Inlägg från: Marian03 |Visa alla inlägg
  • Marian03

Bf juni 2018

Hej!

Hoppar gärna in här med :)

Är i vecka 9, blir 10 på måndag!
    Andra barnet, har en son på 2 år.

Olikt min första graviditet har jag blivit helt sjukt illamående, fått legrigan comp utskrivet som tack och lov hjälper mot illamåendet.
    Annars är jag ganska trött, lite ont i bröstvårtorna och kissar mer än vanligt men det kommer och går symptom hela tiden.

Längtar till vecka 12 passerat.
    Vi får inte göra KUB i vår kommun tyvärr.
    Däremot kvadrupeltest (blodprov) om man är över 32, jag är 30 år.

BF är 24/25:e juni beroende på vilken app jag tittar i ;)

Gjort VUL så vet iallafall exakt vilken vecka jag är i :)

• Marian03
    bligravid123 skrev 2017-11-21 12:02:27 följande:

Hej på er alla. Måste fråga.... jag är i v 10 (9+3) & alla mina gravidsymptom är borta!!! Blir så fruktansvärt orolig. Från att ha mått illa varit förstoppad yr trött sur uppblåst.... tio ingenting. Nu är jag så rädd att lillen döttdärinne. Hur är för er andra. ... kan symtomen plötsligt försvinna utan fara för barnet? Har UL bilar på fredag men håller på att gå sönder av oro. Har nån annan upplevt samma o det ändå gått vögen?

Det verkar som att "spökveckorna" kan börja i vecka 9-10. Det menas nog att kroppen börjar anpassa sig efter hormoner osv och verkar vara vanligt om man googlar, vilket jag har gjort hela morgonen, var med lite orolig. Från att ha mått superkasst och känt mig väldigt gravid så börjar det faktiskt avta, men verkar som sagt rätt vanligt.
  • Marian03

Fick man gå på massage som vanligt i början av graviditeten? Jag har verkligen glömt en massa sen förra gången jag var gravid, känner mig som en newbie igen ;)

• Marian03

Vad menas med att fb gruppen är full? Begränsat antal som får vara med i någon som skapats för juni redan? Är gärna med i en grupp som är lite hemlig för tillfället med, om någon gör en :) Kommer nog inte gå ut med graviditeten till allmänheten för januari kanske. Är i vecka 11 nu :)
    Bästa vännen, min faster, pappa och min mamma och syskon vet. Annars ingen. Smyger på jobbet med :)

• Marian03

Det finns ju en Bf juni 2018 på fb. Som dock är offentlig :) så vågar inte gå med där. Eller är det den ni menade som var full?
    Kul med såna gruppen iallafall, var med i en med sonen 2015, så skönt att kunna prata med andra i samma sits och roligt att följa :)

• Marian03

Idag gjorde vi ett UL med en läkare, sen fick vi gå till en BM som sa att Läkaren sa att vi var i vecka 11+3. Dvs "12".
    När jag gjorde ett UL i vecka "8" så var det 7+2, och jag trodde 7+4 alltså så flyttades det två dagar bak då. Hur kan det nu ha flyttats en hel vecka och 2 dagar bak?
    Fostret var 5,1 cm och kollar man i en tabell på nätet så står det 4,1 cm = vecka 11 och 5,4 cm = vecka 12.
    Fattar ingenting?
    Kan det diffa så pass?

• Marian03
    Marian03 skrev 2017-12-12 12:17:34 följande:

Idag gjorde vi ett UL med en läkare, sen fick vi gå till en BM som sa att Läkaren sa att vi var i vecka 11+3. Dvs "12".
    När jag gjorde ett UL i vecka "8" så var det 7+2, och jag trodde 7+4 alltså så flyttades det två dagar bak då. Hur kan det nu ha flyttats en hel vecka och 2 dagar bak?
    Fostret var 5,1 cm och kollar man i en tabell på nätet så står det 4,1 cm = vecka 11 och 5,4 cm = vecka 12.
    Fattar ingenting?
    Kan det diffa så pass?

För att förtydliga då jag glömde skriva det så är jag enligt ultraljudet i vecka 8 nu i vecka 13, 12+3.
    Jäkligt skumt hur det kan flyttas så. Blir knäpp... :) vet pga clearblue ägglossningstest att ägglossningen var när den var och att vi "låg" då liksom, så det verkar väldigt udda...
  • Marian03

Jag menar att jag är i 12+ 1 idag.. suck.. får skylla på att graviditeten gör mig segtänkt ;)

• Marian03
    Sjuttiosjuan skrev 2017-12-12 12:56:14 följande:
    Förstår inte riktigt:)?Har ni varit på KUB och blivit flyttade bakåt? Vilken v är du i enl dina beräkningar? Och vilken enligt BM s beräkning? Verkar kunna flyttas lite hit och dit men vi har gjort äggdonation så vi har ju en exakt dag då ägget befruktades så dom flyttar inte mig men fostrets storlek har följt tabellerna så det känns bra. Det är mkt svårare i naturlig cykel för även om du vet när du hade ÄL så vet du inte när befruktningen skedde. Säkert inga problem;)
    Vi ska göra ett NIPT test tror jag det heter så vi var på samtal idag med läkaren, han ville egentligen inte göra UL men jag ville så då gjorde vi ett lite snabbt, han mätte fostret till 5,1 cm och sa inget om veckan då.
    Därefter fick vi träffa BM som sa att läkaren skrev på lappen 11+3 dvs vecka 12. Enligt mina beräkningar och appen + ett Ultraljud gjort i vecka 8 (7+3) så ska jag vara i vecka 12+1, alltså vecka 13.
    Ska jag tänka hur det beräknades från allra första början så hade jag varit i vecka 12+3 nu.
    Så jag flyttades 2dgr bak på UL i vecka 8.

Och nu då, återigen flytt bak 5 dagar.
    Lite skumt ändå.

Jag hade sista mensen 16/9 och fullt utslag på ÄL clearblue stickorna (dvs ÄL inom 48h) 1/10. Så 1:a eller 2:a oktober (vi låg 1:a oktober, haha) så bör det blivit befruktat.
    Inte 7 dgr senare? Eller? Fattar inte :)
  • Marian03
    evve88 skrev 2017-12-12 13:51:17 följande:
    Har blivit flyttad båda mina graviditeter typ en vecka, ibland ändrar dom ju på rul igen. De är svårt att mäta så tidigt tror jag. Men de har inte så stor betydelse även om man själv tycker en vecka mindre nu i början känns som en evighet! Tror inte du behöver lägga så stor vikt vid det :) jag blev flyttad 5 dagar nu men kommer ha kvar mitt BF utefter sista mensen så får vi se vad dom säger på Rul helt enkelt :)
    Ok! Blev du flyttad fram eller bak?
    Jag blev mest orolig över att bebisen kanske inte växer som den ska, men kanske ska släppa det då ifall andra med varit med om samma :)
Svar på tråden Bf juni 2018