Bf juni 2018
Elvipe skrev 2018-06-19 20:57:38 följande:
Okej, det låter bra! Har känt bebisen igen en hel del idag vilket känns skönt för min oroliga själ.
Vad packar eller packade ni alla ner för kläder åt er själva i BB-väskan? Tror att jag kan behöva tänka om. Har just nu ett par slackers (om ni vet vad jag menar?). Typ tunna mys/sommarbrallor från H&M. Sen har jag bara vanliga leggings och tänkte packa ett par gravidleggings. Hur mycket plagg behöver man egentligen? Vad har ni haft/planerar ni att ha upptill? Kommer inte alls ihåg vad jag hade på mig förra gången men har hela tiden tänkt löst och luftigt samtidigt som jag läst att många gillar att ha något tightare kring magen?
Kommer ihåg att jag hade alldeles för lite kläder med mig sist, typ ett ombyte.. Hur tänkte jag där? Nu däremot lär det vara mer lämpligt med mindre kläder i väskan iom omföderska och mindre tid på BB (fast man vet ju aldrig). Så precis som du har jag tunna sommarbyxor köpta på gekås enbart för detta, två par, plus tre löst sittande toppar. Min mage, eller egentligen hela jag, var en geléklump efteråt sist, hade verkligen inte velat ha något som satt åt då.. Har också med mig mina "crocs" jag köpte till förlossningen sist, guld värda eftersom jag fick elefantfötter efteråt pga all vätska i kroppen. Många charmiga saker man får vara med om som gravid /nyförlöst ;)