Inlägg från: Bubbel85 |Visa alla inlägg
  • Bubbel85

Bf juni 2018

kindofnothing skrev 2018-06-26 22:51:57 följande:

Hon kom 11.36, helt fantastisk förlossning som tyvärr avslutades med att hon fick i sig av vattnet hon bajsat i. Så hon får hjälp med andning osv o vi blir kvar ett tag på sjukhuset.

Stort grattis till tjejen!
  • Bubbel85
    wibblywobbly skrev 2018-06-29 15:12:23 följande:

Nu var det ett tag sen jag skrev här och mycket har hänt.. :)

Hade BF 9/6, men gick över tiden. Natten till Måndagen den 18/6 åkte vi in till förlossningen, hade då regelbundna värkar (och jätteont..!) men hade bara öppnat mig 2 cm. Fick dock läggas in, fick en morfintablett och en sömntablett med hopp om att jag skulle kunna få sova mig igenom värkarna ett tag men det gick inte..

Väl inne på förlossningen var jag dock peppad, tog mig igenom varje värk med hjälp av Tens till en början, men efter ett par timmar var jag helt slut.. Märkte också att jag tappat förmågan att kunna kissa själv, så de fick tömma mig.. vilket var hemskt ärligt talat.

Värkarna ökade i styrka, fick lustgas.

Timmarna rullade på.. Jag öppnade mig knappt. :( Började tappa all ork. Fick epidural som fungerade riktigt bra mot smärtan i några timmar! Dock.. Så efter över 30 timmar av värkar beslöt man att jag skulle snittas, för då var all ork slut.

Väl inne för att snittas tog ingen bedövning, så jag fick sövas. 11:20 på Tisdagen 19/6 kom vår lilla dotter, och maken fick ta hand om henne då jag låg sövd och sedan var sängliggande.. Vi stannade på BB tills på Fredagen, då vi äntligen fick åka hem.

Så... inget gick så som jag hade hoppats, men har världens finaste tjej här hemma. :)

Vilken tuff förlossning :( men stort grattis till tjejen! :)
  • Bubbel85
    Orolig över barn skrev 2018-06-29 17:20:31 följande:

Här blev det bebis i natt. Jag fattar inte att det kan gå så snabbt !

Stort grattis! Var det kanske fostervatten som sipprade ändå då kanske?
  • Bubbel85
    Alisee skrev 2018-07-01 05:31:27 följande:

Sista dagen i juni kom vår pojke efter en lång och kämpig förlossning. Men nu mår vi alla bra och det är fortfarande overkligt att han är här!

Stort grattis! :) jobbigt med förlossningen men skönt att ni mår bra!
  • Bubbel85
    Utvandraren2 skrev 2018-07-01 11:06:21 följande:

En liten flicka kom till världen tidigt imorse!

Hade värkar 03-22, men 7-9 min emellan och bb ville att jag skulle vänta till 5. Kl 22 var jag helt utsliten och åkte in. Öppen 7 cm! Fick epidural och vila lite. Väldigt fin förlossning, värkarna hemma var faktiskt det värsta. Så lycklig nu!!

Stort grattis!! :)
  • Bubbel85
    Elvipe skrev 2018-07-02 09:32:05 följande:

Inga förändringar för någon här inne? Här vaknar man upp på BF +6. Sovit som en gud. Med första barnet låg jag inne på förlossningen nu. Idag blir det besök hos barnmorskan. Blir en vanlig kontroll o bara att fortsätta vänta antar jag. Verkligen ingenting som tyder på att den här bebisen vill ut de närmsta dagarna. Börjar tappa självförtroendet helt inför kommande förlossning. Är mest bara tom och lite besviken. Inte alls peppad längre.

Men då är det nog på g ska du se, lugnet före stormen! Började också sova bra sista nätterna och mindre känningar i kroppen... men så plötsligt. Håller hur som helst tummarna att det kommer igång snart <3
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-07-02 10:20:24 följande:

Såklart blev det den sena gruppen. Nu skiter jag i det här :( hem och deppa.

Men vad tråkigt :( du får försöka tänka att det är nån mening med det. Kanske det sätter igång ikväll av sig själv, håller tummarna! Uff vet precis hur segt det är, min tjej kom bf+10. Segaste dagarna i mitt liv. Men mina värkar kom helt plötsligt kl.14.00 och fattade direkt att det var dax så det kan komma plötsligt, klen tröst men... hoppas det kickar igång i kväll!
  • Bubbel85
    Lina83 skrev 2018-07-04 00:43:16 följande:

I dag, precis en vecka efter Bf, gjorde vår prins entré som en blixt från klar himmel. Men med buller och bång och en hel del drama..

