Sjuttiosjuan skrev 2017-12-12 12:56:14 följande:
Förstår inte riktigt:)?Har ni varit på KUB och blivit flyttade bakåt? Vilken v är du i enl dina beräkningar? Och vilken enligt BM s beräkning? Verkar kunna flyttas lite hit och dit men vi har gjort äggdonation så vi har ju en exakt dag då ägget befruktades så dom flyttar inte mig men fostrets storlek har följt tabellerna så det känns bra. Det är mkt svårare i naturlig cykel för även om du vet när du hade ÄL så vet du inte när befruktningen skedde. Säkert inga problem;)
Vi ska göra ett NIPT test tror jag det heter så vi var på samtal idag med läkaren, han ville egentligen inte göra UL men jag ville så då gjorde vi ett lite snabbt, han mätte fostret till 5,1 cm och sa inget om veckan då.
Därefter fick vi träffa BM som sa att läkaren skrev på lappen 11+3 dvs vecka 12. Enligt mina beräkningar och appen + ett Ultraljud gjort i vecka 8 (7+3) så ska jag vara i vecka 12+1, alltså vecka 13.
Ska jag tänka hur det beräknades från allra första början så hade jag varit i vecka 12+3 nu.
Så jag flyttades 2dgr bak på UL i vecka 8.
Och nu då, återigen flytt bak 5 dagar.
Lite skumt ändå.
Jag hade sista mensen 16/9 och fullt utslag på ÄL clearblue stickorna (dvs ÄL inom 48h) 1/10. Så 1:a eller 2:a oktober (vi låg 1:a oktober, haha) så bör det blivit befruktat.
Inte 7 dgr senare? Eller? Fattar inte :)