Inlägg från: andromedae |Visa alla inlägg
  • andromedae

Bf juni 2018

Vågar knappt gå med i tråd, då tidigare när jag gjort det har det slutat med MA/MF. Men skam den som ger sig, eller nåt.
    Gravid i 4+3 efter IVF. 

Pga att tidigare erfarenhet av graviditet inte varit positiva, eftersom de slutat med att vi inte kommit förbi v.12, så vågar jag inte ta ut nån glädje än. Symtom har jag inga mer än mol/mensvärk. Aningen ömma bröst, men det kan lika gärna vara progesteronet jag tar.

• andromedae
    lilaemma skrev 2017-10-01 09:43:09 följande:

Är nervös igen. Tycker inte det ökat sen igår. Försöker ha tålamod, men med 9-12 tidiga mf i bagaget är det svårt att inte känna hopplösheten smyga sig på...

De gröna testen är de som är senaste dagarna... De blå har ett hopp på två dagar mellan...

Det fördubblas ju varannan dag, så på två dagar i rad behöver inte strecken bli starkare. Vänta en dag eller två igen och prova på nytt.
    Jag har inte tagit nåt sen min testdag från kliniken, vilket var BIM+3.
  • andromedae

Har haft lugnt med molvärk ett par dagar, men nu ikväll slog det till med full kraft. Känns precis som när mensen tänker komma. Vet ju att det kan vara så, men blir livrädd för ytterligare missfall direkt. 
    Hoppas det gått över till imorgon. Lite molvärk är en sak, när det blir så kraftigt så plötsligt så skrämmer det mig. 5+2 idag, typ.

• andromedae
    Tilja skrev 2017-10-02 19:54:03 följande:
    Ömma bröst och så tycker jag att både brösten och magen ser och känns mycket större ut än vad de brukar (det tar liksom emot när jag böjer mig ner, haha). För en vecka sedan mådde jag illa en morgon, men har som tur är inte gjort det mer sen.

I vilken vecka har ni tänkt berätta om graviditeten för folk (föräldrar, syskon, släktingar, vänner, arbetskamrater etc)? Både jag och min sambo är jätteivriga att berätta, särskilt för våra föräldrar, men samtidigt vill man att risken för missfall ska vara så liten som möjligt.
    I och med våra tidigare missfall och att vi nu gör ivf så vet de flesta i vår närhet om det redan, på gott och ont. Kan inte dölja det på jobbet heller då jag vill/måste undvika vissa saker där.
    Vi kommer dock aldrig bli helt offentliga med det och lägga ut på fb tex förrän vi fått liten. 
  • andromedae
    appleandhoney skrev 2017-10-04 19:23:46 följande:

Vad har ni för symtomer? Har väldig värk i magen och funderar på om det är normalt eller ej.

Knappt några och de jag har (ömma bröstvårtor och molvärk) kan lika bra vara lutinus (progesterontabletter, gjort IVF).
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • andromedae
    Tinilina skrev 2017-10-04 23:45:13 följande:

någon mer än jag som ska ploppa ut första ungen? :)

Jag :)
    TheRealMe skrev 2017-10-05 00:25:29 följande:

Grattis till alla som har plussat. Ska bli spännande och följa varann. Är det några fler som ska vul? Jag har en tid 24/10. Nervös!!!

Ja, i och med att vi gör ivf. Har tid 16/10. Sjukt nervös att jag ska få missfall innan dess eller att det ska visa MA då.

• andromedae
    TheRealMe skrev 2017-10-05 02:19:15 följande:
    Jag förstår dig. Är i samma situation. Vi gjorde oxå ivf då vi har försökt i över 3 år med att få ett syskon. Våran dotter är 5 år nu o hon kom på andra försöket naturligt men sen när vi ville ha en till så gick det inte. Så detta är vårat andra ivf. O nu håller man verkligen tummarna till att det ska gå vägen. Hur gick det med eran ivf-resa?
    Vi gjorde äggplock i våras. Ofrivilligt barnlösa, finns inget fel på varken mig eller sambon. Blev överstimulerad så fick totalfrys och sen stängde de över sommaren så det blev några månaders väntan. Gjorde FET i augusti vilket blev kemisk graviditet, detta är vårt andra FET. Vi har tre till i frysen, vilka vi hoppas vi inte behöver tina förrän det är dags för syskon.
  • andromedae

6+0 idag. Tiden sneglar sig fram. Har mått illa igår kväll och idag på dagen, det gick över framåt kvällen. Även om jag avskyr illamående tar jag gärna emot det nu, bara det beror på hormonerna.

• andromedae
    BF-lista

1/6 - Mayday85, 32 år, barn nr 1 

1/6 - andromedae, 34 år, barn nr 1 (IVF)

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5 

2/6 goosebumps, 31 år, barn nr 1

'5-6/6 beme, 28 år, barn nr 1

6/6 hashtagbonusmamma, 27 år, barn nr 1

7/6- Lindalängtar, 23 år barn nr 1

7/6 - dameke, 24 år, barn nr 3 

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2 

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

18/6 - mammaibyn, 24 år, barn nr 1
  • andromedae

Jag stannar gärna kvar i den här tråden. Vill inte riskera att gruppen på fb ändras från hemlig till stängd så nån ser att jag är med i den. Vill hålla det hemligt så länge som möjligt pga tidigare erfarenhet (MA och MF).

