Inlägg från: Femblirsex14 |Visa alla inlägg
  • Femblirsex14

Bf juni 2018

Hej! Fick reda på att vi väntar barn för en v sedan. Bf 2-3 juni. Har fyra barn sen innan och aldrig haft missfall innan vi försökte med femman. Haft två-tre MF nu så kan omöjligt slappna av eller glädjas ????. Nog för att jag denna gång mår skit(är ju bästa tecknet). Trött som sjutton. Känner mig sjuk! Yr, ont i brösten, öm i brösten, molnande verk, illamående ... Men tröttheten är värst! Orkar eg inte jobba! När ska man berätta? Är så rädd att det ska gå åt hel.. igen ju..

• Femblirsex14

Denna gång mår jag som med de ansta fyra. Är ju bra odds. Orkar inte ta mig igenom detta igen och nu är det helt klart sista barnet ! Åldern spelar säkert en roll men är ju frisk och varken dricker eller röker! Hoppas så innerligt att denna vill stanna. Kommer ringa bm sent denna gång!

• Femblirsex14
    lilaemma skrev 2017-10-02 13:16:22 följande:

Har haft totalt 10-12 tidiga mf och har 3 barn, så vet känslan... Statistiskt sett blir ju 1/4 graviditeter mf - så på 4 barn bör du ju ha minst ett mf. Och nu har du haft två /tre så då borde den här gå bra! Håller tummarna!

Men så många tidiga MF? Tufft! Har det varit typ i samband med mens? Jag har haft två sådana vad jag tror. Sist i v9 och då var det verkligen som ett riktigt mf????
  • Femblirsex14
    lilaemma skrev 2017-10-02 17:48:11 följande:

De flesta har varit så tidiga Runt mens eller veckan efter, men de senaste två var senare v.6 och v.7. Det är klart tuffare ju längre man gått...

Visst är det så. Sist för några mån sedan tog det hårt på oss båda. Men sen kände vi att vi vågade testa igen och vet inte hur jag ska fixa ett till? Vi får stötta varandra. Ser att vi har barn i samma ålder. Våra är 10 år, 8 år, 7 år och 3 år!
  • Femblirsex14
    FruganD skrev 2017-10-02 22:01:32 följande:

Va kul att det fler som väntar nummer fem - här en till :)

Va kul! Jag bor i Småland. Vart bor du!?
  • Femblirsex14
    Lindalängtar skrev 2017-10-09 09:42:24 följande:

Grattis till alla nya plus!! Mer än jag som vill stanna på FL åtminstone ett tag till innan FB? Vill ha det mer officiellt innan jag går med i FB grupper även om den är hemlig! Alla dessa symptom som man ska lära sig hantera... kul för det mesta men igår natt var jag i princip på toa i fyra timmar o kräktes då kände jag mig liten o undrade hur detta ska gå. Inatt var sea-armbanden på o vaknade bara till lite illamående vilket nu har släppt efter frukost, lyckligt lottad att det pendlar! Gick in i v 7 idag 6+0 :) börjar så smått känna att det nog är på riktigt

Känner som du! Gick in i v7 igår och vill vara anonym ganska länge till. Är dels orolig mf och sedan tycker jag det är lite jobbigt med många människors åsikter hit och dit. Blir femte barnet här !
  • Femblirsex14
    Millagrstrom skrev 2017-10-09 11:19:50 följande:

15-16/6 - Joozzaan, 25 år, barn nr 2

12/6 - millagrstrom, 29 år, barn nr 2

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5
  • Femblirsex14

Förstår din oro MaTik- förra helgen fick jag en pytteliten brunröd blödning. Sen lite några dagar. Inte haft ont. Livrädd att gå på toa. Är nu i v 10 och ringde först idag till bm som lugnade mig. Bokade tid för inskrivning om knappt en mån sedan ska jag ringa och boka tid för ultraljudet för kub. Blir väl om två v om jag får önska. Har ett mf bakom mig nu i juli så vet hur det kan sluta. Så himla nervös även om det lugnar mig lite när symptomen kvarstår men illamåendet är klart bättre nu. Såhär var det inte vid missfallet.. då försvann dem direkt när allt började

Svar på tråden Bf juni 2018