Inlägg från: SofieJ |Visa alla inlägg
  • SofieJ

Bf juni 2018

Jag bor i Malmö och har BF 14 juni, mitt första barn. Pratar gärna med andra i Malmö med omnejd som också väntar sitt första i juni :)

• SofieJ

Är det någon mer än jag som fortfarande mår illa? Blir vansinnig. Kan inte resa mig ur sängen utan att klökas.

• SofieJ
    MARlA skrev 2017-12-29 22:22:35 följande:

Jag mår också illa, v.14. Kan inte stiga upp ur sängen innan jag ätit minst ett litet salt kex eller knäckebröd för då kommer allt upp igen. Dessutom fick jag vinterkräksjuka i tisdags, tog lång tid att repa sig och komma igång med mat efter det. Hoppas vi får må bättre snart.

Gick nyss in i v. 17, börjar tappa hoppet om bättring :(

Fy fan! Stackars dig med vinterkräksjukan! Det behöver man verkligen inte i detta läge. Hoppas att du känner dig bättre snart!
  • SofieJ
    Freya18 skrev 2018-01-04 20:30:39 följande:

Jag börjar känna bubbel och nå slags rörelser i magen (små fiskar), precis under naveln som jag tror är från bebben. :) Är i vecka 16. Känner ni nånting?

Jag är i 17+0 och känner också lite, men är inte helt säker. Kan lika gärna vara gaser för min del... Hahaha
  • SofieJ
    Moorii skrev 2018-01-06 12:03:04 följande:

Måste bara visa... Min mage i 15+5. Kanske bara jag som tycker den är stor?

Åh vad fin :) så stor är inte jag i 17+2, men med mitt första. Har dock lite mer hull än du också.
  • SofieJ
    caroline1986 skrev 2018-01-16 16:37:07 följande:

Varit på rul idag, storebror överst o bebis nere, vad tror ni pojk flicka?

En pojke till! :)
  • SofieJ

Är i vecka 20 och känner små buffar både i och utanpå min mage - på vänster sida. Kan det vara så att bebisen har sina ben åt det hållet? Eller brukar de vända på sig ofta? Har känt detta några dagar nu.

Detta är mitt första barn så jag är lite osäker på om det ens är bebisen jag känner, men tycker att så här orolig mage kan jag väl inte ha??

• SofieJ
    Freya18 skrev 2018-01-23 12:35:38 följande:

Barnmorskan sa att jag ska kontakta Kvinnokliniken om smärtan inte går över eller blir värre. Sen sa hon lite snabbt att dom hade sett att jag har GBS i urinen. Jag har aldrig hört talas om det innan. Hon sa att ungefär var tredje gravid kvinna får det (efter lite googlande antar jag att det är streptokocker) och att man ger antibiotika under förlossningen. Sen läste jag om allt som skulle kunna hända med barnet när man har GBS, infektion i livmodern, tidig vattenavgång, infektioner efter födseln. Nu är jag ännu mer orolig! :( Smärtan sitter i fortfarande och nu fick man ångest på det också..

Jag har också GBS! Försöker att inte tänka på det för mycket, men nu misstänker jag att jag har urinvägsinfektion... :( Men tänk ändå, 1/3, det är jättemånga!
  • SofieJ
    Freya18 skrev 2018-01-23 18:16:06 följande:

Jag har inte känt några besvär av den. Kissar mycket hela tiden, men det har aldrig svidit. Usch.. läskigt ändå fast det verkar vara så vanligt med GBS.

Mitt tips mot urinvägsinfektion är att köpa citron på flaska och det blandar du med vatten. Man kan blanda rätt så starkt. Då kan kan lindra UVI. Jag hade ofta infektioner när jag var i tonåren. Hemskt när det svider hela tiden.. :(

Har testat det med citron, men hjälpte inte, så tänkte ta upp det när jag ändå ska till läkaren imorgon. Tack iaf för tips! :)
  • SofieJ
    MaTik skrev 2018-01-25 10:32:51 följande:

Har ni börjat köpa grejer ännu? Jag har köpt lite kläder begagnat och en bärsjal, inget mer.

Idag köpte jag lite grejer, ett babynest, en bärsjal och några filtar. Det var det första jag köpt till bebisen. På ett sätt känns det tidigt fortfarande men samtidigt blir jag lite stressad för det är så mycket att tänka på! Tänk om man missar nåt jätteviktigt!
Svar på tråden Bf juni 2018