Bf juni 2018
Hej alla!!
Gravid med första barnet på första riktiga försöket.
Mf i juli och hoppas att mini vill stanna där inne denna gången ?
Hej alla!!
Gravid med första barnet på första riktiga försöket.
Mf i juli och hoppas att mini vill stanna där inne denna gången ?
Är det bara jag som sover pissdåligt? Jag drömmer stressade drömmar om blödningar, att barnmorskan inte hittar några hjärtljud, osv. Förstår ju att detta grundar sig i oro för ett till missfall. Sen vaknar jag för att jag behöver kissa mitt i natten (vilket jag aldrig gör annars) och har svårt att komma till ro igen.
Vart bor ni alla? :)
Hej.
Jag hoppar in här med, efter 4 månaders försök har jag äntligen plussat :)
BF 8/6, i vecka 5. Helt överlycklig så hoppas att den lilla krabaten vill stanna. Har en dotter sedan tidigare född 2014. Bor i Göteborg.
Avvaktar med att hoppa in i fb tråden.
När tänker ni höra av er till mvc?
2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5
Hej hej :)
Är i vecka 7+6 och är så sjuuukt sugen på pulvermos :)
Något annan som har ett extremt sug på något? :)
Igår var jag och tittade på min bebis, så mysigt. Hjärtat pickade fint. Blev flyttad i tid så har beräknad BF den 4 juni istället :)
Jag fick reda på idag att vi väntar en liten pojk efter att ha gjort nipt testet.. Den sjukaste känslan jag varit med om :)
Låt tiden gå fort nu :)
Oj vad Roligt,grattis (:
Vilken vecka är du i?
Ska göra kub nästa fredag. Längtar.
Grattis vad kul! Ska också göra nipt om 1,5 vecka och är så osäker på om jag ska kolla kön eller inte:p Kan hända att man får svårt att hålla sig.
Jag har oxå massa flytningar.
Och så fort ja har ätit svullnar jag upp och ser riktigt gravid ut, så idag blir det att köpa lite bekvämare byxor :) går in i vecka 16 i helgen och känner ingenting hur han rör sig.. Längtar tills ja börjarkänna han :)
Har du kollat vad för kön det är? jag har en aning om att det är en liten pojke i min mage med! jag köpte mamma byxor från H&M i vecka 11 tror jag! så jäkla skönt! tips är att ta den storleken som sitter tight då dom går ut sig riktigt ordentligt (H&M) Köpte först en rymlig storlek 40 för tänkte att magen ska ju kunna växa. Men dom glider bara ner och hamnar obehagligt lågt.. Så köpte en mindre storlek och dom sitter mycket bättre! storlek 40 kan jag kanske ha mot slutet :)
Jag har känt lite rörelser som började för ca 1v sen :) ett litet purrande eller typ kicklande långt nere i magen, varje gång på samma ställe!
Jag har oxå börjat känna lite fisk sprattel och sånt. (:
När vi var på kub,såg vi bebben stäcka på sig och skjuta ifrån,och det kände jag haha vilken upplevelse :)
Har oxå börjat få lite mage,speciellt på kvällen
Trodde det skulle ta längre tid då jag räknas som förstföderska nu tydligen. Sonen min är snart 8 år.
Denna bild är ifrån igårkväll :)
Vad heter era söner eller vad har ni för fina pojknamn på lager? Vi har svårt att hitta något namn som båda gillar här :)
Ja vi ska kolla på RUL :) har beslutat för att inte göra några tester. NIPT kostar över 5k här vart jag bor.. Men på det tidiga(11+5) ul jag gjorde så tyckte hon det såg ut som en pojke. Men kan givetvis vara en flicka med. Men känner på mig att det är en pojke.
Min mage i går! V.15 (14+1) Visa era magar, stora som små
Vilken sjukt häftig känsla att se min lille pojk på RUL :) fick behålla mitt datum och både han och jag växer som vi ska :)
Härligt att höra! Grattis till pojken! :D Var det första ultraljudet? Jag har fortfarande 3,5 veckor kvar till rutinultraljudet, känns som en evighet! Vet redan att det är en flicka, men längtar efter att få se henne <3
Snälla kan ni ge mig lite inspiration på pojknamn?? Jag hittar inget jag fastnar för :(