• zebra

Bf juni 2018

Hej alla! Hoppar in här. Plussade på Bim-2 och bf 24/6. Det här är andra barnet. Samma dag som jag plussade blev jag erbjuden drömjobbet. Känns som det var en lyckans dag men att jag får hålla graviditeten smått hemlig ett tag framåt.

Illamåendet började på bim redan och med vår pojk började det i v6-7 ung. Fast det är bara ett gott tecken anser jag. Hade innan sonen en graviditet som varade till v11 och slutade i mf. Den graviditeten var jag knappt illamående, jag och maken trodde vi fått en tursamt lätt graviditet :/. Hursomhelst så önskar jag alla här inne lycka till och gratulerar på graviditeten :)

:)
  • zebra

V4+3 idag och illamåendet började redan i söndags. Gör inte saken bättre av att pendla med tåg där alla olika 'ljuvliga' dofter går rakt in i näsan ×(. Trött heeeela tiden men kan inte sova nog pga jobb. Brukade ta lunch kl 13 men klarar knappt hungern till kl12 nu. Måste äta något mellan frukost och lunch nu för att klara mig till kl 12.

Någon annan som drabbats av grov hunger? Trötthet och illamående redan?

• zebra
    Millagrstrom skrev 2017-10-19 09:26:27 följande:

Jag blev illamående ca 1 vecka innan jag plussade.

Plussade på BIM-6.

Det kom illamående attacker hela tiden.

Nu är jag i V 6+0 och det har lagt sig lite,mer illamående när jag är trött eller hungrig.

Jag är extremt trött på eftermiddagarna,sätter jag mig ner somnar jag haha.

Ah där ser man. Men då måste du ha misstänkt graviditet väldigt tidigt? :) Va skönt att det blivit bättre.
  • zebra
    Elon123 skrev 2017-10-19 14:36:41 följande:

Jag är också så sjukt hungrig hela tiden och även trött och känner illamående när jag inte ätit..

Ja precis det är illamåendet och hungern går hand i hand :)
  • zebra
    Guemar skrev 2017-10-20 06:43:09 följande:

Hej!

Hittade denna grupp och ansluter mig gärna :)

Sitter här lite smått omtumlad, gråtmild och med "mensvärk". Precis gjort en CB test som visade gravid 2-3 veckor! Enligt appen preglife där jag lagt in alla datum väntas en liten 14 juni, jag är idag i vecka 7 (6+0). Helt otroligt att jag sitter o skriver detta...Gjort 2 test innan med sticka, det första visa nada. Det andra för ett par dar sen visa ett svagtsvagt spökstreck-liknande. Jag har en ganska oregelbunden mens, så den kunde lika gärna va att den va sen eller hoppats över. Men då jag mått lite märkligt så har ju misstankarna funnits där..

Jag har aldrig varit speciellt barnkär, jag är så där "osvensk" enligt många. Aldrig längtat efter barn. Men så träffade jag Han, min stora kärlek och i och med det kom plötsligt en barnlängtan över mig! Sååå märkligt allt detta...Jättekul att få vara med här o jag hänger gärna med i FB gruppen :) 

Läst hela tråden med era berättelser, och ser fram emot att följa alla :)

Grattis! :) Va kul att vara så 'långt' gången redan haha

CB är så bra tycker jag, hög sensitivitet på dem testen.

Känner en vän som är lik dig, honvar mer en hubdmänniska och tyckte hundar var trevligare än bebisar. Plötsligt häromdan visar det sig att hon varit gravid ett tag haha. Barnlängtan kan komma ganska plötsligt ibland.

Min man har velat ha ett till barn i ca 2 år medan jag varit tvärsäker på att jag inte ville ha då. Tog examen och började jag jobba och se alla kunder bebismagar oh barnvagnar. Då visste jag att det var dags för mig att skaffa en liten :)
  • zebra
    linnea12533 skrev 2017-11-04 10:54:26 följande:

Lämnar denna tråd då vul igår visade på tom fostersäck. Så ledsen

Styrkekramar till dig :( Du har all rätt att vara ledsen.

För mig får du gärna skriva här hur det känns och om du vill prata ut.
  • zebra

Jag fick reda på att jag fått drömjobbet samma dag som jag fick reda på att jag väntar barn. Nu har jag avklarat första veckan på provanställningen. Vill inte förlora anställningen även om jag vet att de är i mkt behov av apotekare.

Vet inte när jag ska berätta för jobbet? Provanställningen är till maj. Är så fruktansvärt illamående att jag måste ta postafen varje morgon.

• zebra

Hej alla!

Det är ett tag sen jag skrev. Har inte mått särskilt bra men är på bättringsvägen med illamåendet. Någon här kanske minns att jag var nyligen provanställd och orolig, men guess what. Efter 1,5 vecka på nya jobbet gör de en omorganisation och jag blir tillsvidare anställd :D

Nu är jag i v12 och fått kräkas på jobbet så jag kände att chefen och kollegor behöver veta varför jag mår som jag gör. Alla har varit så snälla och omhändertagande! :)

Vad gäller kön önskar storebror en lillebror och vi känner att det kanske blir en flicka.

• zebra
    Moorii skrev 2017-12-07 06:53:22 följande:

Vad skönt zebra! :) ibland ska det bara gå bra helt enkelt, underbart!

Har nu varit på inskrivning i 11+1 och har kub inbokat till nästa fredag. Jag har varit så orolig över ifall pyret fortfarande lever och precis som förra gången så köpte vi en doppler. Igår lyssnade vi, och hittade hjärtljuden! <3 Trodde det skulle dröja några veckor till, men är väldigt tacksam för att jag fick höra det redan nu. Betydligt lugnare inför kub!

