Inlägg från: Lillen |Visa alla inlägg
  • Lillen

Bf juni 2018

Krocki1 skrev 2018-02-07 12:14:46 följande:

Igår kväll när jag skulle lägga mig så blödde jag när jag var på toa, färskt blod rann ner i toaletten. När jag torkade mig sp var det såklart blod där också även små blodklumpar i. Sen slutade det, bara lite brunt i trosskyddet imorse.

Som tur är har jag UL imorgon. Annans hade jag åkt in men av erfarenhet så kan jag inte sitta på akuten med min två åring idag. Så väntan till imorgon är lång men ligger mest och vilar.

Jag undrar om det är farligt att moderkakan är fram och att tjejen kryper över mig osv och är inte så försiktig.

Kan ha att göra med att du har moderkakan i framvägg - då kan det komma blod efter v. 20 såg jag på nätet. Hoppas det går bra med undersökningen idag!
  • Lillen
    wibblywobbly skrev 2018-03-27 09:23:33 följande:

Börjar mer och mer ställa in mig på förlossning och är så grymt trött på människor i min närhet som istället för att peppa bara ska berätta hur ont och hemskt det är.. Liksom, vem som helst fattar väl att det gör ont att föda barn - men att det ska tjatas så oändligt om denna smärta och allt som kan gå fel, när man själv gärna vill höra pepp och saker som gör att man känner sig redo.. Hur har ni känt på den punkten?

Jag tänker att det beror på att många förstföderskor inte verkar förbereda sig så bra på förlossningen och sen blir förvånade om det blir svårt/gör ont. Ett peppande "du klarar det - det kommer gå jättebra" är inte så hjälpsamt - man vill ju inte få förlossningen att framstå som något lätt - för det är det inte för de allra flesta. Bättre att ställa in sig på det värsta och sen kanske bli glatt överraskad :o)
  • Lillen

Vi fick första barnet när jag var 40, andra när jag var 42 och nu tredje när jag är 44 och det har aldrig tagit mer än två månader för oss att bli gravida (3 missfall har vi haft mellan ettan och trean också) - så iaf ibland funkar fertiliteten långt upp i åldern. 

• Lillen

Hej alla!
    På tisdag är det äntligen dags för mitt planerade snitt. Det blir bebis nummer 3 och vi har ännu inte köpt några grejer till hen...
    Undrar om tips på bästa gravidkudden. Ja det är lite sent med 5 dagar kvar men man kan väl ha den efter bebisen kommit också? 
    Sen undrar jag om någon provat självgungande vaggor - är de användbara? Det här blir vår sista bebis och jag vill göra det så lätt som möjligt för mig själv - så alla tips på "oumbärliga / onödiga men trevliga" +  bästa gravidkudden mottags tacksamt! 

• Lillen
    wibblywobbly skrev 2018-05-31 10:06:42 följande:

Håller med övriga att gravidkudden/amningskudden "bbhugme" är värd varenda krona. Svalkar skönt att ligga mot! Jag kommer nog fortsätta sova med min efter graviditeten..

Har inte köpt någon självgungande vagga, då två vänner haft sådana och deras bebisar hatade dom. Nu är det nog väldigt individuellt som med precis allt annat - men just att dom kostar en del gör att jag inte vågat.. :/

Sen vet jag inte om du tänkt något över bärdon? Vi fick en ringsjal, sen har vi även köpt en bärsele. Bärselen tror både jag och maken kommer bli mycket använd då den var tunn, sval och suuuuperlätt att justera :) Och väldigt ergonomisk.. Tror jag kommer använda den mycket till amning då jag har svag rygg och behöver bärhjälp. (Bärselen är en "tula free to grow" som vi köpte på esterochharry.se/)

Supertack tjejer - nu bär det av till Babyland med kreditkortet i högsta hugg - tycker vi är värda det bästa :o)
Svar på tråden Bf juni 2018