Inlägg från: Alisee |Visa alla inlägg
  • Alisee

Bf juni 2018

Har bf den 19e. Inga tecken alls på att det skulle vara på gång nån gång snart... bara så fruktansvärt trött. Läser om tips hur man kan få igång förlossningen, men eftersom alla tips innebär att man måste resa sig från soffan så blir det inte så mycket testande, hehe. Absolut 0 energi de senaste dagarna...

• Alisee

Ursäkta för lite äckligt inlägg men efter att ha läst rundor så blir man lite orolig. Jag brukar ha toapapper i trosorna ibland när jag inte har trosskydd med mig. Så läckte det igenom pappret och trosorna. Idag såg jag att de var en stor vit fläck i byxorna. Så de hade alltså läckt igenom både papper, trosor och till byxorna. Kan de vara någon fara ????

• Alisee

Alltså en stor vit fläck i byxorna som jag använde för 2 dagar sen.

• Alisee
    EJL skrev 2018-06-19 21:03:02 följande:

Kan bara tala utifrån migsjälv; flytningarna kan vara väldigt rikliga. Förstod att det berodde på den ökade blodtillförseln i underlivet.

Men om du är orolig så kan du kanske ringa till mvc och bolla lite med dem? :)

Åh ska göra det imorgon. Men så klart började jag tänka på det nu på kvällen, haha.
  • Alisee
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 08:44:00 följande:

Ni som inte fått era bebisar ännu, när har ni bf? Vilka av oss är kvar? Nu när det börjat komma bebisar på löpande band har jag tappat kollen :)

Jag är idag på bf+9

Jag är på bf +2 idag. Så roligt att läsa om alla bebisar som anländer och hoppas våra hakar på snart :)
  • Alisee
    Orolig över barn skrev 2018-06-23 16:42:56 följande:

Hur går det för er?

Här händer det fortfarande inget :/ för att "hjälpa till" så går jag en längre promenad varje dag nu. Men inga känningar överhuvudtaget mer än att man känner tryck neråt då o då, men det har jag känt över en vecka så det är inget tecken det heller :/ dagarna går så sakta...
  • Alisee
    Orolig över barn skrev 2018-06-27 20:48:54 följande:

Jah jag vet vad du pratar om :( tufft är det...

Jag har så skit dag varannandag , och varannandag någorlunda ok dag.

Var skit ledsen idag hela dag , jag känner inte igen mig själv. I eftermiddag föreslog jag till min man att vi borde faktiskt montera ner spjälsängen - det står ju bara där och samlar damm. Bebisen stromtrivs tydligen därinne så jag räknar inte längre med att hon ska komma ut ...

BF + 8 idag

Jag känner samma som er... jag väntar mitt första barn och när jag hört från vänner hur jobbigt det är att gå över tiden har jag verkligen inte förstått hur jobbigt det är förrän nu! Vissa dagar är jag verkligen superless på allt och får för mig att jag aldrig kommer att få träffa min bebis. Att jag kommer alltid gå runt i dessa mammakläderna och min tjocka mage. När man läser om alla som åker in och föder så blir man så klart glad för deras skull, men tänker att gud sån tur kommer aldrig jag ha! Hahaha fy vad knäpp man blir. Skrattar när jag läser vad jag själv skriver... är på bf +8 jag också.
  • Alisee

Sista dagen i juni kom vår pojke efter en lång och kämpig förlossning. Men nu mår vi alla bra och det är fortfarande overkligt att han är här!

Svar på tråden Bf juni 2018