Inlägg från: A.Ellis |Visa alla inlägg
  • A.Ellis

Bf juni 2018

Plussade imorse! BF 19-20 juni :D 

Första försöket så vågar inte tro att det ska gå såhär enkelt. Hur mycket vågar ni andra "tänka" på graviditeten, då menar jag i form av att längta och planera och inte tänka diverse katastroftankar. Försöker ni syssla med annat? Har ganska mycket flytningar som "rinner till" (ursäkta detaljerna), mitt hjärta stannar varje gång. 

• A.Ellis

Plussade imorse! BF 19-20 juni :D 

Första försöket så vågar inte tro att det ska gå såhär enkelt. Hur mycket vågar ni andra "tänka" på graviditeten, då menar jag i form av att längta och planera och inte tänka diverse katastroftankar. Försöker ni syssla med annat? Har ganska mycket flytningar som "rinner till" (ursäkta detaljerna), mitt hjärta stannar varje gång. 

• A.Ellis
    lilaemma skrev 2017-10-14 11:48:17 följande:
    Mycket flytningar är ett bra tecken. Även om det känns läskigt. Jag har gett mig den på att googla tvillingar varje gång jag får för mig att det skiter sig. Försöker tänka att det är bättre att ta ut glädjen i förväg - så får man åtminstone vara glad en gång - kanske mer! :) Istället för att missa hela graviditeten för att man bara är rädd och ledsen hela tiden....
    Ja det är väl det. Jag har ju inte riktigt fattat det än, är nog lite därför, finns nog både för och nackdelar när det går fort. Hur menar du med googla tvillingar? Att man kan få missfall på den ena men att en hänger sig kvar?

Du har rätt, nu ska jag försöka vara glad och njuta, om det händer nått vet jag att allt stämmer i alla fall (gällande själva befruktningen då)
    naemielaurie skrev 2017-10-14 12:10:57 följande:

Grattis , är också beräknad till den 19 ungefär :) 

Jag tänker rätt mycket på det haha! Jag har väldigt positivt tänkande :)

Har också mycket flytningar men börjar bli van :P

Åh vad kul! Grattis!
    Vad har du haft för symptom och hur gammal är du? Jag ska börja tänka positivt och ge mig hän ordentligt från och med nu! Om nått händer så gör det de, inte mycket man kan göra. 
  • A.Ellis
    naemielaurie skrev 2017-10-14 12:27:56 följande:

Tack detsamma :) 
    Jag är 22 år hinner nog bli 23 tills barnet kommer :) själv då?
    jag märkte det snabbt på ömma bröst och bröstvårtor , trötthet och illamående :)
    själv då? :) Ja gör det mycket bättre! Vi ska ju njuta av detta :D

Jag är 25 och blir 26 i april :)

Det första jag tänkte på var att jag inte hade ömma bröst efter ÄL då jag alltid har det, men tänkte att jag kanske inte haft ÄL denna gång. Annars fick jag magsmärtor och en nidblödning, åksjuk etc. Extrem törst/muntorrhet, äcklig smak i munnen, torra slemhinnor. Sen har jag sämre aptit, mer kräsmagad. Nu har jag yrsel till och från, svagt illamående och förändrade bröst kommit (större, mer blodådror, tyngre och lite ömma men inte som vid ÄL men det kommer nog). 
    Så jag har haft mycket symptom men ganska diffusa. 

• A.Ellis
    lilaemma skrev 2017-10-14 12:57:16 följande:
    Tänker mer istället för. För att avleda uppmärksamheten.
    Okej då förstår jag :) Det är ju kul att tänka på det, går inte att låta bli riktigt! 
  • A.Ellis
    lilaemma skrev 2017-10-14 13:34:09 följande:
    Om man är så "obsessive" vad det nu heter på svenska, som jag så är det bra att ha något annat att fokusera på.

Här är min statistik hittils:

Är tjock = ökad risk för tvillingar

Över 35 = ökad risk för tvillingar

Högt hcg- fick 3+ på cb innan det borde visa 3 + = ökad risk för tvillingar

Tröttare än tidigare graviditeter = ökad risk för tvillingar

Min pappa är tvilling ökad risk för tvillingar.

Är säkert uppe i 7 % chans nu ;)

Tror eg. Inte att det är tvillingar, men som avledningsmanöver fungerar det utmärkt!
    Oj vad spännande! Tänk om det är två därinne? Skulle du vilja det? Jag nöjer mig med en såhär till en början men man vet ju aldrig :D 
Svar på tråden Bf juni 2018