Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Alltså, aj! :( Har så ont av foglossningen nu så jag blir gråtfärdig. Åkte iväg med sonen till lekplats en stund, gjorde några nödvändiga ärenden och åkte sen hem och handlade. Helt förstörd nu, gör ont fast jag sitter ner och vilar. Sonen somnade i vagnen som tur var, så fick en paus. Det är fem veckor kvar, sju om jag har otur. Hur ska det gå när jag är själv med sonen?? Börjar få lite panik :/

• Moorii

Låter som att bebis kan titta ut lite tidigare denna gång Kia82!

Jag var också hos bm idag, vecka 36 (35+0) och magen mätte 32, fyra cm mindre än då jag väntade sonen. Kurvan har lämnat mittenlinjen sen två veckor tillbaka, men bm var inte orolig över det, men hon trodde att denna bebis skulle vara mindre än den förra.. Man kan alltid hoppas! Iallafall huvudomfånget, det var 37 på sonen. Hon låg fortfarande neråt, men högt.. Ingen förhoppning om att hon kommer fixera sig heller. Jaja, ut kommer hon på ett eller annat sätt ändå ^^

• Moorii
    Kia82 skrev 2018-05-21 19:04:55 följande:

Ja man kan ju hoppas, någon gång ska man väl kunna få innan bf!

Det finns fortfarande gott om tid för henne att sjunka och mina två sista fixerades inte helt förrän förlossningen satte igång eller åtminstone efter det sista bm-besöket innan förlossningen.

Precis :) håller tummarna!

Jo, det finns det ju, får hoppas hon fixerar sig innan det är dags. Usch, jag är lite orolig idag. Har varit hemma hela dagen då jag blivit sjuk och mannen har varit ledig, så har haft mer tid att känna efter. Lillan har inte rört sig riktigt som hon brukar, lite mindre tycker jag, framför allt nu på kvällen då hon brukar köra gymnastikövningar. Sen tänker jag att hon kanske alltid är lugn mitt på dagen, bara att jag inte märkt det förut eftersom jag varit igång. Men nu på kvällen är det konstigt att det är så lugnt.. Har ni andra haft lugnare dagar?
  • Moorii
    Kia82 skrev 2018-05-21 20:17:23 följande:

Sa du något om rörelserna till din bm? Sålänge hon rör sig flera gånger varenda dag så tror jag inte att du behöver oroa dig men om du ändå gör det så ring bm. Min lille har rört sig mycket hela tiden fast såklart mer eller mindre ändå men nu den sista veckan har han varit fullkomligt galen och ska in med fötterna under revbenen, så hemskt,

Jo, det gjorde jag, hon sa ungefär samma som du, att så länge man känner rörelser då och då är det ingen fara. Har det gått två timmar utan rörelser bör man åka in och kolla sa hon. Aj, det låter väldigt obehagligt! :S
  • Moorii
    FairyL skrev 2018-05-21 21:19:53 följande:

Min har lugnare dagar ibland. Följer inte sina rutiner stenhårt, precis som en annan.

De växer väl och behöver sova mer vissa dagar tänker jag.

Ok, skönt att höra att det kan variera lite ändå. Hon har knölat lite mer nu den sista timmen, så känner mig lite lugnare nu iallafall.
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-22 10:05:00 följande:

Min lilla hade äntligen vänt sig med huvudet nedåt. Skönt! En sak att slippa tänka på.. Bm tyckte också jag ska åka in på första värken eftersom de gick så fort med sonen och hon garanterade att de kommer gå väldigt fort denna gången. Nervöst! Har inte skrivit förlossningsbrev än så hoppas hon håller sig inne ett tag till!

Har alla packat bb väska nu? Vad har ni för SF mått nu?

