Inlägg från: tapper |Visa alla inlägg
  • tapper

Bim oktober 2017

Hoppar in lite här! Stort grattis till er som plussat!!

Jag har BIM på tisdag 24/10 o har testat redan nu men med bara negativa resultat. Så svårt att hålla sig när man väntar på att dagarna ska gå. Har mått illa o känt mig lite allmänt lustig men kan vara "önsketänkande" haha. Får se, ska försöka vänta tills mensen kommer eller förhoppningsvis INTE kommer!

• tapper
    saijda skrev 2017-10-19 06:34:32 följande:

BIM igår ingen mens varken igår, under natten eller nu på morgonen. Riktigt brännande känsla i äggstockarna, molvärk i rygg och mage samt ömma och svullna bröst. Kissar också ofta och ingen matlust. Dessutom blir jag tröttare fortare än vanligt.

Så BIM+1 idag och testerna beställdes igår. Hoppas de hinner komma innan helgen och att man lyckades bli gravid på första försöket ;0

Håller tummarna! Hade inte kunnat vänta med test om jag vore du haha. Jag har BIM på tisdag, ska försöka hålla mig från att testa innan men är ju så svårt!
  • tapper
    Isathe skrev 2017-10-19 07:43:31 följande:

Ååå spännande!! Du verkar ju ha många symtom också. Jag har inte en känning i brösten och de är lite skrämmande då alla verkar få det vid pluss.

Är idag på BIM+5-6 något sånt, mensen beräknad till i fredags eller lördags. Ska testa imorgon igen....

Vad spännande!! Håller tummarna! Jag har känt lite symtom men inte mycket i brösten som de flesta andra så är själv lite orolig. Samtidigt så är väl alla symtom lite olika på olika personer. Finns fortfarande hopp!
  • tapper
    Förstabarnet96 skrev 2017-10-19 13:51:40 följande:

Hej. Hoppar in i den här tråden! Är 21 år och är på andra försöket. Ägglossning 10-11/10 och Bim på söndag 22/10 enligt min app.. tog test idag som var negativt.. har haft som träningsvärk i nedre delen av ryggen hela veckan, någon mer som har det?

Ja jag känner också något lustigt i ryggen och även lite spänd längst ner i magen men kan vara inbillning.. Själv har jag BIM på tisdag så vi får se då :) Stort lycka till till er som väntar på plusset!
  • tapper
    Lillefiddelin skrev 2017-10-20 12:00:07 följande:

BIM -3 idag, negativt på teststickan. Prövar igen på BIM om inte mensen dyker upp! Känns som att det inte blev nånting och är faktiskt inte helt deppig. Vill bara ha mensen så jag kan testa med ÄL stickor nästa månad (aldrig gjort)

Skönt att du inte känner dig deppig över det om det inte blir nåt denna gång. På't igen ??

Själv är jag supernervös då det känns i magen som när man har mens fast inte mensvärk liksom. Men ska ju inte komma fören tisdag som tidigast o brukar inte känna att det är på g fören dagen innan mens.. Kan inte somna på kvällarna längre. Är det vanligt eller är det bara för att jag är nervös och spänd kanske?
  • tapper
    Lillefiddelin skrev 2017-10-20 15:09:27 följande:

Klart det är tråkigt om mensen kommer men känner ju samtidigt att jag kanske förbättrar chanserna hädanefter om jag tar tag i allt och börjar med ÄL test! Min menscykel har även varierat kraftigt mellan 15-30 dagar men börjar bli stabil på 27 dagar nu, i början var den ju kaos efter preventivmedlet togs bort.. kroppen kanske börjar fungera som den ska nu?! Hoppas!

Ja precis, kan ju vara lite knas när man slutar med preventivmedel. Detta blir min andra cykel utan p-piller så är inte så förberedd på att det ska bli nåt. Men kroppen säger nåt annat.. Kör själv med Natural Cycles och den säger till när man ska ta ÄL-test vilket är jättebra (även om alla jag tagit varit negativa).
  • tapper
    Emselie skrev 2017-10-20 14:57:48 följande:

Har också jättesvårt att somna på nätterna nu denna veckan. (Har BIM den 27e). Tror det kan vara lite stress och nervös som du skriver. Man vill det här så mycket så det är nästan det enda man tänker på..

Ja verkligen! Jag visste inte ens att jag ville detta så mycket som jag tydligen gör. Skulle bli jättebesviken om det inte var en bebis nu samtidigt som jag försöker ta det lugnt o inte ha bråttom. Det kan ju ta tid o för vissa går det ju inte alls. Men tankarna går ju på högvarv haha! Jag och min partner har bestämt att inte planera för det, det kommer när det kommer. Men finns ju saker man måste tänka på, har exempelvis fest nästa helg o vet ju inte om jag kan dricka eller inte än..tiden får utvisa. Håller tummarna för oss allihopa iaf!
  • tapper

Har känt mig spänd i magen hela dagen o haft lite yrsel, så testade nu på kvällen men negativt. Ska testa imorgon bitti då jag vet att det är bättre att testa på morgonen. Just nu vill jag bara vetaaaa!

• tapper
    1213 skrev 2017-10-21 09:00:00 följande:

Testade negativt idag på BIM-1. Då är det väl kört? :(

Är ju väldigt olika när man plussar har jag hört. Vissa plussar sent. Så länge inte mensen kommer så skulle jag ta ett till test om ett par dagar. Håller tummarna för dig! :)
  • tapper
    1213 skrev 2017-10-21 08:58:58 följande:

Åh grattis!!

Tack!!! Första graviditeten så är grymt nervös, men det kommer gå bra, det känns bra iaf ^^
Svar på tråden Bim oktober 2017