Inlägg från: Emselie |Visa alla inlägg
  • Emselie

Bim oktober 2017

Hoppar också in här! Har BIM 27e oktober. Min cykel har varit helt oberäknelig senaste månaden. Fick varken ägglossning eller mens i september. Blev så frustrerad när man vill så mycket!!

Har ganska oregelbunden mens också så hade ingen aning när (och om) ägglossning skulle ske i oktober. Som tur var började jag med ägglossningstester i tisdags. Tur var väl det då jag fick en fast glad smiley redan på torsdagen! Så nu har äl precis passerat och jag hoppas verkligen det tar sig denna månaden! 5e försöket nu med barn nummer 1. (MF i juni)

• Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-15 12:58:58 följande:

Då har vi samma! Både bim och oberäknelig cykel. Väldigt frustrerande när man vill ha ett plus så fort som möjligt.. Min ägglossning har varit det som strulat för mig. Den här alltid kommit, men de senaste månaderna har den försökt ägglossa cd 10- 17 ca - lite olika, men tydligen inte släppt ägg för sedan har det kommit som ägglossning igen någon/några veckor senare.

Skulle vara roligt att följas åt när man ligger så nära varandra i cykeln :D

Ja vi måste absolut följas åt nu, peppa varandra! Har du barn sen innan? Det här blir första barnet för mig och sambon. Han är 34 år och jag 23. Nu är en av mina bästa vänner gravid också. Vecka 8 eller något sådant, hade varit så kul om man kunde pricka in och bli gravida samtidigt. Hon säger det också, "kom igen nu, nu kan väl du bli gravid samtidigt" haha jo vi försöker säger jag. Vissa behöver bara kolla på sin sambo så blir dom gravida. Vi andra har det inte lika lätt tyvärr. Hur mycket man än vet att man har prickat in äl. Nu har jag börjat äta folsyra också, vet inte om det kan hjälpa till på traven att bli gravid, har hört olika meningar om det där. Men tänker att det inte kan skada.
  • Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-15 20:13:36 följande:

Ja precis! Mer pepp åt folket haha! Vi har ett underverk som blir två i början på nästa år, skulle så så gärna vilja ha ett syskon snarast så att det inte blir så långt mellan dem. Lite mer än två år känns ganska perfekt för oss ;)

Min förra graviditet var jag och min bästis gravida nästan samtidigt, skiljer 5 månader mellan barnen och det är verkligen jätteskoj, så jag håller verkligen tummarna att du får ditt plus snart.

Ja men visst är det lurigt! Känns som att det inte egentligen spelar så stor roll när runt Äl man ligger, är det menat så är det menat. Typ.

Åh så mysigt det vore för er om ni lyckas bli gravida snart så syskonen blir ganska tighta i ålder. Håller alla mina tummar!!

Men visst känner man en liten stress inombords? Vill verkligen inte göra det men när folk i ens närhet och gamla kompisar börjar bli gravida till höger och vänster så vill man också vara med på tåget. Och speciellt när sambon här hemma är 34år och inte fått barn ännu (är såklart jätteglad för att han inte skaffat barn i tidigare relationer och att vi kan få det där speciella med första barnet ihop) Och att alla hans nära kompisar redan är inne på barn nummer två ungefär. Haha måste lära mig att slappna av och tänka att det kommer när det kommer. Vi tänkte köra så först, bara ha sex när vi väl hade lust och ville och se vad som hände. Men nu har jag redan steppat upp mitt game och kör med äl-stickor och tempar förfullt. Haha *skäms*
  • Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-16 12:00:55 följande:

Haha, gud vad jag känner igen mig i det du skriver! Vi började direkt med inställningen att nu ska vi göra syskon istället för att vi tar det chill och ser vad som händer. Ångrar oss lite nu, men när vi är mitt i det går det ju inte ens riktigt att ändra inställning. Vi hade ju velat ha ett plus helst igår liksom..

Ja alltså jag har nog aldrig sett så många gravida till höger och vänster som nu haha. Känns som det är det enda jag ser plötsligt!

Och nu kommer den riktigt jobbiga väntan på bim och att kunna testa. Olidligt!! Det enda man tänker på!!
  • Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-17 09:24:25 följande:

Åhh jag vet inte. Jag vill också vänta på bim men nu blev jag helt nojig! Har haft fortsatta ägglossningsflytningar (om än väldigt lite mot för 3 dagar sedan) och fått en ordentligt förkylning.. så jag tror inte mitt ägg orkar släppa. Haha så surt! Jag som äntligen trodde att det ordnat till sig liksom. Jag verkligen hatar att inte veta om jag ska vänta på bim eller ägglossning!

Åh nej!! Så himla surt, kanske äl bara skjutits fram några dagar :o Hoppas du inte får som jag hade det förra månaden när jag inte fick ägglossning alls, visst det kan hända några gånger per år har jag läst, men ändå, så störigt!!

Jag vet ju helt säkert att jag fick ägglossning i fredags iom att jag tempar, faktiskt skönt att kunna göra det och vara helt säker på att äl skett. Inte för att jag blir mer gravid för det, haha!
  • Emselie
    Matildalinea skrev 2017-10-17 18:57:32 följande:

Fick mens som beräknat och tänkte jahopp, då va det bara att ta nya tag till nästa månad :( men samvaro min mens inte riktigt lika riklig som innan och endast 4-5 dagar istället för som vanligt 6-7 dagar.. tyckte detta va märkligt och blev tipsad att ta grav test, jag har själv inte kännt av symptom men nu när jag tog efter jag inte varit på toa på 4 timmar och int heller druckit så tycker jag att det visar svagt svagt på graviditetskollens .. är detta äns möjligt ? Eller kan jag inbilla mig för att jag önskar så ..? Skickar med bild så får ni gärna hjälpa mig ! (Tidigare test har varit total blanka, man kan inte äns försöka inbilla sig)

Jag ser också!!
  • Emselie
    Matildalinea skrev 2017-10-17 19:40:00 följande:

Kan det vara så tråkigt som missfall ? :( :(

"Det är vanligt att få en blödning ur slidan, särskilt under första halvan av graviditeten. En blödning kan vara ett tecken på missfall, men ofta beror blödningen på något annat. Den behöver inte betyda att något är fel."

