Inlägg från: LillaSmilla |Visa alla inlägg
  • LillaSmilla

Bf juni 2018

Jag plussade igår Glad BIM -6.

Är såklart orolig eftersom det är så tidigt, men känner ändå en sorts konstig trygghet i det. Har känt i ungefär en vecka att det stramar och molar i magen, så jag var förberedd på ett plus - även fast det känns helt overkligt. Första barnet och om allt går vägen borde bf vara den 30 juni 2018.

• LillaSmilla
    saraabetty skrev 2017-10-17 08:31:23 följande:
    Grattis! Då är vi nästa lika långt gångna :)
    Vad kul! Då kan vi följa varandra! Håller tummarna för oss, och alla andra såklart!
  • LillaSmilla

Jag undrar om någon annan känner av restless legs? Det har kommit under den senaste veckan till mig med varierad kraft, aldrig så jag inte kan sova eller så, men tydliga myrkrypningar och ilningar i benen... ibland i låren och ner runt knäna och ibland i vaderna.

Jag är bara i vecka 4, så vääldigt tidigt - känns nästan för tidigt för sådan symptom. Men är det någon annan som känner igen det? Hade även lite ilningar i en tand som jag aldrig haft tidigare, kanske kan det hänga ihop?

Har heller aldrig varit så uppmärksam på min kropp som just nu, det spelar säkert in lite också :) Plötsligt handlar varenda liten känning om graviditeten.

• LillaSmilla

Jag gick in i vecka 6 idag, men kan inte riktigt njuta alls. Jag är så otroligt orolig och vet inte hur jag ska kunna hantera den här oron så länge som till vecka 12. Har tidigt vul inbokat den 14/11, känns jättelänge!!

Hur känner ni andra?

Någon som har tips på att kunna hantera den här oron?

• LillaSmilla
    lilaemma skrev 2017-10-30 20:44:18 följande:
    Jag googlar tvillinggraviditeter för att avleda mig från att googla missfall... Försök hitta nått att snöa in på. Det finns ju inget man kan göra för att påverka utfallet, så försök vara glad nu, så att du inte missar glädjen i att vara gravid för oro över ett missfall som du inte får. Och skulke det värsta hända, mot förmodan, så kan du ju vara ledsen då, och ändå veta att du i alla fall hhade en stunds lycka! ( säger hon som mår så pass ilka att hon flera gånger om dagen önskar att hon inte vore gravid och sen får ångest över att hon tänkt nått så hemskt och får panik över att ha önskat fram ett mf ( vilket man inte kan))

Det var ett bra tips, snöa in på tvillinggraviditeter istället :) och jag håller verkligen med dig om att man inte vill missa glädjen över att vara gravid, även om det skulle sluta olyckligt.  Och man kan inte påverka ett mf, varken genom att önska det ena eller andra. :)

Tack för ditt stöd och hoppas att illamåendet släpper snart!

Svar på tråden Bf juni 2018