• Mllm

Bim oktober 2017

Hej!

Väntan på BIM är så oerhört lång så blir mycket googlande och surfande på familjeliv. Har bim 20.10 och jag hoppas så att det har gått vägen denna gång. Har känningar runt livmodern och äggstockarna men det kan lika väl vara mensen som börjar göra sig påmind så försöker att inte hoppas för mycket. Har jättelånga cyklar (inne på dag 72 nu) så det är jättejobbigt att ha så få chanser att bli gravid på. Har försökt i ett halvt år nu men endast haft tre ägglossningar. Är jag inte gravid nu kommer jag att söka hjälp för att få igång ägglossningen.

Har en son sen tidigare och då blev jag gravid direkt men har nu en ny man så man kan ju aldrig veta säkert ifall vi alls kan bli gravida. Lycka till alla! Ska försöka hålla mig att testa åtminstone till onsdag!

• Mllm

Alltså fattar ingenting! Väntade in bim som borde vara på fredag men fick mens redan nu! Endast 8 dagar efter ägglossning! Fattar inte vad som är på gång. Kan lutealfasen plötsligt bli så kort efter att ha brukat vara 14-15 dagar?

Tempar och känner dessutom av min ägglossning så jag borde inte ha tagit fel på när den ägde rum.

• Mllm
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-10-17 11:58:41 följande:

Blöder du mycket? Om du blöder lite bara kan det vara att ägget fäster.

Blöder än så länge inte så mycket men känns ändå som om det är för mycket för att bara vara en nidblödning.
  • Mllm
    XAHHA92 skrev 2017-10-17 12:37:12 följande:

Har också bim på fredag och har också helt plötsligt verkat fått början på min mens! Började blöda i söndags så trodde först det var nidblödning, men blöder än så väntar på att mensen ska dra igång :( Har alltid 29-30 dagars cykel så kändes skumt att börja blöda på dag 23.

Ja fattar inte varför blödningen plötsligt kommer så tidigt? Kroppen slutar aldrig att överraska en. Trist att bli besviken månad efter månad.
  • Mllm
    Matildalinea skrev 2017-10-17 18:57:32 följande:

Fick mens som beräknat och tänkte jahopp, då va det bara att ta nya tag till nästa månad :( men samvaro min mens inte riktigt lika riklig som innan och endast 4-5 dagar istället för som vanligt 6-7 dagar.. tyckte detta va märkligt och blev tipsad att ta grav test, jag har själv inte kännt av symptom men nu när jag tog efter jag inte varit på toa på 4 timmar och int heller druckit så tycker jag att det visar svagt svagt på graviditetskollens .. är detta äns möjligt ? Eller kan jag inbilla mig för att jag önskar så ..? Skickar med bild så får ni gärna hjälpa mig ! (Tidigare test har varit total blanka, man kan inte äns försöka inbilla sig)

Spännande! Jag kommer att testa imorgon trots att jag nu har nån slags blödning. För tidigt för att ha mens egentligen och blödningen är mindre än vanligt. Vet inte vad jag ska tro.
  • Mllm

Nu efter att ha försökt i ett halvt år har jag fått medicin för att puffa på min ägglossning som kommer väldigt sällan (cyklar på över 70 dar). Skall börja ta medicinen på dag fem i menscykeln. Undrar dock hur jag skall räkna. Sent på måndag kväll fick jag en liten blödning så är det dag 1 eller är följande dag då mensen kom igång på riktigt dag 1? Beroende på hur jag räknar ska jag börja ta medicinen idag eller imorgon. Nån som vet? Står väldigt olika överallt när jag googlar.

Svar på tråden Bim oktober 2017