Så står det på 1177 hemsida.

Jag håller alla mina tummar för dig att allt är som det ska. Kanske ta ett nytt test om några dagar och se?
  • Emselie
    fruSolsken skrev 2017-10-17 19:42:03 följande:

Haha ohnooo.. får jag ingen ägglossning alls blir jag ledsen på riktigt ;) stackars dig som gick det!, en månad känns ju redan tillräckligt lång när man väntar..

Nej men så himla skönt ändå att veta att ägglossningen verkligen skett! Jag har kört med stickor periodvis, men då får jag stegring båda gångerna så det har ju inte hjälpt haha.. tar det sig inte snarast ska jag nog också börja tempa, så man har ordentlig koll!

Jag höll verkligen på att bli galen, när man vill så mycket så ska kroppen krångla till det och strunta i ägglossningen. Men nu är det nya tag igen och en fungerande cykel iallafall denna månaden. Av en slump så började jag ta äl-tester på tisdagen förra veckan då jag tänkte att jag bannemig inte ska missa den denna månaden ifall den nu tänkte bestämma sig för att komma. Tur var väl det då två dagar senare fick ett positivt test. Blev så överraskad! Myste till det med sambon tillomed två gånger den dagen, här ska inte spillas med tid och ägglossningar inte haha!

Ja men börja tempa, det är faktiskt riktigt intressant och gud vad jag lärt mig mer om min kropp efter bara dessa 5 månader man försökt. Man kanske skulle utbilda sig till barnmorska senare i livet ;)
  • Emselie
    Queva skrev 2017-10-17 19:14:00 följande:

Finns de något eller är de jag som stirrat för mkt? Detta är dom känsliga...

Ser tyvärr ingenting :( När har du bim?
  • Emselie
    Matildalinea skrev 2017-10-17 20:47:21 följande:

Tog detta 4 h senare !! Hsr varit neg innan mens så borde inte vara missfall ??

Åh grattis!!
  • Emselie
    vickanj82 skrev 2017-10-18 09:33:14 följande:

BIM idag :D

Grattis till dig/er!! :D
  • Emselie
    CatjaL skrev 2017-10-18 06:39:43 följande:

Tog ett cb early nu imorse (BIM -2) :D så glad!

Tänkte åka & köpa vanlig cb test & kanske en sån med veckoindokator, tror ni det visar gravid på dom eller ska man vänta till imorn alt. fredag?

Grattis!! Så kul att se att det börjar gå vägen för vissa här. Väntar med spänning på att få testa. ÄL+5 idag. Ägget har väl inte ens hunnit fästa sig än, om det nu tog sig dvs.
  • Emselie

Är på BIM-8 idag. Känner faktiskt en molande värk i magen nu under kvällskvisten. Kan ju också vara hjärnan som luras. Kanske är alldeles för tidigt för att ens kunna känna symptom (om det nu skulle vara något).

På vilken dag mellan ÄL och BIM fick ni första symptomen, ni som plussade senare? Kan det vara något tro?

• Emselie
    tapper skrev 2017-10-20 14:09:03 följande:

Skönt att du inte känner dig deppig över det om det inte blir nåt denna gång. På't igen ??

Själv är jag supernervös då det känns i magen som när man har mens fast inte mensvärk liksom. Men ska ju inte komma fören tisdag som tidigast o brukar inte känna att det är på g fören dagen innan mens.. Kan inte somna på kvällarna längre. Är det vanligt eller är det bara för att jag är nervös och spänd kanske?

Har också jättesvårt att somna på nätterna nu denna veckan. (Har BIM den 27e). Tror det kan vara lite stress och nervös som du skriver. Man vill det här så mycket så det är nästan det enda man tänker på..
  • Emselie

Känner mig så o-gravid som det bara går att känna sig tyvärr. BIM-4 idag. Tänkte ta ett test imorgon och se om det visar något. Annars får jag nog tyvärr hoppa över i novembertråden. Fan så besviken man blir. Hade ändå lite molande värk för någon vecka sen och trodde verkligen att det hade tagit sig äntligen. Har dock som träningsvärk i magen, men har inte tränat alls. Men tror knappast det skulle kunna vara ett gravidsymptom haha.

• Emselie
    R84 skrev 2017-10-23 19:48:32 följande:

Jaha! Då verkar det kört den här månaden också. BIM först på fredag men idag fick jag en liten blödning. Bara att ge sig på försök 24... är sjukt trött på det här nu! :(

Usch så tråkigt. Skickar en kram till dig. Är redan trött på det här jag också och jag är "bara" på försök 5 nu. Ska testa med ett early test imorgon tänkte jag. ÄL+12 imorgon. Känner dock på mig att det kommer vara tvärnegativt. Så tröttsamt..
  • Emselie

Sådär, nu fick jag min mens också. Så ingen lycka denna månad! Hoppar över till novembertråden nu och hoppas på bättre lycka där... :) grattis till er som plussade! <3

Svar på tråden Bim oktober 2017