Inlägg från: Moorii |Visa alla inlägg
  • Moorii

Bf juni 2018

Elvipe skrev 2018-06-19 20:57:38 följande:

Okej, det låter bra! Har känt bebisen igen en hel del idag vilket känns skönt för min oroliga själ.

Vad packar eller packade ni alla ner för kläder åt er själva i BB-väskan? Tror att jag kan behöva tänka om. Har just nu ett par slackers (om ni vet vad jag menar?). Typ tunna mys/sommarbrallor från H&M. Sen har jag bara vanliga leggings och tänkte packa ett par gravidleggings. Hur mycket plagg behöver man egentligen? Vad har ni haft/planerar ni att ha upptill? Kommer inte alls ihåg vad jag hade på mig förra gången men har hela tiden tänkt löst och luftigt samtidigt som jag läst att många gillar att ha något tightare kring magen?

Kommer ihåg att jag hade alldeles för lite kläder med mig sist, typ ett ombyte.. Hur tänkte jag där? Nu däremot lär det vara mer lämpligt med mindre kläder i väskan iom omföderska och mindre tid på BB (fast man vet ju aldrig). Så precis som du har jag tunna sommarbyxor köpta på gekås enbart för detta, två par, plus tre löst sittande toppar. Min mage, eller egentligen hela jag, var en geléklump efteråt sist, hade verkligen inte velat ha något som satt åt då.. Har också med mig mina "crocs" jag köpte till förlossningen sist, guld värda eftersom jag fick elefantfötter efteråt pga all vätska i kroppen. Många charmiga saker man får vara med om som gravid /nyförlöst ;)
  • Moorii
    evve88 skrev 2018-06-19 22:07:08 följande:

Här kom vår lilla dotter idag efter en fantastisk förlossning <3 är otroligt trötta och glada nu <3

lycka till alla ni andra, snart har ni bebis här!! <3

Jag tänkte precis på dig! Åh, vad underbart, stort grattis! <3
  • Moorii
    Lindalängtar skrev 2018-06-21 06:07:48 följande:

Efter 40 timmar på förlossningen har vi nu fått vår prins genom kejsarsnitt :) en jobbig men fantastisk upplevelse! Bf+ 14 hann det bli o han är stor därefter, 4530g o 57cm :) nu blir det snart välbehövlig vila :)

Bra kämpat!! Stort grattis till pojken <3
  • Moorii

Tre dagar kvar till BF. Svärmor frågade igår hur det gick, tänkte att det var av omtanke.. Berättade om ont i svanken och lite småonda sammandragningar, men inget som indikerade att förlossningen var på gång. Ok, men då kan jag bjuda hem gäster till midsommarafton då, säger hon xD De är våra barnvakter när förlossningen drar igång :P Tänker på er som gått över tiden, hoppas det sätter igång för er snart!

• Moorii

Tre dagar kvar till BF. Svärmor frågade igår hur det gick, tänkte att det var av omtanke.. Berättade om ont i svanken och lite småonda sammandragningar, men inget som indikerade att förlossningen var på gång. Ok, men då kan jag bjuda hem gäster till midsommarafton då, säger hon xD De är våra barnvakter när förlossningen drar igång :P Tänker på er som gått över tiden, hoppas det sätter igång för er snart!

• Moorii
    EJL skrev 2018-06-21 07:10:54 följande:

Kl 23 kom värkarna som från klar himmel. 03:50 föddes vår andra son. Vad hände?! Allt gick fantastiskt. Nu håller jag tummarna för er andra, lite extra för er som gått över ett gäng dagar som jag gjorde- snart är det ni!

Oj, nu händer det grejer! Spännande att det kan hända så fort Stort grattis! Vad skönt att allt gick så bra <3
  • Moorii
    Bubbel85 skrev 2018-06-21 08:44:00 följande:

Ni som inte fått era bebisar ännu, när har ni bf? Vilka av oss är kvar? Nu när det börjat komma bebisar på löpande band har jag tappat kollen :)

Jag är idag på bf+9

Jag har bf på söndag, så bf - 3. Kommer alldeles säkert gå över jag med då jag gjorde det med sonen..
  • Moorii

Utvandraren2, jag är väldigt tacksam över att inte bo i Norge, jag hade inte kunnat vara hemma så länge som jag behövt och velat om vi hade haft den lagen. Fattar inte varför regeringar ska omyndigförklara vuxna människor på det sättet! Se till att löner blir jämställda innan man tvingar till jämställdhet vid föräldraledighet. Dessutom utöka dagarna då också, för amningen verkar de inte ha tagit med i beräkningarna. Vad skönt att ni ändå fixar att lösa föräldraledigheten så som ni vill ha den.

• Moorii
    nununu skrev 2018-06-21 13:17:34 följande:

Kämpa på alla som väntar på era bebisar! Vår prins kom lite oväntat den 20/6 på bf-5. Hade knappt några känningar innan 18/6 men då satte det igång med oregelbundna värkar och efter 36 h var han äntligen ute. Nu hänger vi på BB och ammar så mycket vi kan ????

Vad härligt, grattis till lille prinsen! <3
Svar på tråden Bf juni 2018