd för att se om det kommer där men inget. Inga blodklumpar eller så. Bara mer rosa aktigt.

Va på väg att ringa 1177 men det va sån kö sen kom det folk för att fira min dotters 2 års dag.

Är detta vanligt? Blir ju orolig!

Svar på tråden Bim oktober 2017