Inlägg från: SötaSarah |Visa alla inlägg
  • SötaSarah

Bf juni 2018

Jag hoppar in här! Plussade i morse lite oväntat med nr3. Beräknad 2/6 :)

Känner mig rätt chockad än. Glad men livrädd! Av många anledningar mest praktiskt (har redan 5 barn hemma inkl bonusar) och rädd som fan för att föda! Efter första längtade jag, andra gick ännu bättre än första men hade ingen som helst bedövning eller lustgas så kommer fortfarande ihåg paniken när jag trodde jag skulle svimma av smärta nästa värk, hade typ hjärtklappning! Så såå rädd för det. Oxh för att jag tänker att jag haft 2 såå enkla förlossningar, kan omöjligt gå lika smidigt en tredje gång ????

Leon 110629 ♥
  • SötaSarah
    lilaemma skrev 2017-09-28 13:29:48 följande:
    Grattis! Och jo, trean kan vara lika enkel eller enklare! Min etta tog flera timmar. Tvåan var jag inskriven en minut, trean var jag inne 20 min, så då hann jag ju bli lite förberedd! :)
    Får verkligen hoppas det :D 1:an tog 40h från första värk men det kom o gick liksom, gick dock rätt snabbt efter att de avtagit efter en natt på morfin satte igång mig, typ 6h. Tvåan tog 6,20 från första värk, hann va inne typ 2,50 så det va skönt. Behöver inte gå assnabbt men vill inte bli liggande o få massa problem. Så himla rädd för det. Och livrädd för smärtan nu efter att jag födde utan bedövining eller lustgas sist... Första mådde jag lite bättre ändå med EDA ett tag. Va ju skönt o slippa de men trodde verkligen jag skulle svimma inför varje värk sista timmen... Men vet också att man kommer till ett stadie när man bara vill ha ut ungen o inte är lika rädd längre ;D
    Leon 110629 ♥ Love 150905 ♥ BF juni 2018
  • SötaSarah
    caroline1986 skrev 2017-09-28 08:38:40 följande:

Hoppas att ni som önskat gå med i fb gruppen är tillagda nu, annars skicka meddelande. Är 23 st i gruppen just nu o flera är på ingång. Superkul

Jag vill gärna gå med!! :) Sarah Öhrn heter jag
  • SötaSarah
    FruganD skrev 2017-09-25 19:19:14 följande:
    Ja det får vi hoppas :) Har inga större förväntningar om det men men :D

Igår berättade vi för de stora barnen - våran största blev ARG och tyckte minsann att räcker med syskon ;) Lugnade sig dock när vi berättade att vi ska bygga ett Attefalls-hus till henne innan bebisen kommer :D Då blev hon glad igen ;)
    De andra två blev ÖVERLYCKLIGA och hade svårt att komma till ro och somna.
    Underbart att få dela ännu en graviditet med stora syskon <3

Jag är också gärna med i facebook-gruppen :)
    Sambons äldsta kommer inte heller bli glad, 4 småsyskon än så länge...... Hon bor dock i en stuga nu men nu har vi sålt huset, får se om vi hittar ett nytt hus med stuga på gården annars får vi ockås bygga ett :) Inte så lätt hitta ett hus som har 7 sovrum heller liksom .

Kommer ni bygga in med toa o allt där ute?
  • SötaSarah
    EmmaoFredrik skrev 2017-09-29 10:44:30 följande:

Kikar in här med. Jag plussade igår. Blir vårt 3e barn. är beräknad 4 juni.
    Någon mer som är gravid med tredje barnet här i gruppen ?

Jag :)
  • SötaSarah
    SötaSarah skrev 2017-09-29 15:38:58 följande:
    Jag :)
    Sambon har 4 innan så hans femte :)
  • SötaSarah
    EmmaoFredrik skrev 2017-09-29 23:27:25 följande:
    Vad kul! Hur gamla är de?
    Mina är 2 och 6 år. Sen 3 bonusar på 8, 10 och 13 :)
  • SötaSarah
    ms jessica skrev 2017-10-01 07:14:24 följande:

Jag hänger också gärna på här! Jag är gravid med tredje barnet- har nu två söner födda 2010 och 2013. Jag plussade förra fredagen på bim-4 Men var ganska säker på att jag skulle plussa då jag hade känningar på ÄL+8. Har dock aldrig mått så här dåligt under mina tidigare 3 graviditeter MF 2009, och sönerna 2010 och 2013. Jag mår sedan en vecka tillbaka enormt illa hela dagarna och om jag vaknar på nätterna- jag kräks ca 10 ggr om dagen, är extremt trött, ömma bröst,kissnödig ofta.

Det känns både nytt och bekant att vara gravid igen. Har längtat efter ett tredje barn länge men pga svåra cellförändringar så har vi valt att vänta till alla återkontroller varit bra. I juli var senaste provet som även det var utan anmärkning och den här lilla knodden blev till på andra försöket.

Det ska bli kul att följas åt????

Relaterar..... Jag mår inte ritkigt så dåligt men - jag har spytt EN gång under mina 2 tidigare graviditeter sammanlagt. Jag mådde lite illa typ V8-14 eller så men annars inget. Lite halsbränna o sömnproblem i slutet av första grav andra grav hade jag knapppt det. Har haft drömgraviditeter! Såhär tidigt har jag verkligen inte haft ett symptom förr. Nu - trött som fan men vaknar innan 7 varje morgon sen trött hela dagen! Halsbränna eller va de är - igår när jag rapade spydde jag liksom i munnen, vidrigaste! Så nåt med magmunnen. Inte illamående så jag spyr annars men nåt molande konstigt illamående. Kommer bli en jobbig graviditet om detta fortsätter eller eskalerar. Enda positiva är att det kan va tecken på att det är en flicka när jag mått så bra med mina pojkar. Men jag älskar ju att va gravid när jag mått som en prinsessa! Först på övertid jag börjat bli slut i kroppen o kännas tung. Hoppas hoppas komma dit denna gång också att detta bara är i början!
Svar på tråden Bf juni 2018