Inlägg från: pernilla92 |Visa alla inlägg
  • pernilla92

Bf juni 2018

Plussade igår :) BF 7 juni enligt NC. Kissnödig var o varannan timme i princip och lite molande värk i magen. Trodde det var mensen som var på G, men den dök inte upp ;) sen har jag ett extreeemt sig efter pizzasallad sedan ca 2 veckor tillbaka xD

• pernilla92

Känner inte alls av det här. Har fortfarande lite småmolande verk. Som lindrig mensverk. Annars ingenting. Möjligen att brösten blivit lite större, men ingen verk. Kände efter frukost idag någon typ och illamående men blev inget av det.

Hur funkar egentligen det här med veckorna? Tog ett gravtest i lördags som visade 2-3 veckor. Men enligt preglife baserat på senaste mensen så är jag i v. 6+1 idag. Hur går det ihop?

• pernilla92
    Tilja skrev 2017-10-02 20:09:03 följande:

Du måste plussa på 2 veckor till testet, så då blir det 4-5. Det mäter när du blev befruktad medan man räknar veckorna efter senaste mensen, som är två veckor innan. Det är vad jag har läst iaf.

Aha, låter ju rimligt samtidigt som det inte gör det ;) skrev btw fel, menade att jag är i vecka 6 men 5+1 så då stämmer det ju ;)
  • pernilla92

Vill någon bjuda in mig i gruppen på Facebook? Heter Pernilla Oscarsson. Ingen profilbild och jobbar på retlog.

Fick tid för information och hälsosamtal nästa vecka. Brukar sambon följa med på det? Han vill och jag är såklart ok med det. Tänker mer på om han får ut något av det eller är det bara onödigt för honom att förlora arbetstid?

Inskrivningssamtalet fick jag bokat den 15/11. Varför kör dom inte det samtidigt som detta samtalet nästa vecka? Är det bara för att riskerna fortfarande är stora att det blir missfall?

• pernilla92
    MaTik skrev 2017-10-04 09:22:02 följande:

Hur är er hy? Jag är sjukt flottig i ansiktet och har fått en massa småfinnar på hakan. Ska man inte stråla som gravid? ;) 

Har fått en del finnar. Brukar sällan ha det i vanliga fall. Stora finnar dessutom. Trodde med att man skulle få skina lite. Men så kul ska jag väl inte få ha det haha :)
  • pernilla92

Jag fick en orange flygning på jobbet idag. Bör jag oroa mig? Har som tidigare dagar lite molande mensverk typ men ingen smärta. Det var inget direkt blod utan bara en väldigt mörk flygning. Google säger ju lite allt möjligt.

Första graviditeten så vet ju inte alls hur ett missfall känns och ser ut. Någon får gärna lugna mig lite.

Svar på tråden Bf juni 2018