• Anonym (Oj)

Vi som valt att leva kvar i relationen trots otrohet - kom hit så stöttar vi varandra!

Anonym (Hur får man honom att stanna?) skrev 2023-02-06 12:42:55 följande:

Från andra sidan stängslet. Hur får man honom att stanna trots att man varit otrogen och hur får man relationen som förut igen?

Hur får man  honom att vilja ha sex eller ens kyssa en igen? Han vrider huvudet så jag pussar kinden... Känner att jag förlorar honom och enda som håller honom kvar är vårt barn...han är inte elak eller grälar på mig men behandlar mig som ja...en kompis typ.

Som man bäddar får man ligga. Du har svikit honom å det grövsta, och nu vill du att allt ska vara som vanligt. Glöm det. 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Bedragen man) skrev 2023-02-06 13:14:34 följande:
    Ja, jag är beredd att hålla med, om än något mer nyanserat. Att förvänta sig att det ska kunna bli som innan är naivt. Det kommer inte kunna bli exakt likadant, eller som att det inte har hänt. Det sätter för djupa spår. 

Jag tänker ibland själv, just nu... att om jag och frun lyckas hålla ihop så kommer jag på något sätt riskera känna att jag har frikort att vara otrogen, åtminstone så många gånger som hon varit. Och att det skulle få mig att känna att jag återtagit lite av balansen i förhållandet, inte egentligen gjort fel, då hon tog sig friheten att göra det och aldrig avsåg berätta för mig. 

Ja, det låter så en bra idé, att ge igen med samma mynt. Tycker du inte det blir konstigt att du säger att du vill stanna och fortsätta, men sedan vara otrogen? Var finns din respekt för henne? Om ingen av er respekterar varandra, varför då stanna?

Eller så låter du bli att sjunka till hennes nivå och stannar för att du vill och älskar henne. 

• Anonym (Oj)
    Anonym (Hur får man honom att stanna?) skrev 2023-02-06 13:49:38 följande:
    Även det är ett problem, försöker jag lägga mig bredvid på hans sida sängen går han upp och lägger sig i soffan :(  
    Jag förstår honom. 
Svar på tråden Vi som valt att leva kvar i relationen trots otrohet - kom hit så stöttar vi varandra!