Inlägg från: 13mila |Visa alla inlägg
  • 13mila

Bf juni 2018

Moorii skrev 2018-07-02 12:12:24 följande:

Tack för dina peppande ord! Tårarna bara rinner här, så fruktansvärt trött på detta. Jag hoppas du har rätt i att det sätter igång av sig själv, men jag ställer in mig på igångsättning nästa måndag. Jag är tydligen inte kapabel att föda naturligt, känns så himla tråkigt bara. Usch, blev mycket mer förstörd av detta än jag trodde.

Usch, jag lider med dig... Det är påfrestande att bära ett barn 9 månader och känna sig klar, och varje extra dag efter BF är en pina och som ett hån... Hoppas att din förlossning kommer igång snart.

Har själv BF på fredag men sätter stort hopp i den studien (bor också i Gbg). Med dottern gick jag till BF +12, värkarna kom igång av sig själva men det var de längsta dagarna i mitt liv. Enda trösten jag intalar mig är att bebisen kommer ut förr eller senare, även om jag skulle föredra förr :) och att det finns 50% chans att bli igångsatt nästa vecka...
  • 13mila
    Moorii skrev 2018-07-05 02:45:32 följande:

Det blev bebis inatt, helt otroligt! Ringde förlossningen, fast jag inte trodde det var på gång riktigt ännu och hon sa välkommen in. Tänkte först att vi väntar lite, men sen kom värkarna igång ordentligt, så svärmor fick skynda hem till oss! Vi fick rum på förlossningen och jag hade svinont och bad om epidural direkt :P bm bara, du kan väl ta lustgas så länge..onda ögat och sen kom läkaren rätt fort! Var öppen fyra då jag kom in, två-tre timmar senare var jag fullt öppen! Inte konstigt det gjorde ont. 01:55 kom hon äntligen ut, lilla tösen. Helt fantastiskt att få upp henne på magen <3 Sprack ingenting och mår jättebra. Grym förlossning!

Stort grattis! Äntligen får du gosa med bebis <3

Ska nog oxå efterfråga en hinnsvipning nästa bm besök, det är konstigt att det erbjuds hejvilt i andra landsting medan här i Gbg behöver man be/tjata om det. Njut av bebisbublan :)
  • 13mila
    Krocki1 skrev 2018-07-06 16:49:17 följande:

När man ansöker om föräldrapenning, ska man skriva in dubbeldag de första 10 dagarna?

Du söker om FP så som du planerat, medan pappan/partnern får söka separata 10 dagar (tror det faller under tillfällig föräldrapenning, men heter 10 dagar). Utbetalningen av de 10 dagarna kan dröja om man är sambos och faderskapet inte är fastställt. Gjorde i alla fall för oss för 2 år sedan...
Svar på tråden Bf juni 2018