Inlägg från: bligravid123 |Visa alla inlägg
  • bligravid123

Bf juni 2018

Hej alla! jag fick pluss idag - vilken känsla!!! WOW!
    BF juni...vilket innnebär v 5 nu enligt uträkning men själv tycker jag att jag är i v 2...vet liksom när jag blev gravid. Jag har inga barn sedan tidigare o detta var mitt fösrta försök...så jag drog vinstlotten. Hoppas att den lille vill stanna kvar bara 
    Finns det någon här inne från uppsala/stockholm?

• bligravid123

Vi är ju fortfarande ganska tidiga i graviditeten. ..men hur går ni andra det med symtom? Jag hade molvärk o lite konstigt smak i munnen förut men det är borta. Det enda som känns är ömma bröst. ..annars inga gravsymtom? Vet någon om det är normalt att de försvinner?

• bligravid123

Shiiit! Jag är såå trött. .... vaknar liksom inte förrän eftermiddag en stund i sen lika trött igen. Får ingenting gjort här hemma. Kroppen skriker efter kaffe o godis :(

Förresten har ni sbsrs berättat för någon?

• bligravid123

Jag börjar bli så rädd...mina symtom har försvunnit o igår var jag liksom öm runt livmodern så jag kunde inte ha byxorna knäppta. Funderar på om lilla fostret dött därinne...känner ingen molvärk längre ...
    Jag läste någonstans att livmodern i vecka 6 är stor som en clementin men borde då inte tjejmagen bukta ut lite - jag är helt platt....
    Åh jag är så fruktansvärt orolig - kan det ha dött? Hur känns det för er andra-vilka symtom har ni?
    Jag mår inte illa. Allt smakar som vanligt. Lite trött bara men det kan jag annars vara om hösten...
    Så orolig!

• bligravid123
    Moorii skrev 2017-10-22 08:41:47 följande:

Att du är svullen är helt normalt, då jag väntade mitt första barn var jag svullen fram till vecka 14 iallafall. Livmodern blir större, men det kommer inte synas på magen förrän i vecka 13 - 16 däromkring. Iallafall var det så för mig. Illamående kommer oftast först i vecka 6-7 och tröttheten blir värre även då. Oroa dig inte, allt är säkert bra!

Hej o tack för svar.... jag är inte svullen. ..:( känner ingenting längre o det är det som skrämmer mig.kan man göra någon form av kontroll att barnet lever?
  • bligravid123
    lilaemma skrev 2017-10-22 14:18:56 följande:

Tidigast v. 13 är vimodern över blygdbenet. Innan dess buktar det bara om man är svullen - inte på grund av graviditet..

Åh tack! ! Skönt svar :)
  • bligravid123

Hjälp mig snälla någon... är i vecka 7 & fick just en liten blödning. Brun / röd. I te så mycket ännu ...inte ont men är så orolig. Är detta ett missfall på gång?

Jag bara gråter o gråter. Ringde 1177 som sa att allt var normalt o att jag kunde ut och rida...men jag hotar inte rida. Vågar knappt röra mig.

Snälla har bu liknande erfarenheter? Kläder någon av er andra?

Är detta slutet för min graviditet?

• bligravid123
    MaTik skrev 2017-10-30 11:26:28 följande:

Hej, sent svar, men hoppas det har gått bra för dig. Jag blödde lite brunt/rött nu i vecka 7 samt hade mensvärk. Blev jätterädd såklart, men blödningen slutade och i vecka 8 var jag på vul och allt såg fint ut.Så det kan gå bra! 

Tack! Har blödigt lite till och från men alla söger att om.det inte kommer klumpar så är det i sin ordning. Fick inskrivning på mvc 20 november. ..då är jag i v 10+ ...

Känns som tiden år tills dess :(
  • bligravid123
    julon skrev 2017-11-02 09:13:58 följande:

Plussade äntligen på bim+10, trots massa test innan och att appen är inställd på att min cykel redan är 34 dagar så trodde inte att plusset skulle komma. Men så skönt när de äntligen kom ??

Grattis vad roligt!!!
  • bligravid123

Hej på er alla. Måste fråga.... jag är i v 10 (9+3) & alla mina gravidsymptom är borta!!! Blir så fruktansvärt orolig. Från att ha mått illa varit förstoppad yr trött sur uppblåst.... tio ingenting. Nu är jag så rädd att lillen döttdärinne. Hur är för er andra. ... kan symtomen plötsligt försvinna utan fara för barnet? Har UL bilar på fredag men håller på att gå sönder av oro. Har nån annan upplevt samma o det ändå gått vögen?

Svar på tråden Bf juni 2018