Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Bubbel85 skrev 2018-05-28 21:39:48 följande:

Nu i v.38 kittlas det inte men av och till gör det jätteont! Känns som att bebis ska pressa sig ut genom huden på magen. Ett par gånger per dag kommer det en häl som sticker ut ett par cm från kroppen tex, det ser helt sjukt ut och de som sett det har nästan skrikit rakt ut :) hela magen ser helt deformerad ut. trodde rörelserna skulle bli med buffande och svepande för det är så lite plats men shit vad det är hårda tag inne i magen. Försöker tänka positivt att det ör en stark bebis därinne men AJ! Sägs väl att bebisen kan lugna sig lite innan det sätter igång men här är det mer än full fart :(

Ajaj :/ så stark är inte min bebis att hon kan trycka ut kroppsdelar på det sättet, iallafall så ser man inte att det är en häl, bara att magen går i vågor ^^ Förstår att de skriker rätt ut, det måste ju se helt galet ut! :D Är i v. 37 nu och det är fortfarande de där kittlande rörelserna, fast ibland gör det ont också, men inte så ofta. Betydligt snällare än min son, som sträckte ut benen allt vad han kunde mot mina revben och ganska ofta också. Det kändes!
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-05-28 21:38:35 följande:

Nös idag. Kan bara säga att det var en intressant upplevelse.. :o Kändes rejält där nere. Men jag har haft tur för det svider ingenting när jag ska gå på toaletten (ursäkta infot, haha). Jag har hört att det ska vara en hemsk upplevelse att kissa och bajsa efter en förlossning. Och ändå så har dom klippt mig och så sprack jag lite också, men det kände jag inte ens!

Ni som har fött förut och fått en spricka, kände ni den? Och hur lång tid tog det för er innan stygnen lossnade och underlivet kändes någorlunda normal igen? Jag känner ingen smärta i vaginan, men är svullen. Väldigt öm om mellangärdet bara som känns när jag sitter och promenerar.

Jag blev också klippt med sonen och har inget positivt att komma med gällande läkningen. Var svullen bra länge efteråt och det tog nog uppemot ett halvår innan jag var helt återställd. Vad jag hört så tar det längre att läka efter en klippning än om man spruckit, men vet inte om det verkligen är så.
  • Moorii
    Freya18 skrev 2018-05-29 02:50:23 följande:

Oj, så pass länge? Vad jobbigt. :(

Jag blev undersökt idag och allt såg okej ut. Hade tydligen ett stort blåmärke på insidan av låret (högt upp, precis vid skarvet). Sköterskan sa att hon glömde ta med sig spegeln så jag kunde se, men jag hoppar gärna över den delen! Vill inte se hur annorlunda man ser ut just nu. Sköterskan sa att det är absolut ingen hemsk syn. Jag är bara svullen och lite blåslagen. Att det ser "fint" ut. Jag får kika sen när det har läkt lite mera.

Ja, alltså det gjorde inte ont eller så den sista tiden, men spände och drog där stygnen suttit.

Oj, de tittade på mina stygn först efter 5-6 veckor, så bra att de tittade så tidigt. Förstår dig helt, jag hade inte heller velat titta!
  • Moorii
    MaTik skrev 2018-05-29 08:00:23 följande:

Idag har jag bf!!! Känns helt knäppt, det var så länge sen jag blev gravid och det har hänt så mycket sen dess. Bebisen får gärna stanna inne några dagar till, jag mår bra i kroppen och vill fixa lite mer hemma. Dessutom är det för varmt att föda nu! Kanske tänker helt annorlunda när det gått ett par dagar. :)

Spännande! Haha, du måste vara en av få som faktiskt vill gå över ;) men håller med om värmen!
  • Moorii
    AngieSthlm1 skrev 2018-05-29 18:56:03 följande:

Hej! Nu är det nära för många av oss, BF 22 juni för mig.

Hur sover ni?? Jag sover sååå dåligt. Man ska ju inte sova på rygg utan på sidan och jag vaknar därför ungefär varje timme för att jag behöver byta sida. Jag är nog för tung/magen för stor för att jag ska kunna göra det i sömnen. Det gör ganska ont i benen också, lite som växtvärk. Har ni något tips på hur jag kan få till bättre sömn samt hur jag kan bulla upp bättre med kuddar? /Tröttis

Håller med bubbel85, gravidkudde! Min kostade dock runt 600, men funkar jättebra. Sover som en klubbad säl och har gjort i princip hela graviditeten. Den enda gången jag har sovit jättedåligt är, hör och häpna.. När vi sov en natt på spahotell XD Men till och med min man hade ont när han vaknade, så det var inte bara jag :P
  • Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-05-30 17:59:04 följande:

Till helgen verkar värmeböljan vara över där jag bor iallafall. Jag lider med er alla nu i värmen. Lämnade ett tokvarmt kontor och kom hem till en bastu till hus. Har inte hunnit köpa varken markiser eller persienner än.

En kollega sa att det är inte jättekul att ha nyfödd i värmebölja heller, så jag försöker vara tacksam för varje dag hon är i magen, trots att det är tungt.

Kommer vara varmt här i helgen med, men nästa vecka är det "bara" 21-22 grader och strålande sol varje dag.. Hur ska resten av sommaren bli då undrar man??

Nej, egentligen vill man ju inte ha en nyfödd i denna värme. Jag födde sonen 1/8 och det var ingen jättevarm sommar, men det räcker med 20 grader när man är amningssvettig. Allt är halkigt och svettigt och varmt, huva. Hoppas på att resten av sommaren blir ganska sval faktiskt!

Har extremt mycket sammandragningar nu, ibland gör de ont också, men det är nog pga foglossningen. Men det räcker med att jag böjer mig ner och plockar upp något, eller bara kliver upp från sittandes, så det blir många på en dag. Hur är det för er andra med sammandragningar?
  • Moorii
    Utvandraren2 skrev 2018-05-31 11:01:58 följande:

Tänkte beställa en bärsele. Vilken rekommenderar ni? Både ni som är flergångsfödande och ni som är förstagångs, hur har ni resonerat?

Hade en babybjörn med sonen i början, men fick så fruktansvärt ont i rygg och axlar av den, hemsk var den! Köpte sen en Ergobaby, hur bra som helst, kände inget i vare sig rygg eller axlar och väldigt bekväm. Den nya 360 är nog kanon, hade köpt den om jag inte redan haft en..
  • Moorii

Idag är det juni! :D även om det säkert blir ett julibarn för min del så känns det stort att äntligen vara inne i månaden då bebis är beräknad. 23 dagar kvar!

• Moorii

Från och med onsdag nästa vecka går jag från 75 % sjukskrivning till 100 %, mest troligt iallafall. Så skönt! Även om det bara är en vecka jobb kvar då egentligen så behövs det. Så två arbetsdagar kvar! Sen ska jag fixa och dona hemma och allra mest vila.

• Moorii
    MaTik skrev 2018-06-01 19:35:13 följande:

Värkarna/förvärkarna avtog under dagen, men nu är det igång igen. Väldigt oregelbundna och helt klart hanterbara, men ändå! Kom också en stor bit slempropp. Börjar bli nervös.

Åh, vad spännande! :D håller tummarna att det är dags nu!
Svar på tråden Bf juni 2018