Inlägg från: Bebis200012 |Visa alla inlägg
  • Bebis200012

Bf juni 2018

Hej alla lyckliga blivande föräldrar! Hoppar gärna in i den här tråden , har BF 30/6. Mitt andra barn men det va 8 år sedan nu???? Fick reda på för 2 v sedan att jag va gravid, har haft " mens" ända till nu så det känns lite som en chock att jag är 15+6 , va så klart orolig efter att jag blödigt regelbundet , men gjort två vul och alt såg perfekt ut va de kunde se och jag har inte " mens" längre! Min mage har blivit enorm på bara 2 v. Har haft problem med förstoppning hela livet så tänkte inte så mycket på att jag var uppsvälld, tills min sambo da att det var nog dags att göra ett gravtest, för jan tyckte jag va lite för stor för lite förstoppning????Försökt få syskon i 5 år men på grund av min endometrios sa gyn att mina chanser var väldigt små på naturlig väg! Intressant att läsa alla era inlägg och längtar bara mera???? Rul har jag den 5/2! Allt jar gått så fort att det är svårt stt ta in, de positiva är Att väntan inte blir så lång. ????

• Bebis200012
    evve88 skrev 2018-01-06 07:45:44 följande:
    Åh grattis!! Måste kännas otroligt konstigt att vara så långt gången med en gång :) å andra sidan är man ju mest orolig i början så kanske skönt att missa den delen :p har du mått bra i övrigt?? Inte trött och illamående så du misstänkt nått? :) tycker man är som en zombie i början :p
    Hej! Jo dödligt trött och mått illa! Men jag är sjukskriven för psykisk ohälsa så har inte reagerat så mycket över de, illa har jag också mått men lider av fruktansvärda gallbesvär, så har ätit en hel del primperan.som tur ofarligt för bebis! ????
  • Bebis200012
    Moorii skrev 2018-01-06 08:20:11 följande:
    Oj, vad roligt, grattis! :D måste verkligen kommit dom en chock! Måste fråga, hur säker är du på bf-datumet? Jag är i 15+5 och har bf 24/6, du borde rimligen ha bf innan mig då tänker jag :)
    Grattis själv! Ja det verkar ju märkligt, ska på rul 5/2 då får man nog ett ännu mer exat datum. Spännande! ????
  • Bebis200012
    Moorii skrev 2018-01-06 08:20:11 följande:
    Oj, vad roligt, grattis! :D måste verkligen kommit dom en chock! Måste fråga, hur säker är du på bf-datumet? Jag är i 15+5 och har bf 24/6, du borde rimligen ha bf innan mig då tänker jag :)
    Hej! Svarade jag dig aldrig? Ja det verkar skumt att du har tidigare BF! Men har du å bm, utgått i från sista mensens första dag, eller har du gjort ul/ vul?jag har gjort två. Vul och fått daterat genom mätning av bebis, ska tillbaka för rul 5/2. Och jag känner kanten av livmodern precis under naveln och den börjar puta ut lite. På första vul var det på akutgyn och hon kunde inte datera( fick inte ordning på inställningarna) foster men mäta foster och sedan jämföra med diagram längden motsvarande gångna v. Och enligt henne var jag längre gången än hos privat gyn. Några dagar senare, men den gynläkaren kunde datera! Snurr snurr allt i hop????
  • Bebis200012

Hej! Är i v 16 15+0, och känner landen av livmodern 1-2 cm under naveln. Och naveln börjar puta ut( helt säker, passat på att känna efter sex, ursäkta känsliga, men efter orgasm ???? )den sträcker sig ända ner till ljumskarna eller hur jag ska förklara! Kände även bebis ordentligt för först gången i dag???? Känns väldigt tidigt! Eller? Är omföderska men det var 8 år sen. Kan tilläggg att jag varit på vul och fått veckorna daterade! Någon som känner i gen sig ? Mycket funderingar och frågor är det ! ????

• Bebis200012
    Bebis200012 skrev 2018-01-07 05:59:31 följande:

Hej! Är i v 16 15+0, och känner kanten av livmodern 1-2 cm under naveln. Och naveln börjar puta ut( helt säker, passat på att känna efter sex, ursäkta känsliga, men efter orgasm ???? )den sträcker sig ända ner till ljumskarna eller hur jag ska förklara! Kände även bebis ordentligt för först gången i dag???? Känns väldigt tidigt! Eller? Är omföderska men det var 8 år sen. Kan tilläggg att jag varit på vul och fått veckorna daterade! Någon som känner i gen sig ? Mycket funderingar och frågor är det ! ????

Svar på tråden Bf juni 2018