Inlägg från: nununu |Visa alla inlägg
  • nununu

Bf juni 2018

Bubbel85 skrev 2018-06-19 07:28:38 följande:

Ååå så less jag är nu. Igår drog det igång ordentligt. Regelbundna värkar med ca 6 min emellan i flera timmar på kvällen. När det började göra riktigt ont i ryggen och ut i ljumskarna ringde jag förlossningen för att rådfråga och de ville att vi skulle komma eftersom vi har 90 min resväg. Ringde och väckte mamma som panikkom i morgonrock som barnvakt. Kommer till förlossning och får göra kurva. Regelbundna sammandragningar och allt ser ut att va igång... till hon känner på tappen och säger att den verkar va helt omogen. Det kan dra igång om 2 timmar eller om en vecka eller två säger hon... förbannade skitkropp känner jag bara!! De rekommenderade att vi sov på patienthotellet ifall det skulle dra igång under natten så det gjorde vi, vaknade nu och är bara öm i magen, inget annat... ååå så less :((((( bara att åka hem igen.

Det verkar som att vi är två då Bubbel! Har varit vaken hela natten och tagit värkar, var nere på 3 st på 10 min men ville vänta så länge som möjligt med att åka in. Tog alvedon för att få sova lite och nog fan avtog allting efter 20 min sömn. Har sedan 03 några få värkar som varierar mellan 10-60 min emellan och de gör jäkligt mycket mer ont när de kommer en och en än när jag var inne i det och trodde att det var på riktigt inatt. ?Känner mig? inte mogen och hann aldrig åka in till förlossningen för undersökning så jag får väl bara hålla tummarna för att det snart drar igång på riktigt... Suck! Det här med att vara gravid var fan så mycket värre än tag trott.

BF-6 idag

Hoppas att du och alla andra snart får komma igång!
  • nununu

Kämpa på alla som väntar på era bebisar! Vår prins kom lite oväntat den 20/6 på bf-5. Hade knappt några känningar innan 18/6 men då satte det igång med oregelbundna värkar och efter 36 h var han äntligen ute. Nu hänger vi på BB och ammar så mycket vi kan ????

• nununu
    Bubbel85 skrev 2018-06-22 09:18:58 följande:

Här blev det bebis inatt! :)

Grattis!!! Hoppas att allt gick bra
  • nununu
    kindofnothing skrev 2018-07-10 20:28:07 följande:

Ni som fött på Östra:

Vad sa de om stygnen? Visst försvinner de av sig själv? Efter hur lång tid?

När gör man hörselscreeningen? Får man kallelse till den?

Vart lite kaotiskt under förlossningen så fick aldrig infon o trots många dagar på sjukhuset tänkte jag inte på att fråga..

Stygnen försvinner av sig själva, de är borta på 6-8 veckor har jag för mig att de sa men de kan också börja lossna tidigare.

Vi fick kallelse till hörsel screening veckan efter vi kom hem och tiden vi fick var bara några dagar senare!
  • nununu

Vi ammar ganska olika från natt till natt. Under dagen vill han ha mat minst varannan timme, tills han somnar för natten som sker nån gång mellan 20.30 och 22.30. På natten ammar han var tredje till var femte timme. Oftast blir det ca 21, 02, 05, 07 och efter 07 somnar han inte om igen. Vi delar helt på nätterna så jag ammar och pappa rapar och byter blöja om det behövs samt får honom att somna om. Jag sover inte på dagarna så pappas argument är att jag har det jobbigare än han har det på jobbet så han vill avlasta. Funkar bra så här långt!

Utvandraren2 skrev 2018-08-07 11:08:19 följande:

Hur ammar ni på natten? Jag har ingen aning om vad som är vanligt. Här blir det kl 23, 02, 05, 08. Så går vi upp när hon vaknar nästa gång, ca 10.

Ammar, rapar, byter blöja och nattsång. Tar allt från 30-60 min.

Pappan började jobba igår, så andra dagen själva. Går fint, men lite drygt att jag blivit dålig så vi måste till olika möten. Fortfarande uvi med gbs och gjort illa ryggen (lyft för tungt en gång). Kiropraktor igår, läkare idag. Hoppas på att äntligen få remiss vidare så att infektionen försvinner, femte veckan nu, och hadde kanske innan bf med! Känner samma symptom nu som innan bf, men då trodde jag det var gravidrelaterat vilket jag förstått nu att det inte var. Inte lätt att veta när man inte haft uvi tidigare.

Slutligen vill jag tipsa om babygym. Det tydligt att hon tycker det är roligt. Och det ger mamma några minuters andrum...

Svar på tråden Bf juni 2018