Inlägg från: Millagrstrom |Visa alla inlägg
  • Millagrstrom

Bf juni 2018

Hej,hoppar gärna med här (:

Jag plussade idag. Är i total chock.

BIM-6 idag nämnligen och fick ett solklart plus.

Började må fruktansvärt illa i måndags redan och kräktes imorse,och eftersom jag testade i torsdags och tyckte mig se något ytterst svagt,så valde vi att testa idag igen :)

Enligt min app jag använder hade jag ägglossningsdag 23/9.

Utgår man ifrån senaste mensens första dag så har vi BF 12/6-18

Hade ett ma i början på augusti (Vecka 8)

Vilket jag helst inte vill vara med om igen!

Och vi sa att blir det så blir det efter det. Så detta var inte planerat riktigt :)

Men oj sä glada vi är.

Nu hoppas vi att lilla myran har det bra i magen min och väljer att stanna tills i juni :)

Har en son sedan tidigare förhållande,han blir 8 år i mars.

Detta blir min sambos första barn.

Jag är 29 år,blir 30 i december :)

Min sambo fyller 26 år.

Här är en bild på mitt test.

Strecket kom upp direkt innan kontrollstrecket :)

Stor grattis till alla er oxå (:

• Millagrstrom
    Snuffsan88 skrev 2017-10-02 16:32:04 följande:

Hejsan!

Jag plussade i morse! 

Hade inte fått någon mens sedan jag slutade med piller i augusti.. så högst oklart vart jag är i karusellen ;)

Mitt CB sa gravid v 2-3 iaf..

är lite chockad fortfarande har inte riktigt sjunkit in en  Dock är vi jätteglada :D 

Grattis (:
  • Millagrstrom
    hashtagstoltbonusmamma skrev 2017-10-02 15:58:57 följande:

Ja ålder är bara en siffra, kul att det är fler.

Vad har alla för symtom? Jag har onda, spända bröst, "mens" värk och mår liiite illa när jag äter.

Är ju bara i vecka 5 så händer väl inte så mycket än.

Jag har konstant illamående,lite tyngre bröst,fruktansvärt gasig och svälld i magen.

Halsbränna till och från.

Det ?sliter och drar? i magen på mig och kissar väldigt mkt.

Inatt när jag skulle gå och kissa så kom jag knappt upp hur sängen då jag fått typ som en låsning i sidan på magen! Hel skumt. Gjorde jätte ont,men det släppte sen. Kändes som en sammandragning liksom,var stenhård just där. Hade säkert bara legat knasigt och min kissblåsa höll på å sprängas haha.

Har inte så mkt molande värk,känns mer knasigt tycker jag haha. Jag går in i v 5 på onsdag.

Plussade igår,har inte riktigt tagit in att jag är gravid igen.

Då detta ej var riktigt planerat heller (:
  • Millagrstrom

Tjena brudar.

Har en fundering.

Tog precis ett digitalt test med veckoind.

Fick gravid 2-3.

Jag är fundersam och så himla nyfiken just nu då jag hade mens sist mellan 6-12/9,äl-dag enligt min app 23/9.

Jag har BIM på lördag 7/10 och jag plussade redan i söndags BIM-6 starkt positivt på CB early(morgonurin)

Svagt svagt positivt på BIM-9 med rfsu(ej morgonurin)

Och nu med digitalt,och hade hållt mig enbart 1 timme.

Har jag haft äl tidigare (direkt efter mensen) eller har jag bara mkt hcg? Haha

Kan det vara tvillingar tro? :)

Man kanske ska ringa och boka tid för vul om ett par veckor?

Jag är helt i chock redan,och skapligt nervös.

Efter mitt ma i augusti är jag livrädd att myran inte vill stanna denna gång heller. Men jag får tänka positivt :)

Enligt min app går jag in i vecka 5 imorgon (:

• Millagrstrom
    lilaemma skrev 2017-10-03 16:15:32 följande:

På vilket sätt har din app koll på din äl? Testar du temperatur och ältest eller är det bara på tidigare cykler den baserar sig? Troligast är nog tidigare äl eller att du har höga och bra hormonhalter, men spännande är det allt ;) ( eftersom du fick starkt plus så tidigt skulle jah mer luta åt tidigare äl - tvillingar implanteras ju inte tidigare, men kan, ibland, öka snabbare... Även om de inte alltid gör det...)

Ja precis,den baserar sig på tidigare cykler.

Har stämt på precis datumet hela tiden,trots graviditeten i juni-aug. Jag tempar inte och jag har inte tagit äl tester.

Vi sa att blir det så blir det :)

Men är det vanligt att ha äl typ direkt efter mensen? Haha

Längtar efter ett vul så man kan få se på ett ungefär hur långt gången man är. Läskigt satan.

Var på ett vul i vecka 8 sist. Och då såg dom inget foster,enbart gulesäck och hinnsäck. Dom sa att graviditeten avstannat i vecka 6. Så det är en skräckupplevelse för mig.
  • Millagrstrom
    Tinilina skrev 2017-10-04 23:45:13 följande:

någon mer än jag som ska ploppa ut första ungen? :)

Jag har en grabb sedan tidigare förhållande.

