Inlägg från: Blomman321 |Visa alla inlägg
  • Blomman321

Bf juni 2018

Hej hej.

Jag hoppar gärna med här oxå. Jag har vetat om att jag är gravid ett tag nu ( v 7+5 idag ) men jag har inte riktigt vågat "tro på det" då jag i slutet på juni fick opereras akut för ett utomkvedshavandeskap, som lämnade mig och min sambo rätt traumatiserade. Var tvungen att operera bort vänster äggledare men har varit på ett tidigt VUL i v 6+3 och såg då en graviditet på rätt ställe och det som ska bli hjärtat slå. Vet ju självklart att allt kan ske på vägen men det var just utomkveds jag var panikslagen för. Har barn sedan innan men dom är 13 år nu. Tvillingar! Visste inte att jag var gravid förrns i v 14 och fick reda på att de var två vid rutin ultraljud i v 21. Haha

Går oxå gärna med i hemlig en grupp då jag och sambon inte vill berätta för någon på länge till

Därför jag är lite Anonym även här.

• Blomman321
    lilaemma skrev 2017-10-22 17:16:09 följande:

Välkommen! :) Grattis till graviditeten och placeringen och lilla hjärtat! Nu är ju sannolikheten hög att allt går bra! Häftigt med tvillingar - hur kom det sig att du inte fördtod att du var gravid med dem ( nyfiken i en strut - du behöver inte berätta om du inte vill...)

Tack tack :)

Haha helt ärligt så tror jag bara att jag var väldigt ung och inte visste hur det skulle kännas. Åt även mini-piller som jag endast missat 1 endå gång på 2 år. Trodde alltså inte det var möjligt. Dessutom hade jag inga symptom alls mer än att jag hade ett dåligt humör och var sugen på magnumglass hela tiden. Men det var min rand på magen (namn på det?!) Som ens gav en indikation på att jag var gravid och det var min mamma som reagerade på den och tvingade mig att ta ett test. Haha ALLA symptomen kom direkt då jag visste att jag var gravid, rätt knäppt. Spydde från den dagen till förlossningsdagen. Just nu mår jag faktiskt väldigt bra förutom kvällsillamående så fort jag inte äter men har svårt att äta då jag känner noll med hunger.
  • Blomman321
    lilaemma skrev 2017-10-22 17:55:24 följande:

Linea Nigra! (Säger hon som läst sllt hon kunnat komma över om graviditeter sedan 12 års åldern)!

Haha då kan du nog kalla dig själv expert och jag litar på ditt ord ;)
Svar på tråden Bf juni 2018