Inlägg från: tempnörden |Visa alla inlägg
  • tempnörden

Bim oktober 2017

Eleonoratösen: Man kan bli knäpp ibland när man tempar alltså!
    Men du hade alltså lh-stegring den 25e? Din äl kan alltså ha skett 25e, 26e eller 27e. Din temp steg, lite men ändå något. Hur betedde den sig efteråt, du säger svajigt men höll den sig ovanför din basala temp?
    Har du lagt in att du fick ett positivt äl-test (OPK)?
    För en del så stiger temperaturen väldigt långsamt efter äl, du kan ju höra till den skaran, svårt att säga nu när det är din första månad på FF.
    Men nu har du alltså fått en stigning så att FF tycker att din äl var den 2/10.
    FF brukar vara väldigt bra på att räkna ut äl, men visst händer det att det blir galet ibland!
    Man kan manuellt ställa in sin egen äl om man tycker att FF har räknat fel. Ibland kan det räcka med att man bortser från vissa temperaturer som är osäkra (discard). Om du kan lägga in en bild på din kurva vore det väldigt intressant!

• tempnörden
    eleonoratösen:
    FF har markerat med streckad linje, så den har osäkert eller för lite underlag att gå på. Det saknas några dagar och det gör det lite klurigare att säkert säga när äl inträffade. Jag kan se varför den har satt den som den gjort, eftersom en höjning bekräftas genom flera förhöjda temperaturer. Något som du inte fick efter ditt positiva äl-test. Så frågan är - hr säkra är temperaturangivelserna efter testet.
    Samma tid? Bra sömn osv. 
    Mäter du i munnen? Vad har du för termometer?

Med tanke på att du även fick en liten blödning i samband med positivt test så talar det ju för att du faktiskt hade din äl runt 26e.
    Du har ju några dagar kvar till BIM så än är det ju inte kört :)

• tempnörden
    Horisonten skrev 2017-10-09 10:26:50 följande:

Förlåt för spam!! Men ni vet hur man blir. Tog ju ett RFSU imorse också. Hållit mig 3 timmar från testet innan. Dock inte druckit eller så. Men tog en bild nyss på test med blixt. Och tycker mig se något svagt svagt. Men öndå tydligare nu med blixt. Sen vet jag att man inte kan gå på test som visar efter tiden. Men behöver lite hopp!! Är de bara jag som ser eller gör ni med? Eller är de inbillning?? Är de försent eller kan man fortfarande få plus eller borde de visat svagt förut idag,då jag är på bim-2 idag?

Tacksam om ni har tid och titta och lämnar eran åsikt :)

Ledsen men jag ser inget tyvärr. Det kanske inte fastnar på bild?
  • tempnörden
    Horisonten skrev 2017-10-09 10:50:37 följande:
    Det är ju väldigt väldigt svagt och man får koncentrera sig. Men hade ju bara hållit mig 3 timmar innan jag tog det. Så inte morgonurin och bim-2. Jag och vän såg men inte mannen. Så bara vänta och se. På onsdag blir de nytt test då är de bim dagen. Bara hoppas och hålla tummarna. Mer kan man ju tyvärr inte göra... :(
    Ja så kan det vara, det är svårt när man kolla på datorn, jag lyckas inte zooma!
    När jag scrollade så tyckte jag mig se nåt, men så fort jag liksom "stirrar" så försvinner det. Jag håller tummarna att det är ett streck!
  • tempnörden

Jag har ju skrivit i tråden lite innan men inte skrivit in min BIM!
    Den är beräknad till 31/10
    Men igår hade jag äggviteflytningar, och idag hade jag tempdipp och livmodertappen sitter så högt så att jag inte når den! Ska jag få tillbaka en normal cykel tro? BIM är beräknad på en cykel på 34 dagar. Vore skönt om den kortades ner :)

