Inlägg från: limegrön |Visa alla inlägg
  • limegrön

Bf juni 2018

Hej jag plussade för 5 dagar sedan och väntar nu mitt 4:de barn. Har sedan tidigare tre döttrar på 11, 9 och 1 år. BF 10 juni. Men känner mig orolig för MF. Trodde jag fått mensen i början på veckan för fick en liten Rosa blödning (mina mensperioder brukar börja så) men sen kom det inget mer. Hade helt lagt bort tanken på att jag skulle va gravid. Men så testade jag ändå, mest för skoj skull.. och där fanns ett svagt svagt plus. Tyckte ändå det va märkligt att det var så svagt, hade ju passerat BIM med flera dgr. Gjorde då ett digitalt test som visade Gravid 1-2 veckor. Kan fortfarande inte riktigt släppa att det var så svagt plus. Borde jag vara orolig? Någon mer som fått samma?

• limegrön
    lilaemma skrev 2017-10-08 16:07:37 följande:

Kan ju ha varit nidationsblödning i så fall tes

Om det var en nid-blödning skulle jag haft en extremt sen ägglossning isf. Blödningen kom Dag 30 i cykeln och jag har en cykel på 28-29 dgr. Så trodde ju då att mensen kom som det skulle. Testade första gången med ett vanligt cb på BIM + 2 som visade mycket mycket svagt plus.
  • limegrön
    beme skrev 2017-10-08 20:36:42 följande:

Är det inte bara så att dina gravidhormoner inte "slagit ut" fullt då och därför fick du en början på mensen sådär men inget mer?! Har hört (inte själv erfarat dock) att vissa får som en typ av mens vid tillfället dem skulle ha den under hela början av graviditeten.

Tror inte du ska behöva vara orolig, testen visar gravid oavsett om det var svagt eller ej. :) Kroppen hängde nog helt enkelt inte med i svängen med att fördröja/ta bort mensen när graviditeten blev. Du skulle sett mitt supersvaga plus, dock 8 dagar före BIM, men man fick nästan anstränga sig för att se det. ;) Ibland har man tydliga hormoner och ibland lite svagare. Kanske får testa igen om några dagar så borde det nog vara starkare?! :)

Ja men så är det säkert. Jag har ju ingen susning om vilken dag jag hade ägglossningen heller, tidigare graviditeter har jag använt äl-test och vetat exakt men denna gång körde vi lite mera "avslappnat" och det funkade minst lika bra om inte bättre. Så om ägglossningen var senare stämmer det relativt ändå. Jag har beställt ett test så kollar igen så fort det kommer i lådan.
  • limegrön
    beme skrev 2017-10-09 15:34:44 följande:

Har inte hänt något mer oväntat nu iaf, varken rött eller brunt, så nu har jag vågat mig på att boka tid hos BM och ska dit den 27/10, kommer då vara i v. 10 om allt flyter på enligt konstens alla regler. 

Håller alla tummar att allt är som det ska och pyret mår bra.
  • limegrön

Såklart att det inte skulle vara såhär lätt att bli gravid . Missfall här... Så säger tack och hej..

Svar på tråden Bf juni 2018