Bf juni 2018
Så fort jag ätit ni förtiden får jag som kraftig värk i magen, typ mensvärk, sen måste jag springa på toa och göra nr 2, någon som haft det så?
Magvärken försvinner efter jag varit på toa.
Så fort jag ätit ni förtiden får jag som kraftig värk i magen, typ mensvärk, sen måste jag springa på toa och göra nr 2, någon som haft det så?
Magvärken försvinner efter jag varit på toa.
Var inne en sväng på förlossningen denna morgon efter att ha haft 5 h med hyfsat regelbundna värkar inatt och tror ni inte att det stannar av helt så fort jag sätter foten innanför dörren!! Så nu är vi hemma igen och nästa gång det drar igång kommer jag säkert att vänta hemma alldeles för länge bara för det. Suck, orkar inte!
Fy va tråkig ... morgon igen...
Varje morgon vaknar jag med insikten nähä ingen bebis än ...
Har en känsla att den här förlossningen kan inte starta på morgon/förmiddag - och varje morgon blir jag såååå förbannad... BF+2 idag, har tid hos MVC kl 10. Jag som sa hejdå förra gången med tanken att vi ses på efterkontroll :( så besviken
Ni som fått era bäbisar ska det kännas så som att man går med en stor melon mellan benen dagarna före förlossningen?
För mig känns det inte alls så, rör mig fortfarande ganska obegränsad o börjar bli desperat. Eller måste det inte kännas så?
Var hos Bm idag, huvudet är rörligt och bebisen ligger högt upp :( jag blir så less. Funderar på att ta husvagnen och åka iväg på lite utflykter men min man vägrar för tänk om förlossningen startar... men för mig känns det inte så .
Jag känner mig faktiskt mindre gravid än för en månad sedan.
och vi har ju inte planerat något för midsommar heller för vi räknade med att vi ska ha en liten bäbis.. känns som att sommaren bara går förbi och jag sitter här och väntar... känner mig verkligen inlåst.
Förlåt nu är jag besvärlig när jag bara klagar. Måste bara skriva av mig och lätta på känslorna lite :(
Befinner mig troligtvis i en märklig latensfas som började med rejäla sammandragningar och molvärk samt ont i ryggslutet vid 21-tiden igår. Har haft molande och som hugg i underlivet och jag känner att jag är alldeles mjuk inne i slidan, tappen är alldeles sladdrig och tappen var vänd rejält framåt tidigare och fick in två fingrar men nu har den vänt dig lite bakåt känns det som. Har även haft väldigt vattniga flytningar hela dagen och nu är dom ljusrosa precis som slemmet jag hade i morse. Jag har inga värkar, hade några tidigare under natten men inget som gick att klocka. Jag fattar helt ärligt ingenting? Mannen tyckte att jag skulle ringa in till förlossningen och prata med dom men eftersom jag inte har några värkar för närvarande utan bara molvärk och ett nästintill konstant stenhårt bowlingklot till mage samt de här flytningarna så tror jag inte att dom kommer att säga någonting annat än att det är latensfasen och att jag ska avvakta. Jag har redan blivit hemskickad en gång därifrån pga uteblivna värkar och vill helst slippa att det upprepas. Har åtminstone tagit på mig en binda för att se så att det inte är fostervatten som sipprar. Jag förstår som sagt ingenting? Var uppe och spydde en gång tidigare också. Tänkte avvakta lite, försöka sova och se hur det utvecklar sig men någonting är helt klart i görningen och om inget annat händer så ringer jag in om några timmar. Så märkligt?
Stort grattis till er !
Då är vi kvar:
Kindofnothing: bf+6
Alisee: bf+3
Oroligöverbarn: bf+3
Zebra: bf-1
Moorii: bf-2
Elvipe: bf-4
Fröken sol: bf-4
Lina83: bf-4
Utvandraren: bf-7
Krocki1: bf-8
?
Någon mer som har svårt att fixa barnvakt inför förlossningen?
Hur går det för er?
Jag hittar inte länken bara fotostremm jag har gjort om det. Det är en sammanfattning av barnmorskor
Hur upplevde du igångsättningen förra ggn? Hur gick det till?
Är det ngn annan som blivit igångsatt? Upplevelse?
Här har det sen en stund tbx läckt ngt, till slut orkade jag pallra mig upp (sov äntligen liiite) o trosskyddet var fullt o lite rosa. Hoppas på sipprande vatten. Ringde förlossningen men eftersom jag har mvc tid idag kan jag avvakta den så får vi se var detta tär vägen. Bf +10 så blir glad om det startat
Tack, jag tror det. Börjat få värkar. Kmr inte ofta men när de kör gör de ONT.
Hoppas verkligen det är din tur sen. Så himla segt att gå över!
Hon kom 11.36, helt fantastisk förlossning som tyvärr avslutades med att hon fick i sig av vattnet hon bajsat i. Så hon får hjälp med andning osv o vi blir kvar ett tag på sjukhuset.
Idag har jag haft en sån där bajs dag då allt känts helt hopplöst, att bebisen aldrig vill komma ut. Ont i händer och fötter och extremt trött.
Hoppas ni andra haft en bättre dag
Lite glesare värkar nu förstås, så försöker sova lite. Hoppas dock verkligen att det sätter igång inatt, men lär säkert försvinna :/
Idag flera ggr när jag var på toa och kissat tyckte jag att det luktade konstigt - luktar nästan som ?sperma?
Vi har inte haft sex på länge nu.. så jag undrar vad kan det bero på? Någon som vet?
Här blev det bebis i natt. Jag fattar inte att det kan gå så snabbt !
Men hoppsan! Grattis till bebis :D
Då var det fostervatten som läckte? Kom det värkar senare?