Halv ett ringde jag hem sambon och mina föräldrar som skulle vara barnvakt åt storebror. Kl 15.45, efter 22 minuter på förlossningen, låg han på mitt bröst. Låga fosterljud så det blev sugklocka (det jag fasat för), men vi slapp akut kejsarsnitt.

Fortfarande ganska mörbultade, men vid gott mod ligger vi nu på BB och mår bra.

Kämpa på ni som ännu inte fått träffa era skatter!

Stort grattis :)
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-07-04 15:48:37 följande:

Bf +10 och sista besöket till bm avklarat. Vad om hinnsvepning och jag hade tur, de hade nyss fått en kollega som jobbat på förlossningen som kunde göra en, min bm hade nog inte gärna gjort den.. Ont gjorde den, men visade sig att jag öppnat mig till nästan tre cm från en i fredags, och hon är numera ruckbar, inte rörlig som förut! Har också haft så onda förvärkar er senaste timmarna att jag haft svårt att gå, så hoppas detta drar igång något nu.

Spännande, håller tummarna! :)
  • Bubbel85
    Moorii skrev 2018-07-05 02:45:32 följande:

Det blev bebis inatt, helt otroligt! Ringde förlossningen, fast jag inte trodde det var på gång riktigt ännu och hon sa välkommen in. Tänkte först att vi väntar lite, men sen kom värkarna igång ordentligt, så svärmor fick skynda hem till oss! Vi fick rum på förlossningen och jag hade svinont och bad om epidural direkt :P bm bara, du kan väl ta lustgas så länge..onda ögat och sen kom läkaren rätt fort! Var öppen fyra då jag kom in, två-tre timmar senare var jag fullt öppen! Inte konstigt det gjorde ont. 01:55 kom hon äntligen ut, lilla tösen. Helt fantastiskt att få upp henne på magen <3 Sprack ingenting och mår jättebra. Grym förlossning!

Å grattis moori :)
  • Bubbel85
    kindofnothing skrev 2018-07-05 15:55:45 följande:

Någon som vet var jag kan hitta amningslinnen som inte är så tighta som t.ex Lindex, hm o kappahls? Vill gärna ha det lite löst i värmen. Gärna billigare än t.ex boob också

Blir så sjukt irriterad på att det inte finns tunna och lösa amningslinnen!!! Allt är liksom både tajt och tjockt i tyget, hur har man tänkt där? :) jag har dock upptäckt dessa tunna ärmlösa blusar med knappar som funkar jättebra, de finns ju typ i alla butiker, är dock lite svårt att hitta de som inte är för genomskinliga men hittade några på hm iaf.

• Bubbel85
    Elvipe skrev 2018-07-11 07:30:35 följande:

Tusen tack för er omtanke! <3 Ja, idag kl 08 hade vi tid för vräkning men otroligt nog befinner vi oss redan på sjukan eftersom lillebror mirakulöst nog kände att det var dax att komma igår på sista chansen.

Vaknade natten till igår vid 03.45 av värkar, kl 05 började de komma regelbundet med 3 min mellanrum men fullt hanterbara. Pratade med fl två gånger varav andra gången bestämde vi att jag skulle komma in efter 7. Kom in 7.30 och visade sig att jag var öppen 6 nästan 7 cm och tappen helt utplånad. Vattnet gick spontant i hutlösa mängder i samband med undersökningen och fick börja med lustgas. Till sist blev det ohållbart så jag ville få EDA vid 8-9 cm precis

när det började bli "För sent" men narkosläkare kom och precis under tiden och när de precis var satt började jag få krystvärkar och 10.30 föddes vår kille blå och med navelsträngen 2 varv runt halsen. Precis när de skulle springa ut me honom så halvvägs började han skrika spontant så de kunde vända! Vi mår nu bra allihopa men blir kvar här minst en dag till. (Mest på grund av mig) som inte kan kissa.

Men grattis elvipe! Vad härligt att det hann starta spontant också. Så skönt att allt gick bra, vi är många i gruppen som tänkt på dig :)
  • Bubbel85
    FairyL skrev 2018-07-16 21:27:53 följande:

Hur sover och ammar era små på nätterna?

