Inlägg från: Mayday85 |Visa alla inlägg
  • Mayday85

Bf juni 2018

Hej alla!!

Gravid med första barnet på första riktiga försöket.

Mf i juli och hoppas att mini vill stanna där inne denna gången ?

• Mayday85
    MaTik skrev 2017-09-29 08:31:55 följande:

Är det bara jag som sover pissdåligt? Jag drömmer stressade drömmar om blödningar, att barnmorskan inte hittar några hjärtljud, osv. Förstår ju att detta grundar sig i oro för ett till missfall. Sen vaknar jag för att jag behöver kissa mitt i natten (vilket jag aldrig gör annars) och har svårt att komma till ro igen. 

Du är vi 2. Trodde inte att jag skulle känna sån oro :(
  • Mayday85
    leha87 skrev 2017-10-02 10:28:02 följande:

Hej.

Jag hoppar in här med, efter 4 månaders försök har jag äntligen plussat :)

BF 8/6, i vecka 5. Helt överlycklig så hoppas att den lilla krabaten vill stanna. Har en dotter sedan tidigare född 2014. Bor i Göteborg.

Avvaktar med att hoppa in i fb tråden.

När tänker ni höra av er till mvc?

Jag hörde av mig till barnmorskegruppen på Kungsgatan.. Sååå trevliga där :)
  • Mayday85
    Femblirsex14 skrev 2017-10-09 11:43:59 följande:

2/6- Femblirsex14, 38 år, barn nr 5

1/6- Mayday85, 32år, 1:a barnet
  • Mayday85

Hej hej :)

Är i vecka 7+6 och är så sjuuukt sugen på pulvermos :)

Något annan som har ett extremt sug på något? :)

• Mayday85

Igår var jag och tittade på min bebis, så mysigt. Hjärtat pickade fint. Blev flyttad i tid så har beräknad BF den 4 juni istället :)

• Mayday85

Jag fick reda på idag att vi väntar en liten pojk efter att ha gjort nipt testet.. Den sjukaste känslan jag varit med om :)

Låt tiden gå fort nu :)

• Mayday85
    Millagrstrom skrev 2017-11-22 22:50:30 följande:

Oj vad Roligt,grattis (:

Vilken vecka är du i?

Ska göra kub nästa fredag. Längtar.

Tack :D

Jag är i vecka 14 nu. BF 3 juni :)

Det är så häftigt att se hur snabbt livet utvecklas i magen :)
  • Mayday85
    Elvipe skrev 2017-11-22 23:23:53 följande:

Grattis vad kul! Ska också göra nipt om 1,5 vecka och är så osäker på om jag ska kolla kön eller inte:p Kan hända att man får svårt att hålla sig.

Jag kände på mig från den dagen jag plussade att det var en pojk. Ville få det bekräftat så jag kan börja planera hans rum och sånt :)
  • Mayday85

Jag har oxå massa flytningar.

Och så fort ja har ätit svullnar jag upp och ser riktigt gravid ut, så idag blir det att köpa lite bekvämare byxor :) går in i vecka 16 i helgen och känner ingenting hur han rör sig.. Längtar tills ja börjarkänna han :)

• Mayday85
    Elina9504 skrev 2017-12-06 11:45:24 följande:

Har du kollat vad för kön det är? jag har en aning om att det är en liten pojke i min mage med! jag köpte mamma byxor från H&M i vecka 11 tror jag! så jäkla skönt! tips är att ta den storleken som sitter tight då dom går ut sig riktigt ordentligt (H&M) Köpte först en rymlig storlek 40 för tänkte att magen ska ju kunna växa. Men dom glider bara ner och hamnar obehagligt lågt.. Så köpte en mindre storlek och dom sitter mycket bättre! storlek 40 kan jag kanske ha mot slutet  :) 

Jag har känt lite rörelser som började för ca 1v sen :) ett litet purrande eller typ kicklande långt nere i magen, varje gång på samma ställe! 

Ja vi valde att kolla könet när vi gjorde nipt testet.. Då ser dom det genom att ta bebbens dna ur mitt blod. Jag kände på mig från stunden jag fick ett plus att det är en liten pojk där inne. Så skönt att få det bekräftat.

Jag beställde två par byxor från Ellos nyss.. Tog samma storlek som jag har idag, fast mamma varianten då.. Hoppas att det blir bra :)

Ska du kolla kön?
  • Mayday85
    Millagrstrom skrev 2017-12-06 11:53:33 följande:

Jag har oxå börjat känna lite fisk sprattel och sånt. (:

När vi var på kub,såg vi bebben stäcka på sig och skjuta ifrån,och det kände jag haha vilken upplevelse :)

Har oxå börjat få lite mage,speciellt på kvällen

Trodde det skulle ta längre tid då jag räknas som förstföderska nu tydligen. Sonen min är snart 8 år.

Denna bild är ifrån igårkväll :)

Åhhhh din mage ser ut som min :) jag kanske ska känna efter lite mer ;)
  • Mayday85

Vad heter era söner eller vad har ni för fina pojknamn på lager? Vi har svårt att hitta något namn som båda gillar här :)

• Mayday85
    Elina9504 skrev 2017-12-06 12:44:52 följande:

Ja vi ska kolla på RUL :) har beslutat för att inte göra några tester. NIPT kostar över 5k här vart jag bor.. Men på det tidiga(11+5) ul jag gjorde så tyckte hon det såg ut som en pojke. Men kan givetvis vara en flicka med. Men känner på mig att det är en pojke. 

Vi betalde 5 tusen för vårt test.. Galet jag vet.. Men jag och min sambo var överens om att vi ville kolla upp det, och vi fick lägsta risk på alla test.. Så värt det ;)

Jag tror på pojk hos dig med ;)
  • Mayday85
    Elina9504 skrev 2017-12-06 12:51:36 följande:

Min mage i går! V.15 (14+1) Visa era magar, stora som små 

så fin :)
  • Mayday85

Detta är min eftermiddags bula.. Inte i närheten av den storleken på morgonen :)
  • Mayday85

Vilken sjukt häftig känsla att se min lille pojk på RUL :) fick behålla mitt datum och både han och jag växer som vi ska :)

• Mayday85
    Moorii skrev 2018-01-10 10:09:27 följande:

Härligt att höra! Grattis till pojken! :D Var det första ultraljudet? Jag har fortfarande 3,5 veckor kvar till rutinultraljudet, känns som en evighet! Vet redan att det är en flicka, men längtar efter att få se henne <3

Hej.

Nej det va 3:e :) men först nu som jag verkligen såg att han såg ut som en människa.. Jätte fin i profil :)

Jag förstår att du längtar.. Det kan vara något av det häftigaste jag vart med om.. Att kunna se alla fingrar och alla tår, se hur hjärtat slår.. Se hur allt bara är som det ska.. Svårt att förklara.. Men wooww :)
  • Mayday85

Snälla kan ni ge mig lite inspiration på pojknamn?? Jag hittar inget jag fastnar för :(

Svar på tråden Bf juni 2018