Bf juni 2018
Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?
Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?
Så spännande med symptom! Snart får se dyka upp en Juni bebis i gruppen :)) <3
Om 50 min går jag hem på mammaledighet och sommar med min tvååring. Guuud vad underbart! :D
Värkarna/förvärkarna avtog under dagen, men nu är det igång igen. Väldigt oregelbundna och helt klart hanterbara, men ändå! Kom också en stor bit slempropp. Börjar bli nervös.
Värkarna/förvärkarna avtog under dagen, men nu är det igång igen. Väldigt oregelbundna och helt klart hanterbara, men ändå! Kom också en stor bit slempropp. Börjar bli nervös.
Hade som mensvärk igår i intervaller ett par timmar sen försvann de. Hann aldrig bli regelbundet. Igår när ja la mig började de igen för att sedan avta. Idag har jag som molvärk i nedre delen av magen hela tiden, ibland toppar men mer eller mindre konstant. Nästan så de strålar ut i benen. Någon mer som har de så? Alla barnvakter är borta i helgen såklart så de får gärna lugna sig :p
Ibland känns de ?är jag kanske bara toanödig??? Men kan inte gå på toa heller... kan man ha de såhär i flera veckor?
Vattnet gick vid kvart i ett inatt, men har fortfarande oregelbundna värkar som inte gör jätteont. Är inne på förlossningen nu för rutinkontroll. :)
Gud jag känner precis som du skriver, exakt plus att jag mår illa. Det började inatt och jag har sovit såå dåligt vilket ju säkert inte hjälper nu. Jag har legat i soffan precis hela dagen med kraftig molvärk. Bebis rör sig extremt mycket så vet inte om det är förvärkar, början till riktiga värkar eller att bebisen rör sig och träffar nerver, organ och allt sånt och att det är det jag känner för vag märker liksom inga toppar och dalar utan det är liksom ihållande. Är det samma för dig?
Så har jag med. Började inatt. Sov inget mellan 02-06. Var upp och åt tre gånger för jag kände mig hungrig. Toabesöken var minst lika många.
Har mått illa från och till och det trycker på massor neråt.
Tänker att jag är skitnödig men inget händer.
Har mått så bra hittills så jag hoppas verkligen inte att det ska vara såhär i 3-4 veckor!
BF om en vecka..
Har inte märkt av någon slempropp. Kände på tappen nu men möjligtvis att den mjuknat.
Försöker intala mig själv att det inte blir någon bebis inatt eller imorgon för väntan blir så otroligt jobbig! :-//
Nu brudar dricker jag mirakeldrycken som sägs starta förlossningen!!! Lär knappast fungera men känner mig lite desperat just nu ;) kommer inte ihåg om nån skrivit om den innan eller om jag läst i en annan tråd men nån annan som testat? Är med citron, ingefära och Cayenne... om inte annat borde den ge halsbränna men tydligen ska receptet komma från en barnmorska :p