Inlägg från: evve88 |Visa alla inlägg
  • evve88

Bf juni 2018

Emmy85x3 skrev 2018-06-13 07:17:50 följande:

Ja samma med mina sammandragningar/värkar inga tydliga toppar och dalar... Önskar ju bara att det kunde dra igång ordentligt, för då skulle det ändå vara över snart detta känns bara segt och neverendingstory typ :-$

Eller hur!!! Så himla segt när de luras natt efter natt. Igår hade jag dessutom ont heeela dagen. Kan ju hoppas de gör nån nytta i alla fall <3
  • evve88
    Bubbel85 skrev 2018-06-14 08:59:57 följande:

Ok, mest snopna situationen hittills. Igår badade jag och tyckte att det kändes obekvämt ner mot svanskotan, som ett tryck nedåt jag inte känt innan. Samtidigt upptäcker jag små slemmiga trådar som flyter i vattnet och upptäcker att det är en del av slemproppen (har inte gått alls innan för mig). Glad i hågen känner jag efter tappen och märker att det iaf hänt en hel del de sista dagarna. Börjar såklart känna efter minsta värk och tycker mig känna mensvärk och får känslan att INATT HÄNER DET. Går och lägger mig och vaknar kl.03 av att sängen är klassblöt, jag badar i vätska!!! Skyndar mig upp och på toa och märker att mina trosor är klassvåta, överallt utom i grenen?!?! Går tillbaka till sängen och upptäcker att vår dotter som ligger mellan oss kissat ner hela sängen.. jahapp.

Haha vilket antiklimax!! :/
  • evve88

Nu har jag lekt med vänner till sonen, (läs sprungit runt och jagat) gått på djurparken i tre timmar och slutligen handlat på vägen hem. Skulle de inte sätta igång det ska jag sitta på soffan resten av graviditeten. Haha

• evve88

Nu har jag lekt med vänner till sonen, (läs sprungit runt och jagat) gått på djurparken i tre timmar och slutligen handlat på vägen hem. Skulle de inte sätta igång det ska jag sitta på soffan resten av graviditeten. Haha

• evve88
    Emmy85x3 skrev 2018-06-14 14:15:38 följande:

Bra jobbat, då är du värd soffan iaf resten av dagen Hoppas att det startar förstås

Haha har inga större förhoppningar dock.. hur går de för dig?
  • evve88
    Lindalängtar skrev 2018-06-14 16:02:04 följande:

Sista besöket hos barnmorskan idag v 40+6, bebis fortfarande högt o rörligt så kunde inte få en hinnsvepning heller... Bara att vänta o hoppas slippa ringa om igångsättning om en vecka. Nu vill jag faktiskt inte mer är trött på magen o det gör faktiskt ont.

Åh visst får man inte hinnsvepning om bebis ligger högt och rörligt?? Min gör de med och är så rädd att min kropp inte ska sätta igång av sig själv... blev igångsatt förra gången och jag vägrar bli det igen...
  • evve88
    Lindalängtar skrev 2018-06-14 16:35:28 följande:

Nä hon sa att om den inte är fixerad kan hon inte göra nåt... Kändes tråkigt! Det är segt nu o vill också slippa igångsättning lagom till midsommar :/ Första barnet här.

Den igångsättnings metoden jac fick använda knappt längre så borde inte va orolig men kan inte hjälpas.. fick 2 hinnsvepningar sist innan igångsättningen och det hjälpte! Så segt om man inte kan göra det nu... var du något mogen i övrigt? Ska på koll på tisdag!
  • evve88

Tjejer måste bara fråga, nu på eftermiddagen har jag känt så fort jag reser mig upp eller sätter mig ner ett sånt sjukt tryck nedåt, (i förrgår låg hon jätte långt upp och rörligt så känns inte som Att de äe hon som borrar ner sig heller) tänk er nästan ända nere vid venusberget typ och så går de som ett band längst ner som trycket är...

nån mer som känner så??

• evve88
    Lindalängtar skrev 2018-06-14 19:06:00 följande:

Gjorde ingen gynundersökning så det vet jag faktiskt inte. Har hört många där hinnsvepning hjälpt men bara att vänta då... hur långt gången är du?

Ja men kan ju komma igång av sig självt med såklart :) jag är bara i v 39, 38+0 idag.. du då? :)
  • evve88
    Lindalängtar skrev 2018-06-14 20:06:25 följande:

Det hoppas vi på :) 40+6 idag så det börjar bli rejält drygt med förvärkar o så...

Förstår det :/ när är nästa besök hos bm nu då?
Svar på tråden Bf juni 2018