Inlägg från: Sjuttiosjuan |Visa alla inlägg
  • Sjuttiosjuan

Bf juni 2018

Bubbel85 skrev 2018-02-07 11:28:11 följande:

Hjälp.. Vad är nu detta? Ligger just nu på ett vilorum på jobbet. Från ingenstans blev jag någon halvtimme efter frukost jätteyr, illamående och nästan svimfärdig. Känns också lite grusigt/konstigt i ögonen men har ingen huvudvärk. Åt havregröt med hela korn, sylt, frukt, nötter, juice, vatten och kaffe till frukost så frukosten var ju bra så blodsockret borde inte dippa så tycker jag. Har lite lågt men ändå ok järnvärde, bra blodtryck och inga fel på urinprov (kollade det förra veckan). Bebisen har sparkat ovanligt mycket i natt och nu på förmiddagen. Någon som varit med om liknande? Är i v.22+1

Oj, vad konstigt! Men har du kollat blodtryck? Låter ju som om det kan ha med det att göra? Hoppas du mår bättre snart!
  • Sjuttiosjuan
    kindofnothing skrev 2018-02-09 07:49:09 följande:

Skönt att allt såg bra ut Krocki1 :)

Ni som fått Trombyl (vi var väl några).. vilken styrka har ni fått? Jag har 160 mg.

Jag har 75g tror jag!
  • Sjuttiosjuan
    Krocki1 skrev 2018-02-27 19:50:05 följande:

Mysigt med alla rörelser i gruppen

Jag börjar känna lite mer nu, jag har moderkakan fram v 22+3

Jag känner mest några cm under naveln, att han pickar lite eller hur jag ska förklara.

Jag har börjat få väldigt ont under högra bröstet, typ övre revben. Har mest ont på jobbet, sitter mestadels på kontorsstol.

Ngn Annan som känner igen?

Jag har samma under bröstkorgen fast under vänster eller båda. Jag är frisör och står hela dagarna men känner mest efter en lång arbetsdag och aldrig på typ helgen. Så det är väl någonslags överansträngning. Frågade BM och hon hade inget bra svar men sa att om det går bort med vila är det ingen fara:)

Jag är i v 24+4 och har nog känt av detta sen typ v 20. Vi får kämpa på:)
  • Sjuttiosjuan
    Krocki1 skrev 2018-03-19 22:29:35 följande:

Jag börjar bli ?irriterad? på min lilla bäbis. Han rör sig inte så mkt och gör sin mamma orolig. Jag är i vecka 25+2, med moderkakan fram. Man ska ju börja känna bebisen varje dag nu.

När ska jag få de riktiga kickarna? Eller att han rör sig så magen rör på sig.

Jag kan känna honom max en gång per dag typ en liten kick/fladder.

Har ni tips på att få er bebis att röra sig?

Hej!

Jag är i v 29 snart och har ännu inte sett magen röra på sig men känner ju bebisen flera gånger om dagen, men inga direkta kickar skulle jag säga:) Dom väger ju inte så mycket än. Jag har moderkakan både i fram och bakvägg på höger sida men har man den fram så dämpar den ju sparkar mot utsidan. Min har däremot legat med fötterna neråt ett tag nu och sparkat på kussblåsan, och det känns!

Min bebis brukar komma igång om jag dricker typ kall saft eller äter glass.

Säkert ingen fara men jag förstår att du ändå är orolig!
  • Sjuttiosjuan
    Kia82 skrev 2018-03-27 08:04:02 följande:

Haft en mardrömsnatt med halsbränna inatt. En halv ask Novalucol har knaprats upp och jag har varit uppe och spytt två gånger. Dessutom snor och hosta på det. Tack och lov för att jag är ledig och kan ta det förhållandevis lugnt idag, har fyra barn hemma förvisso. Nu längtar jag efter en kopp te.

Stackare!!!

Har också haft problem med halsbränna tills någon tipsade om Omeprazol. Vilken dröm!! Man tar bara en tablett om dagen och den började verka på en gång. Prova det:)
  • Sjuttiosjuan
    Krocki1 skrev 2018-04-06 06:32:02 följande:

30 juni är han beräknad. Så kan ju lila gärna bli juli :)

Men jag hoppas själv på innan midsommar. När har du?

Jag ringde Bm i panik med halsbrännan. Hon sa att jag kunde köpa omeprazol på apoteket och det har blivit sån sjuk skillnad redan. :)

Omeprazol har räddat mitt liv:) Det enda som faktiskt funkar!
  • Sjuttiosjuan

Sjuttiosjuan: Bf 13/6 inga barn sedan tidigare

Moorii: Bf 24/6, 1 barn plus en bonusson

beme: Bf 2/6, inga barn sedan tidigare

Kia82: Bf 12/6, 4 barn

MaTik: Bf: 29/5, inga barn sedan tidigare

• Sjuttiosjuan
    Kia82 skrev 2018-04-12 16:09:21 följande:

Varit hos bm nu och tro det eller ej men lillemannen låg plötsligt med huvudet neråt, det gjorde han inte tidigare idag! Får väl se om han stannar där eller ska upp och snurra ett tag till?

Hjärtljuden låg på 140 och mitt blodtryck på 120/70. Allt bra.

Skönt!

Min ligger i säte och har gjort det sen RUL, hoppas verkligen den vänder på sig:)

Mitt BT har börjat skena iväg lite så nu blir det tätare kontroller framöver. Vore ju trist att avsluta en så bra graviditet med havandeskapsförgiftning!
  • Sjuttiosjuan
    Kia82 skrev 2018-04-12 16:48:12 följande:

Det är gott om tid kvar för bebbarna att snurra runt, det är inte förrän i vecka 36 som man får en läkartid för att diskutera vändningsförsök berättade min bm idag.

Håller tummarna för att det blir ett bra avslut på din graviditet också, försök att inte stressa upp dig och vila så mycket du kan.

Stressa gör jag aldrig men vila är jag dålig på:)
  • Sjuttiosjuan
    Kia82 skrev 2018-04-18 12:34:18 följande:

Underbart när man börjar att känna sig redo, jag börjar att göra det samma, har bara lite bindor, amningsinlägg och blöjor att köpa hem sen så är allting färdigt.

När har du bf? Själv har jag idag 55 dagar kvar, bf 12 juni.

Oj, vad ni är väl förberedda:) Vi har bara beställt vagn och babyskydd. Kanske dags att lägga på ett kol innan man inte orkar längre:)
Svar på tråden Bf juni 2018