Inlägg från: Joozzaan |Visa alla inlägg
  • Joozzaan

Bim oktober 2017

Någon som har lite koll på hur allt fungerar angående äl och tester, den dagen man får positivt äl-test (jag fick det dag 17), har man äl den dagen eller dagen efter eller hur fungerar allt? Tänkte så jag vet hur jag ska börja räkna... är på dag 19 idag. Är det typ äl +1 då?

• Joozzaan
    smulis85 skrev 2017-09-27 12:46:52 följande:

Alltid klurigt det där men man brukar väll säga dagen efter positivt äl test. Har dock själv märkt nu när jag köra digitala från cb som man tar med första urinen på morgon så har jag äl på kvällen samma dag. Kan bero på att jag får min lh-stegring sker på kvällen så att testet inte visar de på morgonen dagen innan. ;)

Så räkna från dagen efter positivt äl test om du är osäker :)

Tack! :) då räknar jag ÄL+1 idag! Let the wait begin!
  • Joozzaan

ÄL +7 Idag, kommer stickningar lite då och då sedan någon dag tillbaka men annars inga symptom. Väntan fortsätter :)

• Joozzaan
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-03 12:30:06 följande:

Precis som jag hade det, små hugg typ en vecka efter äl som fortsatte fram till bim. Jag plussade häromdan, så lycka till!

Oj nu blev jag nervös :O haha

Man längtar ju som en idiot eftet + samtidigt tycker jag det känns lite otäckt.
  • Joozzaan
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-03 17:56:32 följande:

Ja det är lite så det är att bli förälder, man är lycklig o vettskrämd samtidigt ;) vi har en liten sen innan, skulle det bli ert första?

Nej vi har en 1.5 åring här hemma med, tror rädslan denna gång handlar om hur man ska klara av att ta hand om två barn, hur ettan ska reagera osv.. har känt stickningar hela dagen idag med. För tidigt för att testa än men det kliar i fingrarna :)
  • Joozzaan
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-03 19:47:22 följande:

Kul, då ligger vi änna i fas! Lillan är ett o trekvarts. Ja hjälp, jag hoppas att de superkrafter folk verkar plocka fram finns hos mig med... Är seriöst orolig för sömnbristen, är inte bra när jag ligger back på det.

Hoppas, hoppas :)

Haha eller Hur! Man ligger redan så mycket minus på sov-fronten så blir spännande att se hur det blir med en till :D hoppas hoppas det tar sig för mig med. En vecka kvar till BIM nu..
  • Joozzaan
    Jasminefjellberg skrev 2017-10-04 18:53:41 följande:

Hmm undra vad det kan vara... när jag har ÄL så brukar jag bara få som lite svag molvärk i tjejmagen...

Hade äl för 8 dagar sen :/
  • Joozzaan

Inga symptom igår eller idag och nu är vi på dag 28 av 32.. vet ju dock inte riktigt när BIM ska vara då den är så oregelbunden. Kunde inte hålla mig från att testa igår på bim -5.. var väldigt negativt :(

• Joozzaan

BIM -3 idag.. kliar i fingrarna och vill testa men är så rädd att bli besviken.

• Joozzaan
    Ereya skrev 2017-10-07 10:50:44 följande:

Håll ut en dag till! Jag är på BIM - 6, så lång väntan kvar!!

Jag tror jag precis plussade! :O kunde inte hålla mig!
  • Joozzaan
    1213 skrev 2017-10-07 11:54:46 följande:

Jag ser också ett streck! Grattis :D

Tack :D Syns ännu mer på riktigt :) ska hålla mig och ta ett digitalt sen med så får jag det svart på vitt! Alltså.. blev sjukt nervös nu haha. Hur ska jag berätta för mannen?!
  • Joozzaan
    1213 skrev 2017-10-07 12:02:28 följande:

Åh jag förstår det! Så spännande ju :D hoppas du kommer på något bra sätt att berätta det för honom!

Lång väntan kvar här, BIM runt den 20-23/10...

Håller tummarna för dig och de andra här <3 :)
  • Joozzaan

Blir nog inte tydligare än så här :) hoppas den lilla vill stanna kvar hos oss och kika ut i juni!

• Joozzaan
    1213 skrev 2017-10-07 13:36:20 följande:

Men åh vad härligt! <3

Trodde aldrig det skulle gå så fort! Första tog 8 månader och nu tog det bara 4. :) mannen ska iväg ikväll med jobbet så ska nog vänta med att berätta till i morgon, han kommer vara så disträ annars ;)
  • Joozzaan
    Erna90 skrev 2017-10-07 13:41:26 följande:

Åhh vad kul! Stort Grattis!

Hoppas också få se dessa magiska ord snart! <3

Det tror och hoppas jag att du kommer få väldigt snart :) stannar kvar här inne så jag kan kika hur det går för Alla!
  • Joozzaan
    FrökenFräken83 skrev 2017-10-07 21:42:36 följande:

Små hugg en vecka efter äl är ett bra tecken :) välkommen i gravidklubben!!

Haha ja det var det tydligen :) kommer jag inte alls ihåg från med dottern!
  • Joozzaan
    Horisonten skrev 2017-10-09 17:21:41 följande:

Efter att ha mått sjukt dåligt idag. Både sjukt jobbigt illamående stundvis och varit galet ledsen. Så har jag mannen bestämt oss för att jag ändå skall ta ett test imorgon. För just nu mår jag inte bra utav väntan utan bättre och ta ett test imorgon och onsdag. Även om de kanske blir negativt. Men hoppas inte det. Men är ju bim-1 imorgon. Brukar ha 27-28 dagar cykel så de jag räknar på. Tänkte ta ett RFSU tidigt imorgon. Eller tycker ni jag skall ta vanliga RFSU eller clear blue digital early med smart nedräkning? Eller skall jag ta 2 olika test?

Funderar på att ta både RFSU tidiga test och clear blue digitala tidiga? Hur tycker ni?

Jag körde på clear blue digital och gick positivt på -3 :) på stickorna var det väldigt, väldigt svaga streck. Hade kört digital om jag var du så slipper man undra :) hållet tummarna!
  • Joozzaan
    bligravid123 skrev 2017-10-16 03:51:09 följande:

Hej på er! Jag hade bim i lördags men har inte vågat gjort något test.... någon sa är man kunde plussa på äl-stickor så jag testade det och fick plus där ....vad tror ni -:kan det vara något? / oerfaren

Vet ej om det syns på bilderna

Sådär fick jag när jag testade med äl-stickor för ca 2 år sen. Nu har jag en liten tös här hemma ;)
Svar på tråden Bim oktober 2017