Inlägg från: leha87 |Visa alla inlägg
  • leha87

Bf juni 2018

Hej.

Jag hoppar in här med, efter 4 månaders försök har jag äntligen plussat :)

BF 8/6, i vecka 5. Helt överlycklig så hoppas att den lilla krabaten vill stanna. Har en dotter sedan tidigare född 2014. Bor i Göteborg.

Avvaktar med att hoppa in i fb tråden.

När tänker ni höra av er till mvc?

• leha87
    lilaemma skrev 2017-10-02 10:37:48 följande:

Grattis och välkommen! Jag ringde BM direkt. Här är det hälsosamtal och provtagning så fort som möjligt - inskrivning tror jag är i v.11.

Jaha ok... Även med andra barnet?
  • leha87
    Mayday85 skrev 2017-10-02 11:12:55 följande:

Jag hörde av mig till barnmorskegruppen på Kungsgatan.. Sååå trevliga där :)

Ja jag har hört väldigt gott om de också, funderar på det denna gången faktiskt. Det är bara att ringa dit och säga att man vill gå där eller?
  • leha87
    LillaSmilla skrev 2017-10-29 17:43:44 följande:

Jag gick in i vecka 6 idag, men kan inte riktigt njuta alls. Jag är så otroligt orolig och vet inte hur jag ska kunna hantera den här oron så länge som till vecka 12. Har tidigt vul inbokat den 14/11, känns jättelänge!!

Hur känner ni andra?

Någon som har tips på att kunna hantera den här oron?

Om du precis gått in i V6 så är det ju ingen mening att göra något vul tidigare. Bättre att vänta och med större sannolikhet se mer på ultraljudet också.

Alla är vi ju oroliga, jag har gått in i v9 och ska på ul idag. Varit orolig varje dag. Men jag har försökt att bara ta en vecka i taget på något sätt. Efter varje helg sett måndag som något bra och tänkt att snart är det ju ny vecka. Försök att inte tänka att det är hela 6 veckor kvar för det gör det jobbigare, en vecka i taget är lättare att hantera. Det är ju större chans att allt går bra :)
Svar på tråden Bf juni 2018