Vi kan få vår bebis att sova i babynest max en gång per natt, men då sover han så länge som 3h. Efter det vill han äta (ammas) MINST varannan timme och han somnar enbart på/precis bredvid mitt bröst efter ca 1-2h. Han är trött och somnar korta stunder under amningarna så det kan ta 1-2 h innan han blir mätt och kan somna om helt.

Det är rätt jobbiga nätter!

Jag överväger att låta honom börja med napp för att få honom att sova mer i nästet, plus att han gärna suger på mitt bröst länge efter avslutad amning vilket är rätt uttröttande även på dagarna. Samtidigt vill jag inte strula till amningen, men han går upp bra i vikt och har gjort det sen fyra veckor.

Vågar knappt skriva detta men vår tjej sover hela nätter, 6-8 timmar i sträck. Peppar peppar men har gjort det varje natt sedan hon föddes. Hon ammar bara 5 minuter per gång men ofta under dagarna. Under dagtid en gång var 1-3 timme och på kvällarna typ mellan 19.00-23.00 5 min varje halvtimme. Så kvällarna är ju vigda till amning men bm trodde att hon åt upp sig på kvällen och därför står sig hela natten. Hon har gått upp bra i vikt så allt flyter på bra. Hon är fruktansvärt nöjd med allt och allt är bara så enkelt just för tillfället iaf. Är som natt och dag med första tjejen som skulle bäras bäras och bäras konstant. Usch sicket drygt inlägg för er att läsa som sliter på nätterna, förlåt, men kan trösta att första barnet som sagt var helt tvärtom! Och bara för att de första veckorna är på ett sätt så kan det ju vända fort :)
  • Bubbel85
    Elvipe skrev 2018-08-15 15:06:33 följande:

Har någon av er provat ha sex ännu? Hur har det gått? Efter hur lång tid? 5 veckor sedan förlossning här och har inte haft sex än. Har ganska nyligen slutat blöda. Har ingen direkt lust alls faktiskt men det har däremot min typ sexuellt frustrerade sambo som ofta frågar om när det kan tänkas vara "ok" igen... Gillar inte den pressen. Har gjort knipövningar sen dagen efter fl i princip men är ändå nervös för hur det ska vara där nere. Inte lätt att få tillbaka lusten heller när man går med en bebis fastklistrad, sover utkasst och inte alls känner sig direkt bekväm med kroppen så här nära efter graviditet. Eller hur känner ni? Borde jag ta mig i kragen?

Har inte heller haft sex och har noll lust. Min sambo frågade lite försiktigt för ett par veckor sedan och jag räddade upp situationen med att jag inte får ha sex innan efterkontrollen! Det får man ju, men det behöver ju inte han veta :) så Nu har han inte sagt ett ord om det... men har ju insett att efter efterkontrollen får jag kanske problem, haha. Jag känner mig helt återställd men första gången är ju lite läskig så tror det är därför jag har noll lust. Skulle kanske egentligen bara få det överstökat så tror jag lusten kommer tillbaka... men jag har ju liksom ingen lust att få det överstökat heller :P
  • Bubbel85

Hej alla mammor! Hur går det för er? Här flyter livet på och lilla bebisen är 4 månader och inte så liten längre. Helammar fortfarande och vi har kommit in i rutiner bra. Har tränat regelbundet, först i en mammagrupp för nyförlösta och nu hårdare ca 3-4ggr per vecka. Kroppsligt känner jag mig helt återställd och har gjort länge men nu känns det som nåt är fel hormonmässigt. Första två månaderna försvann alla gravidkilon och jag kände mig pigg. Från månad 2 och nu till månad 4 ökar jag bara i vikt trots träning och jag är konstant förstoppad och svettas på nätterna och är frusen på dagen. Känner mig inte så trött men tung i kroppen liksom, vilket säkert beror på viktökningen. Har inte gått upp jättemycket utan runt 3-4kg sen efter förlossningen men de känns jättemycket :/ är det fler än mig det blir såhär för? Blev exakt samma förra graviditeten, alltså att jag gick upp i vikt igen efter förlossningen men trodde det berodde på att jag fikade mycket. Fikar en del nu med, men nu har jag ändå tänkt mig för betydligt mer än förra gången, samt att förstoppningen och allmän seghet i kroppen gör att jag tänker att mina hormoner går bananas pga amningen. Ska ringa bm och be om kopparspiral så ska höra om jag får ta blodprov och kika mina värden. Nån mer?

Svar på tråden Bf juni 2018