Inlägg från: AngieSthlm1 |Visa alla inlägg
  • AngieSthlm1

Bf juni 2018

Tjoho! En till!!! :D

vi började försöka i augusti i år och riktiga försöket var i september. Jag var lite orolig då jag använde ägglossningstest och de visade negativt under hela perioden jag borde ha ägglossning. Jag har en mycket regelbunden mens. Förra veckan var jag hos en gynekolog för att jag ville kolla att allt (livmoder, äggstockar etc) såg bra ut och han sa att allt såg fint ut och att jag haft ägglossning. 

Idag var mensen 5 dagar sen och vi testade nu på morgonen och jag är gravid! 
    Helt otroligt, jag är så glad. Det stod Gravid 2+3. Jag gissar att beräknad födsel är i juni någon gång. 

Jag känner lite molnande värk i magen och känner mig trött. 

Kul att vi är ett gäng! 

• AngieSthlm1
    Babyjuni skrev 2017-10-18 20:01:05 följande:

Va många som redan är med i tråden. Har också bf i juni, den 22:a väntar min tredje. Det "jobbiga" är att jag redan fått mage! Vet hur detta kommer sluta ;)))

Vad kul! jag har också preliminärt datum 22 juni :) jag tänkte ringa MVC nu och skriva in mig, första barnet så det är sååå spännande!
  • AngieSthlm1
    Astrid123 skrev 2017-10-20 06:31:06 följande:

Hej allesammans!

I morgon går jag in i vecka 6 och vi har fått 22juni som beräknat datum <3

Hej! vad roligt! jag har beräknat 22 juni också:) har du ringt barnmorskan än? Jag ska dit den 23 nov. Är det ditt första barn?
  • AngieSthlm1

Hej! Nu är det nära för många av oss, BF 22 juni för mig.

Hur sover ni?? Jag sover sååå dåligt. Man ska ju inte sova på rygg utan på sidan och jag vaknar därför ungefär varje timme för att jag behöver byta sida. Jag är nog för tung/magen för stor för att jag ska kunna göra det i sömnen. Det gör ganska ont i benen också, lite som växtvärk. Har ni något tips på hur jag kan få till bättre sömn samt hur jag kan bulla upp bättre med kuddar? /Tröttis

• AngieSthlm1

Hej! Det är sååå härligt med värmen men lite slitsamt som höggravid. Nu är det dags att köpa amningslinnen/toppar och jag vill gärna hitta luftiga sådana i bomull och material som andas. Det kan vara ?vanliga? toppar med knappar. Har ni något bra tips på var jag kan hitta dessa toppar?

• AngieSthlm1
    Bubbel85 skrev 2018-05-31 09:31:11 följande:
    Undrar samma! Vill hitta vanliga luftiga tunna baslinnen men hittar bara tajtare modeller eller finare (och dyrare) toppar. Förstår inte alls att det ska va svårt att hitta, det sista man vill efter förlossningen är ju att sätta på sig ett tajt linne :)
    Jag ska in till stan idag (jobbar sista dagen idag, såååå skönt!) och reka, återkommer om vad jag hittar. Tänker att HM borde ha linnen och klänningar som är lösa och har knappar fram. Återkommer!
  • AngieSthlm1

Hej! Jag har BF om 10 dagar och har hittills mått bra. Idag vaknade jag dock med magknip högt upp i magen och nu på eftermiddagen kräktes jag. Jag är i kontakt med sjukvården och ska ringa dem om jag kräks igen men har någon annan varit med om detta så nära BF? Jag försöker lista ut om det är graviditetsrelaterat eller om det är någon sorts magsjuka. Tacksam för svar :)

Svar på tråden Bf juni 2018