Inlägg från: saijda |Visa alla inlägg
  • saijda

Bim oktober 2017

Hej! Jag är ny på denna sida men har följt denna tråd från start. Jag (23 år) och min man (22år) är inne på första försöket sedan jag slutade med Azalia mini-piller den 9 augusti (hade mirena innan som jag tog ut i mars efter 4,5 år) Hade min första mens från 20 till 23 september. Osäker på när ägglossningen skedde men enligt appen hade jag det den 3 oktober men chans att bli gravid mellan 25 september och 5 oktober. Enligt app är BIM tidigast 18 oktober.

Just nu är symtomen att mår jag illa sedan några dagar tillbaka, har haft sura uppstötningar och känts som jag ska spy. Även brösten är ömma och svullna. Haft brännande känsla i äggstockarna till och från. Vet att det lika gärna kan vara symtom för mensen också.

Håller tummarna för att vi alla lyckas denna månad!

• saijda

Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

• saijda
    CatjaL skrev 2017-10-18 06:39:43 följande:

Tog ett cb early nu imorse (BIM -2) :D så glad!

Tänkte åka & köpa vanlig cb test & kanske en sån med veckoindokator, tror ni det visar gravid på dom eller ska man vänta till imorn alt. fredag?

Grattis grattis och lycka till! :D
  • saijda
    vickanj82 skrev 2017-10-18 09:33:14 följande:

BIM idag :D

GRATTIS!!!! :D
  • saijda
    saijda skrev 2017-10-18 06:44:17 följande:

Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

Någon som känner igen? Ska försöka hinna köpa test idag.
  • saijda
    XAHHA92 skrev 2017-10-18 10:07:17 följande:

Känner igen mycket men har tyvärr varit falska symptom på mig. Håller tummarna för dig :)

Aha okej får hoppas att det är riktiga symtom då! ;0
  • saijda

BIM igår ingen mens varken igår, under natten eller nu på morgonen. Riktigt brännande känsla i äggstockarna, molvärk i rygg och mage samt ömma och svullna bröst. Kissar också ofta och ingen matlust. Dessutom blir jag tröttare fortare än vanligt.

Så BIM+1 idag och testerna beställdes igår. Hoppas de hinner komma innan helgen och att man lyckades bli gravid på första försöket ;0

• saijda
    tapper skrev 2017-10-19 08:20:46 följande:

Håller tummarna! Hade inte kunnat vänta med test om jag vore du haha. Jag har BIM på tisdag, ska försöka hålla mig från att testa innan men är ju så svårt!

Tyvärr så kom mensen nu vid lunchtid :( får försöka nästa gång. Töntigt kanske men bröt ihop när jag såg det.

Väldigt märkligt min mens eller vad det var slutade helt plötsligt och det har varit ljusrosa typ bara två timmar eller så efteråt den började vid lunchtid idag.

Vet ju inte om jag har haft så innan, kanske är ägget som fäste eller hur mycket brukar man blöda då? :0

Håller tummarna för dig vännen! <3
Svar på tråden Bim oktober 2017