Har 34, är i vecka 36

Vad skönt att hon vänt sig! Har inte packat väskan än, men tänkte göra det innan veckan är slut iallafall. Mitt sf-mått var 32 nu i vecka 36, tycker det är lite litet. Började med att ligga två cm under veckan jag var i (24 i vecka 26 tex), men nu har det alltså sjunkit de senaste två gångerna och har lämnat kurvan. Hoppas bm har rätt i att det inte är konstigt!

Ringde förresten förlossningen idag, eftersom jag för andra dagen i rad känner en minskning av fosterrörelser. Hon hänvisade mig till barnmorskemottagningen i första hand, för att lyssna på hjärtljuden. Det gjorde jag igår och på vilket sätt kan man höra då om nåt är fel undrar jag? Slutade med att jag inte ringde dit iallafall, hoppas på att rörelserna ökar under dagen.
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-22 12:52:00 följande:

Ja jag tänkte också ha som mål innan veckan är slut :) de äe ju skönt att ha den och alla papper i bilen om de skulle va nått nu :) säger bm inget är de säkert ingen fara :) och de brukar väl stanna upp lite nu i slutet med. Skönt nog :)

Jasså hänvisade hon dig dit? När ja kände minskade fosterrörelser svepte ja ett iskallt glas vatten och la mig på vänster sidan och då började hon, men din börjar inte av det heller?? Dom brukar ju ta sånt på allvar <3 ring igen ilväll om dom inte tilltar!

Ja precis :) vilka papper tänker du på, förlossningsbrevet? Ja, får hoppas det är så :)

Mm, tycker det var konstigt, brukar ju vara så att det är dit man ska höra av sig när sånt händer. Jo, hon rör sig lite när jag lägger mig på sidan, men det är fortfarande betydligt färre rörelser än jag brukar känna, det är det som gör mig orolig. Men får se hur det känns ikväll helt enkelt.
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-23 06:28:13 följande:

Alla papper med blodgrupp och såna saker, sen tänkte jag skriva ihop ett eget förlossningsbrev idag ifall de drar igång innan ja hunnit skriva nått hos bm..

Hue kändes det med rörelserna igår?? <3

Aha, vet inte om jag fått nåt sånt denna gång, fast det kanske bara behövs tas med inför födsel av första barnet? Förlossningsbrevet får jag skriva i slutet av veckan, eller nästa vecka. Har inga förhoppningar om att nånting händer innan bf tyvärr :P

Jo, kände tillräckligt mycket för att jag inte skulle känna mig orolig, så det var skönt! Hoppas hon fortsätter hålla igång idag.
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-23 06:34:09 följande:

Låter som jag skulle skrivit det där :) blir också orolig eftersom jag inte kände ett dugg första graviditeten. Tror inte jag hade en enda sammandragning förrän jag fick värkar :) mår fortfarande illa med så varje morgon tror ja typ hon ska komma för då kör magen igång ordentligt och jag får ont i magen och värk nedåt. Jobbar också bara denna och nästa :)

Haha hur sjukt är de inte att vi prickade in detta vädret som höggravida tjejer?? Jag tänkte ?hon kommer i juni, skönt då har de inte hunnit bli så varmt än när man är höggravid.? Tjena värmerekord. Haha! Jag kan inte sitta i solen en minut typ för blir helt svimfärdig :p

Ja, värmen är fruktansvärd! Jag bara väntar och längtar efter det där bakslaget, när det blir normala tio grader, snålblåst och spöregn såsom det bara kan bli i juni ;D ingen annan förstår mig när jag klagar på värmen, förutom andra gravida förstås ;) börjar få slut på kläder som är tillräckligt svala för vädret dessutom...
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-05-23 09:06:09 följande:

Det är mitt andra barn med så det tror jag inte :) men kanske äe olika i olika landsting :) skönt att du kände henne mer :)

Hmm, får fråga bm nästa gång. När fick du ditt papper? Tog proverna förrförra gången och fick svar förra gången iallafall, men inget papper. Kommer iofs inte ihåg att jag visade upp det på BB sist, men ändå!

Ja, så kan det vara förstås :)
Svar på tråden Bf juni 2018