Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

Bf juni 2018

Hej! Jag går in i v 6 imorgon och har beräknad förlossning ca 30/5 2018. Känner dock inga tecken alls på att jag är gravid vilket gör mig hemskt orolig. Med min dotter ver jag att jag mådde illa och spydde i V6 och hade även molvärk i magen. Nu känner jag ju inget av det eller något annat helker dessvärre. Är det ett tecken på att allt inte står rätt till tror ni? Så orolig. Har första tiden hos barnmorskan om en vecka.

• linnea12533
    TheRealMe skrev 2017-10-06 15:40:12 följande:

Usch nu börjar illamåendet smyga sig på när man inte har ätit nått :(

Jag skulle gärna känna mig illamående som ett tecken på att allt står rätt till. Själv känner jag inga symtom alls. Är beräknad 30 maj. Kände ju illamående förra graviditeten men inte alls nu. Så rädd. Ska till bm nästa vecka.
  • linnea12533
    appleandhoney skrev 2017-10-06 22:16:16 följande:

madde sjalv jatte daligt med forsta i flera manader men med min andra ingenting alls mer an vaxt verk langre fram. det ar sa olika fran grav till grav. 

Okej skönt att höra. Då hoppas jag det är så för mig också!
  • linnea12533
    AnnaPanna1984 skrev 2017-10-13 10:25:31 följande:

Jag går in i v. 6 idag (5+0) men har absolut inga symptom. Alltså inte ens liiite av något. Jag blir galen och såå orolig. Misstänker att mf är på G eller att det blir ännu ett ma. Har precis samma känsla i kroppen som sist. Några av er kanske vet - den där "tomheten".

Fler än jag som inte känner något över huvudtaget? 

Jag är i v. 8 nu men känner inget jag heller orolig som bara den. Har inte känt nåt på hela tiden och det gjorde jag under min förra graviditet.
  • linnea12533

Jag har fått tid för vul på fredag då jag känner mig så himla orolig att allt inte är som det ska då jag inte känner några tecken. Går snart in i v.9. Nu är det bara att hålla tummarna att allt är i sin ordning och att jag kan få se en liten en med pickande hjärta därinne på fredag. Kunde ha fått kommit redan imorgon men kände att jag ville vänta tills fredag då min sambo är hemma och kan följa med. Vet inte hur jag ska hantera det om det visar sig att något är fel. Är jätteorolig. 

• linnea12533

Jätterädd och ledsen. Sista mens 23/8 och positivt graviditetstest på Bim+1. Enl det borde jag nu vara i v 8+ Var på gyn nu och gjorde ett vul. Läkaren såg tydligt ett foster men det var så litet så han mätte och sa att det borde vara v. 5. Ny tid om 2 veckor för att se om det går att se ett hjärta då. Jätterädd nu. Undra om fostret dött?! Så ledsen och rädd. Det kommer bli de 2 längsta veckorna i mitt liv.

• linnea12533
    lilaemma skrev 2017-10-20 12:57:08 följande:

Håller tummarna att du bara hade senare äl än vad du tror...

Tack. Det stämmer ju dock inte riktigt eftersom graviditetstestet inte borde visat positivt när det gjorde det om befruktningen skedde senare.
  • linnea12533
    Erica1985 skrev 2017-11-08 05:54:21 följande:
    Ja det är smart att bo kvar nära skolan, jag jobbar fortfarande i Malmö och kan sakna det ibland, man älskar vårt hus!

Inte riktigt säker på bilen vecka, fick ma i augusti och mensen har krånglat sen dess.

Bm tror v 7 men den för inte jag helt, kan nog lika väl vara v 5. Blev vecka är du i?
    Fick du ma i augusti i år? När tror du att du blev gravid sen igen? Måste gått rätt fort i så fall?
    Söker bara lite tröst i att det kan gå fort igen. Fick precis bekräftat ma, och det är så kämpigt nu. Hoppas få tabletter imorgon för att avsluta det helt då jag ännu inte fått någon blödning.
  • linnea12533
    AnnaPanna1984 skrev 2017-11-08 10:33:21 följande:

Hej Linnea12533. Jättetråkigt att höra om ditt ma. Jag vet hur tufft det är och vill försöka trösta dig lite.

Jag fick MA i somras. Fick veta det i v.8 men embryot hade stannat av redan på 5+4. Precis som du hade jag inga som helst gravidsymptom den gången. Jag fick sedan cytotectabletter i v.10 (efter flera vul) som jag tog den 8:e augusti. Läs inte på internet om tabletterna! Det gick jättebra och jag hade inte alls så ont som många skriver om. Så ta det bara lugnt! 

Förutom blödningen av tabletterna så gick det en mens och nu är vi gravida igen. Idag är vi på 8+5 så det kan gå fort att bli gravid igen. Jag tyckte det kändes som en evighet bort när jag va där du är. Men helt ärligt kan det inte gå mycket fortare än så. Försök ta det lugnt. Du är inte ensam! 

Jag beklagar verkligen ditt ma och önskar dig stort lycka till framöver, det kommer gå jättebra!

Tack <3 det värmer att höra att ni är fler som klarat er hela igenom det här.
Svar på tråden Bf juni 2018