• tempnörden
    Horisonten skrev 2017-10-10 08:44:52 följande:
    Ne jag fattar ingenting. Alltid plussat tidigt och så. Blir så nervös att kroppen skall börja strula och ha sig nu. Vill bara börja om igen. Tänk om jag hade äl senare och vi missade pga den jäkla svampen då vi inte myste då. Sen är jag vrålförkyld nu. Så mannen lär väl få de med och inte orka mysa :( Har inga som helst känningar att mensen är på g jag som brukar ha fruktansvärd mensvärk. Inte ens något på pappret. Får väl se vem som har rätt jag eller appen. För jag räknar bim imorgon och appen säger mens om 2 dagar. Har den inte kommit på fredag/lördag kommer jag ta test igen och kolla. Annars ringa min barnmorska och fråga. För enda gången jag mådde små illa inte som nu var när min spiral gjorde att mensen hoppa en månad. Men kom månaden efter. Aldrig haft såhär innan så hoppas appen kanske har rätt och de är tidigt än. Just nu känns allt tungt och jag bara gråter :?( Några tips som jag kan ha med till nästa gång?

Om det är okej för er andra här inne skulle jag gärna vilja vara kvar och följa er andra. Hoppas de är okej? Stanna iallafall tills mensen kommer,sen får jag hoppa in i november gruppen
    Det verkar vara väldigt tungt för dig, jag känner med dig! Än har du inte fått mens, kommer den så är det bara att bryta ihop - och sen bygga upp sig igen.
    Vet känslan precis. Det är klart att du ska vända dig hit :) Och kommer inte mensen och du ändå får neg så låter det som att du har en bra plan!
    Att du plussat tidigt i tidigare grav är ju ingen garanti denna gång. Ägget kan fästa sent och då tar det ett tag för hcg att bildas i mätbara halter. Det kanske fäste tidigare i dina andra graviditeter?
    Jag håller tummarna för dig!
  • tempnörden
    Imra skrev 2017-10-10 08:35:23 följande:

Det vänstra tog jag idag och det högra igår. Något är det ju där iaf.
    Är på bim -4 idag.

Ja jag ser också något!
    Lycka till!
  • tempnörden
    Horisonten skrev 2017-10-10 11:42:31 följande:

Eftersom de med ganska stor säkerhet inte blev något denna månaden. Vilka test skall man beställa?

Funderar på tetlagret. Vill ha test som är röda och som inte ger spök. Tips tack

Jag har precis börjat med testlagrets äl-test, de är röda och jag har läst att de flesta är nöjda med dem. Hade gravidkollen innan men lyckades inte med att få bra utslag på dem. Däremot deras gravtest har jag lyckats med. där var det inga tveksamheter!

Bra idé att köra varannan dag och att ligga kvar i sängen! Är nog inte dumt :)
    Finns nog inga knep, verkar som att du gör det man ska. Motion försöker jag peppa mig själv att det inte skadar, det hjälper till att hålla hormoner i balans och för allmänt välbefinnande. Och att din man/sambo också behöver vitaminer och skära ner på alkoholen!
    Om ni redan är hurtbullar så behöver du ju inte de här råden ;)
    Och du verkar ha koll på sekret och livmodertapp också.
    Jag tempar, då vet jag ATT jag har haft äl (kan tyvärr inte förutse äl, men skönt att veta att den inte hoppat över en månad liksom så att man går och hoppas i onödan)

Tråkigt att det inte tog sig, man hoppas lika mycket varje gång trots att man försöker intala sig själv att inte göra det. Krya på dig också :)
  • tempnörden
    JohannaN2015 skrev 2017-10-10 11:33:30 följande:

Idag när jag drack morgonkaffet smakade det helvete.. har inte testat mig på 2 dagar nu, väntar på testerna jag beställt hem igår! Undra om kaffet kan vara ett tecken?haha. Jag som älskar kaffe.. återstår och se..

Ja det är ju ett bra och intressant tecken!
    Tyckte inte heller kaffe var jättegott när jag var gravid, men jag kommer inte ihåg när det kom. Om det var direkt eller senare. Spännande iaf!
Svar på tråden Bim oktober 2017