Men jag räknas som först föderska ändå pga akut snitt.

Fick inte ens värkar när det var dags. (:

Så förhoppningsvis ska jag som du skriver ?ploppa? ut första ungen haha.
  • Millagrstrom
    AnnaPanna1984 skrev 2017-10-06 13:39:16 följande:

Hej allihop!

Jag har plussade för några dagar sedan, är på BIM+1 idag. BF 14 juni.

Har ett MA i bagagen. Fostret dog i v. 6 men det upptäcktes inte förrän v. 8 och sen tog det ytterligare två veckor innan jag fick tabletter för att kroppen skulle stöta ut det (augusti i år). Väldigt psykisk jobbigt och är därför väääldigt nervös denna graviditeten. Förra graviditeten hade jag symptom som ömma bröst och molvärk redan innan BIM men den här gången känner jag absolut ingenting! Inte tröttare än vanligt, inte ont i brösten, inte andfådd och ingen molvärk. Borde jag oroa mig, för det gör jag...!? :(

Hej jag plussade i söndags,har BIM imorgon.

Samma sak hände mig,precis som med dig.

Fick reda på när jag jag gjorde vul i v 8 att graviditeten avstannat i v 6. Jag valde att vänta ut det,ca 2-3 veckor efter beskedet kom blödningen. Det värsta jag har gjort i hela mitt liv! Vilken smärta!

Jag är precis som du lika rädd och orolig,känner efter hela tiden om symtomen finns där osv.

Ringde till studentgyn idag (Uppsala) och hon erbjöd mig en tid för vul om 1,5 v. Just för att stilla min oro lite.

Jag ville egentligen inte,men hon sa att det är bättre att veta än att gå ovetandes. Så ring till en bm och prata av dig och berätta din rädsla osv. D hjälper lite ialf. Prata med din kille/man om det. Min är jätte stöttande. Och framförallt, tänk positivt.

Var glad över graviditeten,försök att inte tänka så mkt.

Vet att det är svårt,precis lika för mig.

Tycker absolut inte att du ska oroa dig,alla graviditeter är olika när det gäller symtom etc.

Om det inte skulle gå vägen denna gång heller,så finns det inte så mkt man kan göra tyvärr. Bara att se till att njuta nu och se vad som händer. Grattis till plusset (:
  • Millagrstrom
    Joozzaan skrev 2017-10-09 11:06:01 följande:

Bara jag som har svårt att greppa situationen. Det känns så overkligt.. :)

Kan vi inte göra en BF-lista som vi kan ha kvar till bebbarna kommer? Typ:

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

Så fyller alla i eller något? :)

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2
  • Millagrstrom

Jag har precis varit på vul.

Alltså vilken hemsk upplevelse.

En gubbe som inte visste hur maskinen fungerade iprincip.

Han såg bara en fostersäck och gulekroppen.

Inget foster. Hade inte räknat med att se så mycket idag då det bara var kontroll av att graviditeten sitter rätt.

Men jag blir ju såklart orolig.

Nu vet ju jag att det spelar stor roll på maskinens ålder och läkarens kompetens när det gäller att se något foster så här tidigt. Enligt mina beräkningar är jag i v 5+6 idag. Men det kan ju diffa med några dagar.

Fostersäcken var ialf rund och fin, vilket den inte var när jag hade mitt ma i juli.

Då var fostersäcken oval och skrumpen som dom kallade det.

Fanns inget blod etc i livmodern så det är ju bra. Det hade jag förra gången.

Jag var så himla otrygg med läkaren som undersökte mig.

Kändes som om en student som undersökte mig,nästan som ett skämt.

Fostersäcken mätte han till 12,7mm ( vilket jag fick kolla upp själv i min journal när jag kom hem)

Och han sa att jag nog är i början på vecka 5. Skumt.

Ska ringa och boka tid hos min ordinarie gyn imorgon.

Ber till gudarna att jag slipper ett till mf eller ma.

• Millagrstrom
    zebra skrev 2017-10-19 07:38:55 följande:

V4+3 idag och illamåendet började redan i söndags. Gör inte saken bättre av att pendla med tåg där alla olika 'ljuvliga' dofter går rakt in i näsan ×(. Trött heeeela tiden men kan inte sova nog pga jobb. Brukade ta lunch kl 13 men klarar knappt hungern till kl12 nu. Måste äta något mellan frukost och lunch nu för att klara mig till kl 12.

Någon annan som drabbats av grov hunger? Trötthet och illamående redan?

Jag blev illamående ca 1 vecka innan jag plussade.

Plussade på BIM-6.

Det kom illamående attacker hela tiden.

Nu är jag i V 6+0 och det har lagt sig lite,mer illamående när jag är trött eller hungrig.

Jag är extremt trött på eftermiddagarna,sätter jag mig ner somnar jag haha.
Svar på tråden Bf juni 2018