Tack Moorii! Det var relativt sent med inskrivning? Men skönt att ni hörde hjärtljuden. Själv känner jag av ett fladder i nedre magen ibland. Då lugnar man ner sig, samtidigt har illamåendet för mig varit ett tecken på att allt är ok.

Innan min pojk fick jag missfall v 11 och ett typiskt tecken var att illamåendet en dag försvann helt i v10. Det var för bra för att vara sant. De fann att fostret dött strax innan det.
  • zebra
    Moorii skrev 2017-12-09 22:25:52 följande:

Ja, det blev sent, jag hörde av mig om inskrivning i vecka 6-7 och de gav mig tiden först i vecka 12, antagligen uppbokade då. Däremot eftersom jag ska göra kub så fick jag komma in en vecka innan det och lämna prover.

Ånej, vad tråkigt :( missfall är tungt! Jag hade också missfall, både innan sonen och innan detta. Man blir så mycket mer orolig efter det, tyvärr. Skönt att du har så mycket symtom fortfarande! Mina har börjat klinga av helt nu, har bara lite trötthet, svullen mage och huvudvärk kvar egentligen. Ibland kommer illamåendet tillbaka, men bara en kort stund. Nu vill jag bara att det ska vara dags för kub så jag får veta om allt är ok! Ska du göra kub?

Jasså, på det viset :)

Va hemskt att behöva gå igenom det två gånger dessutom! För mig har jag bearbetat det men du som fått gå igenom det så nyligen, usch :(

Själv ska jag inte göra kub. Gjorde int eheller förra gången. Känns som vi tar saker som de kommer efter rul.
  • zebra
    Workingmom skrev 2018-01-26 22:59:49 följande:

UL idag och allt såg fint ut.

Moderkaka i framvägg, flyttat beräknat datum till 9 juni. 10 dagar tidigare!

Tyckte oss se en tydlig snopp, dock inget som sköterskan bekräftade. Vet inte varför hon inte gjorde det. Ni som fått bekräftat pojke, har ni sett en snopp??

Samma här, moderkaka i framvägg men blev flyttat en dag fram 23e jun ist för 24e jun. Vi såg en snopp och det bekräftade barnmorskan också hehe ???? Vår 3åriga son har heka tiden sagt att det är en bror så det var kul.
  • zebra

Hej!

Jag har BF 23e juni. De misstänker att det blir en tjockis så på måndag ska de kolla om jag behöver ett tillväxt ul. Jag har ofta stickningar i underlivet och någon gång om dagen har jag "mensvärk". Annars är det bra med mig. Längtar att få sova på rygg igen.

• zebra

Stort grattis alla som fått! :)

Själv är jag på 39+1 och har torkat gult slem för två-tre dagar sen (ursäkta äcklelbeskrivning) men vågade inte tro att det var slempropp.

Sen kom det ca en msk vätska i trosorna igår kväll och imorse. Ringde fl och de bad mig avvakta och ringa igen när det kommer mer vätska.

Har haft mensvärk och smärtor som jag inte kunnat skilja från magknip. Men något verkar hända iaf.

Jag hoppas det är nära snart och att allt kommer gå bra.

Med storebror började det ganska liknande men slutade med igångsättning och till slut akut kejsarsnitt. Hoppas innerligt att jag föder vaginalt denna gång :(

• zebra
    zebra skrev 2018-06-18 13:31:47 följande:

Stort grattis alla som fått! :)

Själv är jag på 39+1 och har torkat gult slem för två-tre dagar sen (ursäkta äcklelbeskrivning) men vågade inte tro att det var slempropp.

Sen kom det ca en msk vätska i trosorna igår kväll och imorse. Ringde fl och de bad mig avvakta och ringa igen när det kommer mer vätska.

Har haft mensvärk och smärtor som jag inte kunnat skilja från magknip. Men något verkar hända iaf.

Jag hoppas det är nära snart och att allt kommer gå bra.

Med storebror började det ganska liknande men slutade med igångsättning och till slut akut kejsarsnitt. Hoppas innerligt att jag föder vaginalt denna gång :(

Det kom mer vätska i trosorna och jag fick åka in på kontroll. Visade sig inte vara fostervatten. Den besvikelsen alltså. Imorgon är det bm tid och kommer be henne undersöka om något är på gång.

Känner mig orkeslös och less. Gick på löpbandet en halvtimme och hoppades piggna till om inte annat.

Håller tummarna för alla gravida innan mig. Roligt att läsa era uppdateringar även om jag inte varit så aktiv.
  • zebra
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 10:28:56 följande:

Ok, då är vi än så länge:

Bubbel85: bf+9

Kia82: bf+9

Oroligöverbarn: bf+2

Moorii: bf-3

Elvipe: bf-5

Utvandraren: bf-8

Jag är på BF-2 :)
  • zebra
    Elvipe skrev 2018-06-22 11:34:11 följande:

Jag får väldigt hög puls emellanåt nu så fort jag rör på mig och till och med i vila. Har haft normalt blodtryck alla mina besök hos bm men pulsen tickar i rasande fart. När jag gjorde ctg-kurva på förlossningen för ca 2,5 vecka sedan så låg jag i ca 50 min (kände mig avslappnad) men hade en puls konstant mellan 100-110. I vila alltså. Borde man oroa sig? Har påtalat det lite löst för min bm vid ngt tillfälle som mest avfärdat det som ganska vanligt. Är orolig för hur pulsen ska te sig under förlossningen sen. Någon med kunskap/erfarenhet? Kan tilläggas att jag som icke gravid har mer åt det lägre hållet då min puls brukar ligga mellan 50-55.

Jag hade samma problem med hjärtklappning för minsta lillla. Bm sa att det var pga lågt järnvärde och sant så blev det mkt bättre när jag tog järn.
Svar på tråden Bf juni 2018