• EJL

Bf juni 2018

Jag slinker med här också! BF 11 juni (6 juni utifrån att jag vet när han blev till ????).

Någon som har koll på om slemproppen är ett tillförlitligt tecken? Dvs om den skulle gå när man är fullgången?

• EJL

Bm-besök 24/5

37+2

Hjärtljud: 152

SF-mått: 36

Blodtryck: 90/60

Vikt: + 11 kg

Huvudet är nu fixerat

• EJL

Någon mer som dras med eviga förvärrar och sömnlösa nätter? Blir galen på smärtorna i ländryggen och sammandragningarna. Kan det inte bara vara lugnt tills det är dags? Så tröttsamt att få upp hoppet var och varannan kväll.

Med första barnet kände jag absolut inget innan vattnet gick. Tänk om man kunde ha fått det så igen... ????

• EJL
    Utvandraren2 skrev 2018-06-08 10:57:55 följande:

Så tråkigt att du har ont! Spännande att höra att du inte kände några tecken med ettan! Det blir spännande att se om det blir likadant för mig. Är lika nyfiken varje morgon nu om vattnet ska gå när jag kliver upp ur sängen... Har lagt ett kisslakan i sängen just in case...

Med första vaknade jag en morgon, ställde mig upp bredvid sängen och det var som en explosion av vatten. Var helt oväntat. Det kan hända! Värkarna kom först 12 h senare.
  • EJL

BF idag. Hade påtagligt ont inatt men det är så gott som borta nu. Har otroligt svårt att sova eftersom så fort jag lägger mig ner börjar jag (ursäkta överbjussigheten) rapa och få upp småkräkor. Riktigt vidrigt. Men det verkar som att jag inte är ensam om sömnproblemen, vilket känns tröstande på något vis.

Är det någon som har koll på hur många som har fött än (i gruppen)? Upplever att det bara är några få, men kanske inte har hängt med. :)

• EJL

Vet ni om man kan snacka till sig en undersökning på sista besöket hos MVC? Kommer då ha gått tre dagar över tiden. Har några slags halvvärkar om nätterna och skulle kunna mörda för en prognos, eller iaf om något hänt.

• EJL

Blev erbjuden en hinnsvepning på mvc igår, dock var sonen med så det var ju inte riktigt läge. Så har en inbokad på måndag (bf+7) istället. Har ni bra erfarenhet av hinnsvepningar? Läste något pm att 14% av alla hinnsvepningar ger önskat resultat. Men det är ju oberoende av hur långt gången man är. Kanske är statistiken lite mer uppmuntrande när man är 7 dagar över?

Skulle in i en affär igår. Äldre kvinna (missbrukare?) skulle fram o känna på magen och ville bestämt veta vilken månad. Får rysningar bara jag tänker på det. Vinklade bort magen, ignorerade men försökte le lite vänligt. Inget ger mig så stora obehagskänslor som när någon okänd får för sig att känna på magen. Har ni haft några mysko interaktioner med främlingar IOM magen?

• EJL

40+5... motsvarande dag med sonen hade vattnet gått nu. Jag får sätta hopp och tilltro till hinnsvepningen imorgon. Känns som att jag kommer vara gravid för alltid. Ser alla runt mig som föder innan bf.

Ser att det är fler som kämpar på ?övertid?. Hoppas det är er tur snart!

• EJL

Hade tid för hinnsvepning idag. Tydligen är jag öppen 4 cm, så hon kunde göra en ordentlig hinnsvepning. Har haft ont, dock oregelbundet. Därtill en mindre blödning. Hoppas den gör susen!

Grattis Emmy85x3!

• EJL
    Kia82 skrev 2018-06-18 15:03:58 följande:

Bf+6 idag.

Rätt som det är händer det. Om en timme kan det vara ett helt annat läge än nu. Plötsligt händer det! Kämpa kämpa!
  • EJL
    kindofnothing skrev 2018-06-18 16:24:46 följande:

Jag hade också hinnsvepning nyss men hon ville inte ta i för mkt för många belastar förlossningen med blödningen. Försökte övertala henne men hon gjorde bara en försiktig :(

3 cm öppen vilket tydligen var vanligt som omföderska, ett par cm kvar av tappen som är halvmjuk. Ngn som vet vad det betyder? Säger inte så mkt för mig.. hoppas på resultat, hur snart borde det komma? Bf var i lördags.

Beror förmodligen på vilken region man tillhör.

