Inlägg från: Ankre018 |Visa alla inlägg
  • Ankre018

Bim oktober 2017

Jag hoppar också in. Hade ägglossning sen 26/9 inseminerade 27/9 och har BIM 8/10. Hoppas för allt i världen att vi har ett plus. Enligt rpc (reproduktionscentrum) vi går hos för att få hjälp med spermier (min fru har visst inga ;) ) så ska vi ta gravtest först två veckor efter inseminering. Men kommer aldrig kunna hålla mig så länge.

Har ju en massa graviditetssymtom dock orolig för att jag inbillar mig!...

• Ankre018
    bligravid123 skrev 2017-10-05 05:57:06 följande:

Jag har bim 14: de men tror inte så mycket på en graviditet. Jag är 37 år, har inga barn sedan tidigare - inte ens försökt bli gravid- utan kom på att jag vile ha barn i våras.... har väntat med det ( dock inte friviigt. Hade gärna börjat försöka redan i mars-april)mendå jag lever i en relation med en kvinna och sjäva befruktningen måste ske via donator. Jag har alltså allt emot mig... =( vet ju inte ens om jag kan bli gravid vid denna ålder!

Jag känner inga symtom som ni andra skriver om ..ni vet molvärk, humör illamående... allt är precis som vanligt =)

jag fick inte ens utslag på stickorna fast jag tesatde över en vecak och KäNDE min ägglossning...alltså på riktigt. Har alltid vetat typ på minuten när ägget lossnar för jag får så ont - samma den hördagen .... men lik förbenat så inget utslag på ä.l-stickorna.... är det fel på mej?

HUr många gånger har ni andra försökt? Änns lite hopplöst nu men men... skönt att ha de här sidorna på familjeliv att följa...försöker läsa mest de lycliga inlägget där det gått vägen . Tack föratt ni finn alla!

Jag som också lever samkönat förstår precis hur du menar. Och har vi otur och har ägglossning på en lördag, synd, då får vi vänta till nästa månad. Rpc har tillochmed pratat om att bryta min alldeles underavdelning cykel för att den inföll på helger 4 månader i rad.... men tillslut kom den på en tisdag :). Har BIM nu på lördag så hoppas inte mensen kommer innan dess, och att vi får ett positivt resultat.

Enligt mitt humör är jag antingen preggo eller så har jag en pms utan dess like. Är verkligen inte en känslomässig typ, men i förrgår grinade jag för två fåglar var så taskig mot en tredje fågel..... suck! Min fru tror absolut att jag är gravid och hennes mamma också som inte ens vet om insemineringen hade drömt att jag var gravid! :D
  • Ankre018

BIM idag. Tig negativt test BIM-3 och negativt imorse.... meeeeeen kunde inte låta bli att massakers testet då jag är van på jobbet att läsa av manuellt ;) och såhär såg det ut. Tror ändå på en graviditet men för lite halter av hcg. Vad tror ni? Ska ta nytt test på onsdag nästa gång, då ett slutgiltigt :)

• Ankre018

Lika idag. "Ej gravid" men mensen ej kommit (BIM igår) 10 dagar efter möjlig befruktning (via inseminering) och illamående börjar komma mer och mer... men även vid insemineringen kan det ju ta ett tag innan ägget gästar och hcg börjar stiga som jag förstår det? :)
  • Ankre018

Hade enligt min app BIM för fyra dagar sedan men räknar man lite noggrannare har jag BIM 16 dagar efter ägglossning. Idag på dag 14 testat negativt med Apotekets egna gravtest. Ska jag ge upp då? Eller ska jag fortsätta testa varje dag?

• Ankre018

Fick vad vi tolkade ett positivt gravtest i början av november men på bim +7 kom mensen, och fruktansvärd smärta vänster ljumske. Enligt rpc trodde dom vi hade blivit gravida men ägget inte fäst tillräckligt bra och smärtan var att ägget lossnade....

Men har gjort ett andra försök med insemineringen nu så vi hoppas igen. Planerad BIM är 10 november. Hålla alla tummar vi kan :):):)

Svar på tråden Bim oktober 2017