Inlägg från: Nyckelpiga2017 |Visa alla inlägg
  • Nyckelpiga2017

Bim oktober 2017

Hej tjejer!

Jag är ny här och är du inne på andra försöket till syskon åt mina två 4 och 6 år gamla. Jag börjar med äl-tester imorgon efter att min kropp varit ur balans. I juni hade jag mens i två veckor och sedan ingenting i juli och nu sist hade jag en cykel på 19 mot mina vanliga 28 dagar. Därav börjar jag testa redan imorgon för att ha koll på när ägglossningen verkligen inträffar. Jag har delade erfarenheter av babyverkstan sedan tidigare då jag med min älsta blev gravid direkt efter jag slutade med p-piller och andra tog 16 försök. Nu är vi äntligen redo för syskon och hoppas på att lyckas fort då en sommarbebis hade varit så fantastiskt!

Lycka till allihopa och grattis till er som redan pussat ????

• Nyckelpiga2017

Oj vad många det är som verkar ha börjat närma sig Bim. Själv kollar jag äl-tester nu men ännu inget positivt.

Lycka till allihopa!!

• Nyckelpiga2017
    bligravid123 skrev 2017-10-16 03:51:09 följande:

Hej på er! Jag hade bim i lördags men har inte vågat gjort något test.... någon sa är man kunde plussa på äl-stickor så jag testade det och fick plus där ....vad tror ni -:kan det vara något? / oerfaren

Vet ej om det syns på bilderna

När jag blev gravid med dottern 2012 så fick jag positiva äl-tester. Håller tummarna!!
  • Nyckelpiga2017

Hej! Är det någon här som har testat cb digitala äl-tester med dubbel hormonindikator?

Jag har kört med dessa nu sedan min mensen slut och idag på morgonen var första dagen jag fick blinkande gubbe. I förrgår hade jag äl-känningar dvs smärta vid tjejmagen och igår hade jag äggviteflytningar. Jag tror därför inte riktigt på testerna, någon som har varit med om liknande? Reagerar dessa för sent?

• Nyckelpiga2017
    Mllm skrev 2017-10-17 11:40:12 följande:

Alltså fattar ingenting! Väntade in bim som borde vara på fredag men fick mens redan nu! Endast 8 dagar efter ägglossning! Fattar inte vad som är på gång. Kan lutealfasen plötsligt bli så kort efter att ha brukat vara 14-15 dagar?

Tempar och känner dessutom av min ägglossning så jag borde inte ha tagit fel på när den ägde rum.

Blöder du mycket? Om du blöder lite bara kan det vara att ägget fäster.
  • Nyckelpiga2017
    Mllm skrev 2017-10-17 12:10:08 följande:

Blöder än så länge inte så mycket men känns ändå som om det är för mycket för att bara vara en nidblödning.

Okej. Det var synd. Jobbigt när kroppen tjorvar och speciellt i detta skede.
  • Nyckelpiga2017
    Queva skrev 2017-10-17 19:14:00 följande:

Finns de något eller är de jag som stirrat för mkt? Detta är dom känsliga...

Jag ser tyvärr ingenting. Var det väldigt tidigt?
  • Nyckelpiga2017
    Iamlalex skrev 2017-10-17 20:11:50 följande:

Hej!

Jag har bim mellan 25 och 27 denna månaden men har mått helknäppt sedan ÄL runt 10-11. Det är första gången jag skriver här så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer än att det är ju så lång tid att vänta med att testa!! Jag gjorde ett test nu ikväll och jag tyckte mig se ett svagt svagt streck. Men jag kan ju ha inbillat mig haha. Men åhhh när tycker ni att jag ska testa igen?

/ nervös

Det skiljer ganska mycket mellan tester men 22/10 är nog det tidigaste jag kan tänka mig att du skulle kunna få positivt. Känner igen mig dock, jobbigt att vänta men jobbigt att få knäckande negativa test med. Håller tummarna!
  • Nyckelpiga2017
    Matildalinea skrev 2017-10-17 20:47:21 följande:

Tog detta 4 h senare !! Hsr varit neg innan mens så borde inte vara missfall ??

Wow!! Grattis!!
  • Nyckelpiga2017
    1213 skrev 2017-10-19 19:45:28 följande:

Är det vanligt att må illa efter varje måltid när man är gravid? Varit så hela dagen för mig. När jag ätit mat så mår jag riktigt illa, nästan så jag vill spy och sen lägger det sig efter 30 minuter. Är på BIM-3

När jag väntade mitt första barn mådde jag illa konstant och spydde efter varje måltid nästan det började innan jag plussade och fortsatte ändå fram till han föddes.

Hoppas det är bebis på gång för dig!
  • Nyckelpiga2017
    tapper skrev 2017-10-21 08:30:55 följande:

Knappt att jag tror det är sant!!!

Grattis!!! Då stämde dina misstankar. Lycka till! Det kommer gå bra.
Svar på tråden Bim oktober 2017