• Kommisarie Rex

Vad tycker ni om Samus nya look?

Gamla  Samus till vänster.
    Nya Samus till höger.

Är den nya looken bättre än den gamla?

För er som inte vet vem det är så är det huvudpersonen från Metroid, en gammal spelserie som startade på 80-talet och vars senaste spel kom i fredags.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om Samus nya look?
  • Anonym (Tjej)

Jag antar att du vill veta om rumpan eftersom man inte ens ser ansiktet på första bilden...

Ja den ser väl snarlik ut originalet. Är du nöjd själv?

• Carambolan

Jag tycker att de borde hålla sig närmare originalet.

• Kommisarie Rex
    Anonym (Tjej) skrev 2017-09-21 09:29:08 följande:

Jag antar att du vill veta om rumpan eftersom man inte ens ser ansiktet på första bilden...

Ja den ser väl snarlik ut originalet. Är du nöjd själv?

Poängen är att det inte finns någon bra bild framifrån på nya Samus. Därav jämförelse bakifrån.

Hela kroppen gäller. Axlar, midja, rumpa och lår.
  • Carambolan

Men rent krasst skulle jag väl tycka bättre om Samus om hon inte såg ut att vara gjord av ballonger. Här är lite mer smakfull fan art tycker jag:

• Kommisarie Rex
    Carambolan skrev 2017-09-21 09:49:10 följande:

Men rent krasst skulle jag väl tycka bättre om Samus om hon inte såg ut att vara gjord av ballonger. Här är lite mer smakfull fan art tycker jag:

Vad menar du med ballonger?
  • Carambolan
    Kommisarie Rex skrev 2017-09-21 09:51:17 följande:

Vad menar du med ballonger?

Att både hennes bröst och rumpa ser ut att befinna sig på en mer tyngdlös planet än vad hennes frisyr gör.
  • Kommisarie Rex
    Carambolan skrev 2017-09-21 09:54:55 följande:
    Att både hennes bröst och rumpa ser ut att befinna sig på en mer tyngdlös planet än vad hennes frisyr gör.
    Vaddå, vill du att hon ska ha hängpattar och hängröv? :)
  • Carambolan

Nej, normal gravitation duger för mig.

• Kommisarie Rex
    Carambolan skrev 2017-09-21 10:03:14 följande:

Nej, normal gravitation duger för mig.

Jag ser fortfarande inte vad du klagar på. Vältränade kvinnor har inte hängrumpor, utan de står ut.
  • Carambolan

Ok nu var Other M det senaste Metroid jag spelade så det kanske har blivit bättre, men i Zero Suit-cutscenerna där tycker jag absolut inte att hon bara ser naturligt vältränad ut.

Sen stör jag mig lite på att hon alltid har kläder som separerar rumphalvorna hela vägen upp. Visst att tight dräkt på en vältränad rumpa med stringtrosor kan ge en rund och fin form, men jag tycker att det mer ser ut som att hon har trosor med bh-kupor som pushar skinkorna åt olika håll.

• Kommisarie Rex
    Carambolan skrev 2017-09-21 10:25:24 följande:

Ok nu var Other M det senaste Metroid jag spelade så det kanske har blivit bättre, men i Zero Suit-cutscenerna där tycker jag absolut inte att hon bara ser naturligt vältränad ut.

Sen stör jag mig lite på att hon alltid har kläder som separerar rumphalvorna hela vägen upp. Visst att tight dräkt på en vältränad rumpa med stringtrosor kan ge en rund och fin form, men jag tycker att det mer ser ut som att hon har trosor med bh-kupor som pushar skinkorna åt olika håll.

Fast nu gällde det ju inte Other M alls, utan Zero Mission och Samus Returns som visas på bilden i OP.

Visst, dräkten går in som string, det kan alla se. Men jag ser inte det där med att skinkorna står ut åt olika håll. Jag kan iofs tycka att det är stor skillnad mellan vänstra och högra bilden (gamla och nya), men hennes rumpa ser precis ut som en vältränad kvinnorumpa, iaf på den vänstra bilden.
Svar på tråden Vad tycker ni om Samus nya look?