Inlägg från: hashtagstoltbonusmamma |Visa alla inlägg
  • hashtagstoltbonusmamma

Bf juni 2018

Hej alla!

Fick precis reda på att vi väntar barn, har försökt ett år. Sambon är 20 år äldre än jag så har 2 underbara bonusbarn och gud vad jag längtar efter att berätta för dom!

Självklart är man nervös för missfall också men försöker tänka positivt.

(den som har något negativt att säga om åldersskillnaden kan behålla åsikten för sig själv)

• hashtagstoltbonusmamma

Ja ålder är bara en siffra, kul att det är fler.

Vad har alla för symtom? Jag har onda, spända bröst, "mens" värk och mår liiite illa när jag äter.

Är ju bara i vecka 5 så händer väl inte så mycket än.

• hashtagstoltbonusmamma

Jag berättade för min mamma så fort jag fick veta. Skulle hålla mig men jag är inte en sån person helt enkelt, och mamma är min bästa vän så jag vill att hon ska veta även om det skulle bli mf. Men berättar inte för någon annan förrän vecka 20 om jag kan, eller längre, för jag tycker inte de på min arbetsplats ska bry sig. De har varit så jävla pissig mot mig. (förutom de jag tycker om då, men det är få och alla känner alla i den här byn så ska vänta så länge som jag kan)

Lär dock synas ganska fort.

Håller tummarna för alla. Veckorna lär kännas långa till v13

• hashtagstoltbonusmamma

Blir osäker på hur man räknar veckor? Ägglossning 17/9

Men senaste mensen 27/8 får olika svar på olika sidor. Preglife flyttar fram mig.

Jag blir inte klok, jag är nog i vecka 5 eller?

• hashtagstoltbonusmamma
    Lindalängtar skrev 2017-10-04 12:31:23 följande:

Du borde vara i vecka 6, min senaste mens var 28/8 o pratade med barnmorska igår om inskrivning som sa att då är du i vecka 6 5+2 för mig idag så det borde du också vara! Var också osäker men litar på henne! :) grattis!

Tack för svar Linda! Man vill ju att tiden ska gå fort i början! Grattis själv! Inte för att det spelar roll men så nöjd med juni bebis. Började i juli förra året att försöka och det är så skönt att det äntligen gick!

Hoppas det går bra nu bara!
  • hashtagstoltbonusmamma

BF-lista

1/6 - Mayday85, 32 år, barn nr 1

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5

2/6 goosebumps, 31 år, barn nr 1

5-6/6 beme, 28 år, barn nr 1

6/6 hashtagbonusmamma, 27 år, barn nr 1

7/6- Lindalängtar, 23 år barn nr 1

7/6 - dameke, 24 år, barn nr 3

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

• hashtagstoltbonusmamma

Har allvarliga problem med att jag blir hungrig så snabbt, ibland när jag jobbar är vi borta på konferenser och även fast allt man gör då är äter så blir jag ändå hungrig hela tiden.. Sjukt störigt och så vill man ju inte avslöja sig.

Nu har illamåendet börjat komma igång också. Måste koncentrera mig nog för att inte tänka på konsistensen av det jag äter för då tappat jag matlusten.

Hotellfrukost idag, bet I ett bacon och kom fram till hur äckligt det är EGENTLIGEN.... haha. Sen blev det inte mer bacon.

Någon annan som är känslig på det sättet?

• hashtagstoltbonusmamma

Kul med fler nya.

Jag undrar hur ni gör med att få tiden att gå snabbare.

Jag är så uttråkad av de här 2 första veckorna jag vetat det, hur ska det bli till vecka 13! Man vill ju bara veta att det är säkert och att man kan berätta det sen.

Jobbar ju heltid men tycker ändå tiden går långsamt... (hatar min arbetsplats också så det gör inte saken bättre)

Något tips för att tänka mindre på det. Har ju illamåendet oh sjukt ömma bröst som påminner en hela tiden också..

• hashtagstoltbonusmamma

Det här med kaffe alltså.

Jag älskar kaffe, kaffe är min drog.

Men nu under graviditeten har jag ju mått illa hela tiden (v 12 på söndag) och jag kan inte dricka kaffe för det smakar bara skit. Jag hade ju inte tänkt dricka 10 koppar om dagen, men om jag bara hade fått en liten morgon kaffe skulle jag bli lycklig. Det går väl över men ville bara gnälla lite!

Längtar till v 13 och hoppas illamåendet försvinner då. Mina ligament spökar också.

Någon som frusit mycket och vet om det går över efter vecka 12-13? Det är tortyr.

Svar på tråden Bf juni 2018