Tråkigt att göra någon slags mellanvariant. Men det kan säkert ge effekt ändå! Jag hade bf förra måndagen, börjar bli segt!
  • EJL
    Elvipe skrev 2018-06-18 22:23:21 följande:

Läser att många av er gör hinnsvepningar. Varför görs det? Har ni gått över tiden? Har ni velat det själv eller har era barnmorskor föreslagit? Är det för att ev "skynda på" en förlossning?

Jag har gått en vecka förbi bf och blev erbjuden en hinnsvepning på mitt sista besök på mvc. Skulle gärna vilja att det drog igång. Min kropp är enligt mvc redo. Dessutom känns det bra att försöka få igång kroppen nu, detta för att ha gjort vad jag kan för att slippa igångsättning. Det vill jag personligen inte vara med om.

Men den gjordes igår och än har inget dragit igång.
  • EJL
    Workingmom skrev 2018-06-19 11:37:47 följande:

Vilka här inne har gått över tiden?? :-/

Bf+8 idag (om jag inte räknar fel, bf var 11/6).
  • EJL
    Workingmom skrev 2018-06-19 16:13:45 följande:

Överburenhetskontrollen blev förlossning.

Lite vatten, halvdålig CTG (trött bebis) gjorde att jag fick bli kvar.

Nu har de tagit hinnorna och jag ligger och lyssnar på bebisens hjärtljud, finns det något mer stressande när ljuden blir långsammare?

Har sammandragningar som blir allt mer starka, rätt skönt att det äntligen är på G.

Blev bara en hel del roddande hemmakring och på jobbet..

Spännande detta!

Hoppas ni andra som gått över för komma igång med era förlossningar nu oxå, önskar er inget mer än smärta just nu!

Lycka till!

Lycka till!
  • EJL

Denna unge! Bf+8, 4 cm öppen sedan igår (då jag också fick en hinnsvepning), slemproppen har gått i omgångar idag men inga värkar! Bli tokig. Man kan ju tycka att det borde starta. Ettan föddes 40+6 efter vattenavgång 40+5. Hoppades på en något tidigare födsel den här gången men icke.

• EJL
    Alisee skrev 2018-06-19 20:50:44 följande:

Ursäkta för lite äckligt inlägg men efter att ha läst rundor så blir man lite orolig. Jag brukar ha toapapper i trosorna ibland när jag inte har trosskydd med mig. Så läckte det igenom pappret och trosorna. Idag såg jag att de var en stor vit fläck i byxorna. Så de hade alltså läckt igenom både papper, trosor och till byxorna. Kan de vara någon fara ????

Kan bara tala utifrån migsjälv; flytningarna kan vara väldigt rikliga. Förstod att det berodde på den ökade blodtillförseln i underlivet.

Men om du är orolig så kan du kanske ringa till mvc och bolla lite med dem? :)
  • EJL
    Bubbel85 skrev 2018-06-20 19:43:59 följande:

Bf+9 idag. Var till bm i idag och skulle göra hinnsvepning... men tappen låg så högt upp så hon nådde inte in ordentligt utan retade bara tappen lite. Tappen var 1cm och jag var inte öppen mer än att hon fick in fingerblomman (eller vad hon sa). Tappen var dock väldigt mjuk och mogen sa hon och jag fick en blödning direkt efteråt. Hon menade att det inte borde blöda då hon varit så försiktig utan hon trodde att kroppen nog redan var igång eftersom det blödde så lätt och att förlossningen var nära, hon gissade 1-2 dagar. Jag hoppas såå att hon har rätt men tvivlar starkt, känner inget nu men har fortfarande lite blodblandade flytningar även om det blir mer och mer brunt. Fick tid på tisdag v.42+0 kl.09 för igångsättning om det inte kommit igång innan. Ställer in mig på det nu. Less...

Också bf+9 idag och har igångsättning på tisdag. Gällande hur öppen man är kan jag trösta med att det kan kroppen tydligen ignorera. Jag har varit öppen 4 cm sedan i måndags (kanske längre). Håller tummarna för att vi båda slipper igångsättning!
  • EJL

Kl 23 kom värkarna som från klar himmel. 03:50 föddes vår andra son. Vad hände?! Allt gick fantastiskt. Nu håller jag tummarna för er andra, lite extra för er som gått över ett gäng dagar som jag gjorde- snart är det ni!

Svar på tråden Bf juni 2018