• andromedae
    1/6 - Mayday85, 32 år, barn nr 1 

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5 

2/6 goosebumps, 31 år, barn nr 1

3/6 - andromedae, 34 år, barn nr 1 (IVF)

'5-6/6 beme, 28 år, barn nr 1

6/6 hashtagbonusmamma, 27 år, barn nr 1

7/6- Lindalängtar, 23 år barn nr 1

7/6 - dameke, 24 år, barn nr 3 

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2 

$$$$$$13/6 - Lojsj92, 25 år, barn nr 1

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

16/6 men (planerat kejsarsnitt) - Fröken92, 25 år, barn nr 1 

17/6 - Anwen, 36 år, barn nr 2

18/6 - mammaibyn, 24 år, barn nr 1

21/6 - number2, 28 år, barn nr 2 

24/6 - prosecco, 27år, barn nr 3

Uppdaterar listan efter VUL idag. Helt förvånad, för mina symtom försvann häromdagen och molvärken tog ny form. Allt såg dock ut som det skulle, ny koll om två veckor för att stilla min oro.
  • andromedae
    Mammaibyn skrev 2017-10-20 19:10:48 följande:

Hejsan! :)

Vi har nu varit på vårt första barnmorskebesök i v 5+2. Hon sa att vi nästa gång ska bestämma oss om vi vill ha ett KUB test i vecka 12 eller ett vanligt ultraljud i vecka 13. Hur tänker ni kring att göra KUB eller inte?

Vi håller fortfarande på att funderar på KUB eller ej. Vet inte om man får välja endast UL här, i så fall skulle vi göra det.
  • andromedae
    Västerås skrev 2017-10-21 20:18:18 följande:

Hej på er! Skulle gärna vilja haka på er här. Fick precis plus på stickan efter ivf
    Vet inget innan första ultraljudet i november men jag fick två embryon tillbaka..

Skönt att slippa vara ensam ivf'are i denna tråd, även om det finns andra trådar för just ivf. Har ni försökt länge?
  • andromedae
    Västerås skrev 2017-10-24 09:36:41 följande:

ja i snart 3 år...

började tyvärr blöda igår så jag vet inte hur detta slutar.. fick 2 embryon men om ett finns kvar borde inte plussat vara starkare ändå?
    Det är supersvagt....

Hur går det för dig?

• andromedae
    Tilja skrev 2017-10-29 17:28:31 följande:

Har ni köpt något till bebisen än och vad i så fall?

Min mamma ville gärna köpa lite redan nu (jag med egentligen men jag har hållit mig tills nu eftersom det är så tidigt) så vi åkte och tittade ut några kläder och böcker och köpte en del. :)

Är det någon som har något tips på roliga/fina/bra/annorlunda småbarnsböcker förresten? Det fanns mycket mer roligt än jag trodde!

Har en stor resväska med kläder jag köpt begagnade genom åren. Och ett skötbord, som köptes i v.10 första grav. (vilket i v.12 visade sig vara MA). 

Nu köps inget mer förrän efter RUL.

• andromedae
    Elvipe skrev 2017-11-15 22:20:40 följande:

Syns det något på era magar ännu, ni som är runt v 12-13?

12+2 idag, syns inte det minsta på mig. Är visserligen inte pinnsmal heller, men hade hoppats nåt skulle börja synas snart. Längtar tills jag känner puffar.
  • andromedae
    Lojsj92 skrev 2017-11-21 20:13:43 följande:

Mina symptom börjar avta mer och mer, iallafall illamåendet! Väldigt skönt att slippa! :) Var på andra besöket hos bm idag och fick tid till RUL, inte förrän 15/1. Känns sååå långt bort men får hoppas tiden går fort! När har ni andra fått tid för RUL? :)

Har inte fått nån tid än. Hoppas på mellandagarna, annars blir det i mitten av januari (sambo som jobbar utomlands så vi vill gärna slippa att han reser hem bara för RUL).
  • andromedae
    evve88 skrev 2017-12-10 06:49:45 följande:

Är det många som fortfarande mår illa som gjort de tidigare? Mår mindre illa men måste äta något i sängen innan jag kliver upp annars spyr jag !

Har ni börjat berätta för folk? Jag fick reda på i fredags att jag väntar en liten flicka :) har en son sen innan på 2 år. Känns så overkligt! Hade också missfall i somras. Går in i vecka 14 på onsdag så nu har vi börjat berätta för nära och kära...

Mådde inte jätteilla tidigare, mer nån enstaka dag. Nu har jag däremot uppstötningar hela tiden, har jättesvårt att ligga på rygg pga det. Mår också illa om det går mer än 2-3 timmar mellan födointag, knaprar skorpor och käkar frukt dagligen för att hålla det i schackt.
  • andromedae
    evve88 skrev 2017-12-12 08:39:58 följande:
    Ja då är de samma som här! Men senaste dagarna tycker jag illamåendet blivit värre igen, känner mig nästan uppblåst som att jag har magsjuka och måste spy för att magen är så uppblåst och mår illa.. hur känns din mage? Känner du dig också konstant uppblåst?
    Min mage är helt ok. Den känns alltid lite uppblåst pga en kronisk tarmsjukdom jag har, så räknar det som helt normalt för mig.
  • andromedae
    SofieJ skrev 2017-12-29 13:49:13 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande mår illa? Blir vansinnig. Kan inte resa mig ur sängen utan att klökas.

Jag började må illa vecka 15. Har nu lågt blodtryck som orsakar illamående i stort sett dagligen, har alltid med mig loka, salta kex och läkerol om jag ska nånstans.
Svar på tråden Bf juni 2018